Bra MC-spel, finns de?

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
har det inte hänt ngt under 2 år på denna front??
det blir ju faktiskt även vinter detta år. :)

såå... är det fortfarande motogp2 som folk spelar, eller motogp3 som kommit? bra / uruselt?

och har Super-Bikes något att komma med? http://sporthoj.com/article.php?aid=322
/z

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Vet inget om det nya Superbikes än, men det kan omöjligt vara lika bra som Microprose GP500 från 98. Skaffa det, och gå sedan in på www.gp500store.co.uk och ladda hem årets hojar. Inget annat hojspel kommer i närheten när det gäller realism och känsla av att köra riktig hoj. :tummenupp

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
PacMan skrev:
2463379 Vet inget om det nya Superbikes än, men det kan omöjligt vara lika bra som Microprose GP500 från 98. Skaffa det, och gå sedan in på www.gp500store.co.uk och ladda hem årets hojar. Inget annat hojspel kommer i närheten när det gäller realism och känsla av att köra riktig hoj. :tummenupp

Så sant som de e sagt. Om möjligt ännu sannare.

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Detta är en hojsida och ändå finns det folk som tycker att MotoGP-spelen har hyfsad realism. Sanslöst! :)

GP500 är gammalt och inte snyggt för fem öre, men känslan är otrolig. Spelet är svårt i början, men när man får kläm på det så inser man hur jäkla bra det är. Det går att nöta varvtider i timmar och kapa tiondelar genom att justera spårvalet. Underbart!

Jag testade det senaste MotoGP på Xbox 360 för ett tag sedan. Spelade endast några varv, sedan lade jag ned. Vilket skitspel! Glöm finjusteringar i spårvalet och exakta bromspunkter. Det är princip bara att gasa och köra. Inget fel att gilla sådana spel, bara man inte påstår att de är realistiska...

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Fred00 skrev:
2464109 Detta är en hojsida och ändå finns det folk som tycker att MotoGP-spelen har hyfsad realism. Sanslöst! :)

GP500 är gammalt och inte snyggt för fem öre, men känslan är otrolig. Spelet är svårt i början, men när man får kläm på det så inser man hur jäkla bra det är. Det går att nöta varvtider i timmar och kapa tiondelar genom att justera spårvalet. Underbart!

Jag testade det senaste MotoGP på Xbox 360 för ett tag sedan. Spelade endast några varv, sedan lade jag ned. Vilket skitspel! Glöm finjusteringar i spårvalet och exakta bromspunkter. Det är princip bara att gasa och köra. Inget fel att gilla sådana spel, bara man inte påstår att de är realistiska...

Du har så rätt så jag inte ens behöver tillägga nåt.
Många ger upp GP500 ganska snabbt för att det är "för svårt"...
Men om man kör som man faktiskt gör på bana är det så nära en realistisk simulator jag hittills kommit.
Önskar att de kunde komma med en uppföljare, men det verkar ju tvärkört.
Vill man ha känsla och realism finns det fanimig bara ett spel.

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
jesseboy skrev:
2464122 Du har så rätt så jag inte ens behöver tillägga nåt.
Många ger upp GP500 ganska snabbt för att det är "för svårt"...
Men om man kör som man faktiskt gör på bana är det så nära en realistisk simulator jag hittills kommit.
Önskar att de kunde komma med en uppföljare, men det verkar ju tvärkört.
Vill man ha känsla och realism finns det fanimig bara ett spel.
Ja, en uppföljare vore grymt, men det lär inte hända. Microprose har väl lagt ned (har jag för mig)?

Barrichello

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Blidde inget :(
Det finns ju MotoGP 3 till pc. Har aldrig kört 2 så jag har ingen aning om skillnaderna. MotoGP 4 tror jag finns till ps2, vet dock ej hur det är med xbox och pc. Sen såg jag att det finns ngt som heter super bikes riding challenge till pc. Borde väl gå att kolla trailers på nätet om det är ngt att ha.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-= David =- skrev:
2464998 Har kikat efter GP500 men utan resultat.....ingen som sitter på en .iso som skulle kunna passa ?

Jag letade också på nätet, men hittade inget och köpte istället originalet för 70 spänn på brittiska eBay. :tummenupp

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
PacMan skrev:
2465118 Jag letade också på nätet, men hittade inget och köpte istället originalet för 70 spänn på brittiska eBay. :tummenupp

jag har spelet, det är inte så stort tror jag! tråkigt nog så funkar det inte på min dator utan det kommer upp sån där ruta "skicka eller skicka inte" när ja startar det=/

Kristofer86

Mc kåt;)
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
Honda CBR 929RR Fireblade -00
jag har spelet här, en zip-fil på 60mb, kan skicka på sms på kanske 10-15 min! ni får adda.. astråkigt att ja inte får igång det på min dator sen ja skaffa XP :( nått tips hur man fixar det??

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kristofer86 skrev:
2465128 jag har spelet, det är inte så stort tror jag! tråkigt nog så funkar det inte på min dator utan det kommer upp sån där ruta "skicka eller skicka inte" när ja startar det=/

Spelet är inte sådär jättestort nej. Tyvärr har jag för tillfället inte så mycket bandbredd att jag kan skicka till någon. Problemet du har har förmodligen med Windows XP att göra, men det brukar gå att fixa. Gå in på www.gp500store.co.uk och kolla lite där så hittar du nog nåt som heter "WinXP patch" eller nåt sånt. :)

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
Gix skrev:
923839 Tja! Länge sen jag skrivit nått nu igen... har haft mycket annat på g... men skit i de nu! :tungan

Vad jag vill veta är: :7peta

Finns det något bra MC-spel (motogp) eller dylikt som man kan hålla sig sysselsatt med under vintern när man inte kan köra!? :confused:

OBS! Till PC asså... :rolleyes:

(P.S. Som finns att suga ner på dc... :))

Japp, det kommer ett nytt snart till både PC och PS2. Det heter Super-bike:Riding Challenge. Är som Gran Turismo fast med MC och har fått asbra kritik!! Kolla hemsidan! http://www.super-bikes.blackbeangames.com/

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flerko skrev:
2465589 Japp, det kommer ett nytt snart till både PC och PS2. Det heter Super-bike:Riding Challenge. Är som Gran Turismo fast med MC och har fått asbra kritik!! Kolla hemsidan! http://www.super-bikes.blackbeangames.com/

Jag har precis provspelat det lite, och är än så länge ganska nöjd med att inte ha betalat så mycket för spelet. Min P4 2.2 GHz med någorlunda hyfsat grafikkort duger tydligen inte för att köra spelet ordentligt, inte ens med riktigt dålig grafik. Man kan inte ställa in hur mycket detaljer som ska visas utan bara upplösningen, och när jag ställer in lägsta möjliga upplösning hackar spelet ändå, trots att det då ser väldigt fult ut. På t.ex. MotoGP 3 kan jag köra med betydligt snyggare grafik utan att det hackar.

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Superbikes challange e ju kul..

Stoppies och Wheelies utan problem!
Dock så suger det att det inte blir några schyssta burnouts =)

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Flerko skrev:
2465589 Japp, det kommer ett nytt snart till både PC och PS2. Det heter Super-bike:Riding Challenge. Är som Gran Turismo fast med MC och har fått asbra kritik!! Kolla hemsidan! http://www.super-bikes.blackbeangames.com/

lirar de en del nu när man inte kan köra så..jäkligt skoj spel faktiskt kolla i OT för en trevlig länk..eller om du väntar så kommer de ju snart så man kan stödja mc spel tillverkare :)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...