Bra lunchställe i närheten av Norrköping och tips vägar söder om Norrköping?

benkar skrev:
Kommer via Stigtomta och fortsätter rakt söderut vid Jönåker, "måste" ju köra Jönåkersvägen ner till Kvarsebo, :D och sedan västerut, via Kolmården mot Norrköping, så då måste det väl bli höger under järnväg, och UPP till Oscarshäll?

/B

Om du kommer från kvarsebo, förbi djurparken, mot sandviken: Kör upp mot Krokek, genom samhället, tre fartgupp, 1.5 km 70-väg... Sedan Vänster i korset innan du kommer på motorvägen. NER till Oscarshäll :7peta

zopilote skrev:
Om du kommer från kvarsebo, förbi djurparken, mot sandviken: Kör upp mot Krokek, genom samhället, tre fartgupp, 1.5 km 70-väg... Sedan Vänster i korset innan du kommer på motorvägen. NER till Oscarshäll :7peta

Hmmm, minnet är antagligen kort, eller så menar vi olika ställen.. som jag kommer ihåg, om man kommer från Stavsjö, på gamla vägen, efter att kört pararellt med ny motorvägen en bit, ett antal kurvor neråt vänster, så passerar man en korsning, rakt fram, och därefter någonstans, i en nedförsbacke, ett fik/mat-ställe på höger sida?

/B

benkar skrev:
Hmmm, minnet är antagligen kort, eller så menar vi olika ställen.. som jag kommer ihåg, om man kommer från Stavsjö, på gamla vägen, efter att kört pararellt med ny motorvägen en bit, ett antal kurvor neråt vänster, så passerar man en korsning, rakt fram, och därefter någonstans, i en nedförsbacke, ett fik/mat-ställe på höger sida?

/B
Det stämmer!!! Men då har du inte varit i Kvarsebo eller åkt förbi djurparken... Raka spåret söderut från jönåker så passerar du stavsjö och strömsfors. (Enligt min första vägbeskrivning)
Vill du däremot åka över kvarsebo-djurparken-sandviken-krokek, måste du ta av vänster strax efter jönåker. Har för mig att det står Arkösund eller Skenäs eller kanske Kolmården på skylten. Det är en rolig liten slingerväg iallafall.

benkar skrev:
Tack alla för alla tips! :tummenupp

Drar åt sydväst om någon timme, och solen skiner finfint!

//B

Jag skickar en varning för vägen norr runt Roxen om ni kommer in på den från Norsholm eller liknande.

Åkte den igår och kulorna va nog mer blå än innan och då red jag islandshäst för första gången i lördags ;)

Skitdålig beläggning samt dolda gropar i vägbanan gör att man inte ser när framhjulet dyker ner i ett stort hål

Lycka till på åkturen

/oXydex

benkar skrev:
Kommer via Stigtomta och fortsätter rakt söderut vid Jönåker, "måste" ju köra Jönåkersvägen ner till Kvarsebo, :D och sedan västerut, via Kolmården mot Norrköping, så då måste det väl bli höger under järnväg, och UPP till Oscarshäll?

/B
Japp, ta höger upp under järnvägen som kommer ni rätt. Tror inte att ni blir besvikna, då många hojåkare åker dit. Brukar vara ett gott betyg till stället.

oXydex skrev:
Jag skickar en varning för vägen norr runt Roxen om ni kommer in på den från Norsholm eller liknande.

Åkte den igår och kulorna va nog mer blå än innan och då red jag islandshäst för första gången i lördags ;)

Skitdålig beläggning samt dolda gropar i vägbanan gör att man inte ser när framhjulet dyker ner i ett stort hål

Lycka till på åkturen

/oXydex

Det har du rätt i.. jag hörde att den svängen skulle vara bra men det va den verkligen inte... LIVSFARLIG :död

DaLorD skrev:
Det har du rätt i.. jag hörde att den svängen skulle vara bra men det va den verkligen inte... LIVSFARLIG :död

Norsholm - Grensholmen är kass, det håller jag med om, men vägen via Skärblacka - Vånga ner mot Stjärnorp är Guld.

Och igen, tack för tipsen! Efter lite gammal E4, lite kringelkrokar mellan Runtuna och Stigtomta, lite gasa på Jönåkersvägen, så svängde vi upp till Oscarshäll och luncha! IOFS lite "annorlunda" dagens, pasta, spenat och bacon, men gott var det! :tummenupp och många personliga kaffemuggar var det!

Efter det blev det lite irrfärder, blandat bra och dåligt, men kul med den gamla bevarade BP-macken, när man svängde av österut mitt på vägen mellan Åtvidaberg och Kisa, BP :yoparty :tungan

Slänger upp några bilder från Oscarshäll och BP-macken.

/B

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    129 KB · Visningar: 106
  • 02.jpg
    02.jpg
    114.9 KB · Visningar: 82
  • 03.jpg
    03.jpg
    128.3 KB · Visningar: 89
  • 04.jpg