Bra mc-skolor i Stockholmsområdet?

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
SP-1 -01
Oktober låter väl rimligt men är det växthuseffekt-väder in i december så borde väl VV tillåta uppkörningar så länge det är möjligt antar jag?

I Stockholm har jag inte kört upp..därefter tagit lektioner för en skola jag definitivt inte var nöjd med..och det var Tule Trafikskola i Sundbyberg.
Men det är min åsikt det.

Vad var du inte nöjd med hos Tule?

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
gsx1kr k2
som många andra har sagt.. Farsta trafikskola

5/5 riktiga toppen lärare å bra priser

<3 Lasse

Trassel

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2008
Hoj
Honda Hornet 600 -06
Det låter ju ganska billigt.. Hur många lektioner tror du att jag kan behöva ta?
Har allmänt lätt för att lära mig nya saker, framförallt saker jag drömt om hela livet :)

Ja, de är ju helt omöjligt att säga. =) Kanske är du helt oduglig och behöver ta 57 st eller så räcker en. Men förmodligen någonstans där emellan.

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
använd för i helv inte Huddinge Trafikskola sjukt dåliga!

Hmmm. Både jag och sambon körde där o båda var nöjda med lärarna??? Vad var det de enligt dig var så kassa för???

Jag kan rekommendera både Jarla Trafikskola (körde först där)... Ola is the man... :D
Och Huddinge trafikskola. (körde vidare där då jag flyttade till södra sidan stan mitt i körkortstagningen)

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Vad var du inte nöjd med hos Tule?

Tja..man är väl inte helt nöjd om man tvingas övningsköra på halvkraschade hojar på pundarparkeringar med glassplitter med en lärare som i princip ALLTID snackar i sitt Nokia-headset...

Lägg till en värdelös dag ute på Gillinge samt lärarens metod för att lära en kontrollera de främre hjullagren:

"var sitter hjullagren?"
-jag vet inte. (då visste jag inte)
"titta noga"
mm..vet inte..

Då tyckte läraren det var lämpligt att ta tag i min nacke och med halvt våld
trycka ned mig mot där hjullagren satt..

Efter det tackade jag Tule och drog till en seriös Trafikskola. :va

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
som sagt södermalms trafikskola är något jag kan rekommendera, ni kommer kröa mycket i bromma. De har även nya cyklar, åkte förbi där i veckan och såg deras nya bmw cyklar..

körde med de förra året och kan rekommendera dem. framförallt thomas som instruktör, har dock hört att han har slutat...

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Är priset en väsentlighet så gäller Lötsjö mycket bra upplägg. Finns många bra lärare på andra skolor som t ex Jarla men det blir dyrt! De kräver otroligt många trafiklektioner. Finns många trådar om just detta. Så scrolla dig längre tillbaka. Vet dock ej om de ger lektioner till A1

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Suzuki SV650S K7
Tja..man är väl inte helt nöjd om man tvingas övningsköra på halvkraschade hojar på pundarparkeringar med glassplitter med en lärare som i princip ALLTID snackar i sitt Nokia-headset...

Lägg till en värdelös dag ute på Gillinge samt lärarens metod för att lära en kontrollera de främre hjullagren:

"var sitter hjullagren?"
-jag vet inte. (då visste jag inte)
"titta noga"
mm..vet inte..

Då tyckte läraren det var lämpligt att ta tag i min nacke och med halvt våld
trycka ned mig mot där hjullagren satt..

Efter det tackade jag Tule och drog till en seriös Trafikskola. :va

Det tragiska är att jag vet vilken lärare du syftar på :D . Själv så hade jag en annan lärare som var kanon. Lugn och metodisk. Tog denna skola eftersom det var nära till jobbet. Har inget att klaga på förutom att det kanske gick åt lite extra lektioner än jag räknat med. :)

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jag pratade med en kontrollant på VV. Enligt honom så är Slussens trafikskola bäst i Stockholm. Hasse där är klart vassast.

Själv tog jag kort där, men med Roger. Han e inte av samma kaliber som Hasse. Jag hade bara Hasse 2 ggr, långtur samt uppkörning.

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Jag pratade med en kontrollant på VV. Enligt honom så är Slussens trafikskola bäst i Stockholm. Hasse där är klart vassast.

Själv tog jag kort där, men med Roger. Han e inte av samma kaliber som Hasse. Jag hade bara Hasse 2 ggr, långtur samt uppkörning.
Jag hade Hasse på Slussen och är mycket nöjd med det. Absolut inget att klaga på från min sida.

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
Det tragiska är att jag vet vilken lärare du syftar på :D . Själv så hade jag en annan lärare som var kanon. Lugn och metodisk. Tog denna skola eftersom det var nära till jobbet. Har inget att klaga på förutom att det kanske gick åt lite extra lektioner än jag räknat med. :)

Mm..då vet du. Som sagt, tragiskt. Denna tråd ger mig också en värdefull reminder om hur jävla GLAD jag är att jag redan har mitt A-körkort och slipper krypa för alla vidriga jävla trafikskolor och lägga upp tusenlapp efter tusenlapp på deras skrivbord.

Undantaget då Rörbergs Trafikskola i Gävle som lärde mig köra hoj! :yoparty

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...