Bra ljuddämpade hjälm!

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Jo det är nog mycket en vanesak. Dock brukar jag ha fullt på hörseltester och brukar tex kunna höra annalkande hojar bakom ryggen och och ibland bestämma vad det är för ngt innan min omgivning ens reflekterat över ljudet. så jag tror inte att jag hör dåligt. :gnissla

Jag har ju jobbat många år som maskinist, och där använder jag förstås alltid hörselskydd.

Jag får se om jag är duktig och testar proppar igen i början av nästa säsong, det är ju på våren man är bäst på att plåga sig med nya vanor.
Man ska aldrig säga aldrig. Jag brukar vara en snabbtänkt filur men det tog mig åtskilliga minuter och trevande googlesök innan jag förstod att det eventuellt (och förmodligen satanistiska) hebreiska ordet Sothoran ska uttalas sot-horan. Allt är inte vad det verkar vara. :gnissla

Rogrrr

Medlem
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
R1200GS
Jag kör med Apotekets Musik- & simpropp. Iaf vid planerade motorvägsetapper. Funkar fint inuti min Chaser som väsnas som f-n men då kommer mycket oljud av turbulens från rutan. :) Motorljudet hörs faktiskt tydligare med proppen i vid motorvägsfart. Prova, de är ju inte farligt dyra! :tummenupp

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Jag tycker det är rätt stor skillnad mellan olika hjälmar. Jag hade en standard AGV som första hjälm och den var riktigt tyst. Sen köpte jag en dyrare x-lite 801 och den är bullrig (odämpad alltså) så in i helvete i jämförelse.

Bästa jag provat dock är BMWs hjälmar. Men de kostar iofs bly....

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Lånar tråden lite:

Vart kan man köpa tillbehör till XR-1000? Letar främst efter whisper-kit och visir.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag kör med Apotekets Musik- & simpropp. Iaf vid planerade motorvägsetapper. Funkar fint inuti min Chaser som väsnas som f-n men då kommer mycket oljud av turbulens från rutan. :) Motorljudet hörs faktiskt tydligare med proppen i vid motorvägsfart. Prova, de är ju inte farligt dyra! :tummenupp

Låter perfekt! Jag ska prova den. :tummenupp

Helst skulle man ju vilja rensa bort allt samhälleligt bakgrundsljud och leva i ett akustiskt rum av bara motorljud

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy