Bra MC-upplysning som borde visas till våren

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Fluxir skrev:
varför det? säga, "kör du, jag saktar ner" ?

Inte blinka med helljuset...utan slå på det när du närmar dig en korsning och ha kvar det påslaget, då syns man bättre. Alternativt att göra som vissa, konstant köra med helljuset på.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
philsson skrev:
Detdär hände mig i somras. (jag på MC) :kryckor
Samma här sommaren 2003, det var inge kul. :( Krock i 50-60 km/h och kryckor i 8 veckor.

Jag har för mig att det var disskusioner om dessa filmer hos Vägverket inför förra sommaren da denna kampanj kördes i England. Just för att den var sa tydlig pa vad som kan hända.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Palmas skrev:
Samma här sommaren 2003, det var inge kul. :( Krock i 50-60 km/h och kryckor i 8 veckor.

Jag har för mig att det var disskusioner om dessa filmer hos Vägverket inför förra sommaren da denna kampanj kördes i England. Just för att den var sa tydlig pa vad som kan hända.
I mitt fall kom jag från andra hållet och försökte väja för bilen när han körde ut, bilisten såg mig inte vid något tillfälle så vi frontalkrockade istället, jag höll 50-60 som dig. Ändå körde jag med helljus, ung bilförare och allt. Man blir verkligen skrämd.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Har varit i liknande situationer men inte alls med samma resultat (har klarat mig helskinnad från dom)

Länken skickad till SMC. :tummenupp

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
JÖSSES

ni som tycker det där är hemskt och får kalla kårar borde tänka över vad ni håller på med.
Att det kan gå så där borde alla som kör mc fattat, annars, tänk igen.

Bra film :tummenupp

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
R2 skrev:
JÖSSES

ni som tycker det där är hemskt och får kalla kårar borde tänka över vad ni håller på med.

Som sagt, var med om det i somras och borde nu ha insikt mer än förut om att det kan hända närsomhällst när man minst anar men det är absolut inget jag skulle sluta köra hoj för. Det är värt den smällen och jag tar den "gärna" nästa år igen om det skulle krävas för att få fortsätta köra hoj, självklart under förutsättningar att det går lika "bra" som det gick, kan gå riktigt illa dedär. :3freak

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
sant

R2 skrev:
JÖSSES

jag håller me dig angående det men jag tror att folk blir ändå rädda när dom ser sanningen om vad som kan hända , brosan frontalkrockade me en bil när han satt på sin moppe efter det så tog det mig tre år för att bestämma om jag nu skulle köpa en mc , man får sig en tankeställare ,
men det va en bra film jag rykte till lite iallafall :tummenupp

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Släng upp den på zatzy och lär 240-raggarna lite vett?

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Huh! Precis vad som hände mig -92 då en kille i en Volvo Valp bröt mot väjningsplikten och
körde ut rätt framför mig i en fyrvägskorsning då jag kom på min NS 125:a i c:a 50 knyck.
Kom undan med "bara" en kraftigt stukad vänsterhand och ett brutet vänsterben.

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:3freak Deta är verkligheten på våra vägar, Grym filmsnutt. :död
Den ska DEFINITIVT in på Trafikskolorna,,... :yoparty
:huvet

JOCKE34

Hondaflyer
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Honda CBR 600 RR -03
hm

kanon att visa upp...som sagt e man ju ganska "mycket" oskyddad på båge...så en sån upplysning är ju viktig för alla..att ta tid på sig o uppmärksamma saker i trafiken är ju bara ett måste..
Da Fris skrev:
Det är nästan så att man borde kontakta lokal-TV och se till att de visar denna upplysning framåt vårkanten...... :tummenupp

OBS!!!!! Vissa starka scener förekommer.....

http://ruiner.pwp.blueyonder.co.uk/howclose.mpg

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...