Bra motard med lite mekande för 40K?

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Hej

Sambon börjar bli sugen på motard nu efter mitt ständiga tjatande (great success) och vill ha en för runt 40K, gärna lite mindre om det går.

Den bör vara så lite meck som möjligt med då det inte är hennes grej, och inte min heller direkt :gnissla
Man ska kunna åka till grannkommunen och tillbaka ett par gånger utan att justera ventiler.

Så driftsäker/skottsäker som möjligt och samtidigt så rolig och lätt som möjligt.
Elstart.

Vet att det är en hyggligt svår kombo i den prisklassen kanske, men vad hade ni rekomenderat för modeller?

Jag har funderat på om KTM 625 och KTM 640 kan vara lämpliga kandidater?
Hon kommer från sporthoj, så helt död får den inte vara.

Hilfe bitte! :)

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
En 625 låter som det bästa alternativet. Har du tur kan du få en 690 för den pengen!
:tummenupp

http://www.blocket.se/ostergotland/Ktm_690_sm_prestige_Endast_420_mil_38998719.htm?ca=15&w=3

Tack för svaret :)

Hon fick sin CBR såld idag nu iaf. Har pratat lite med henne på telefon och, tror jag, lyckats övertyga henne om att 15 loppor extra inte är så mycket. Egentligen...

Det verkar inte bättre än att vi båda håller korpgluggarna öppna efter en varsin 690 SMC :crash

Jag vill själv ha en 2010a eller 2011a dock.

Det borde väl vara ett vettigt val tycker jag?

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
absolut, dock ligger ktm 690 smc ganska högt beg jämfört med nytt, ge ca 65-70k för en -10 om man får en helt ny -12 r för 80k är knappt lönt

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
absolut, dock ligger ktm 690 smc ganska högt beg jämfört med nytt, ge ca 65-70k för en -10 om man får en helt ny -12 r för 80k är knappt lönt

Jo, jag har sett priserna på blocket. 10orna som ligger närmare 70 än 60 ligger kvar bra mycket längre. Ett bra tecken!
Men å andra sidan så är det kul med hyggligt andrahandsvärde den dagen man själv skall sälja också :)

Får se vart allting slutar, och till vilka pengar :gnissla

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Tack för svaret :)

Hon fick sin CBR såld idag nu iaf. Har pratat lite med henne på telefon och, tror jag, lyckats övertyga henne om att 15 loppor extra inte är så mycket. Egentligen...

Det verkar inte bättre än att vi båda håller korpgluggarna öppna efter en varsin 690 SMC :crash

Jag vill själv ha en 2010a eller 2011a dock.

Det borde väl vara ett vettigt val tycker jag?

Du kan ju få en 690SM för billig peng...:fyllisar
Inget fel på den anser jag....:yoparty

LukBif

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
Honda 750
Lånar tråden lite, en Ktm 690 smc med 1100mil på mätaren 2007 för 37 000kr med extra plastkitt å andra ljuddämpare och lite mera godis, ett bra köp? Mycket skruvandes med dom?

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
En 690 smc för det priset? Säker på att det inte är en 660 eller 640? Definitivt ett bra pris skulle jag säga.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...