Bra MP3-spelare för runt 2000 kr...??

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Tjena

Har börjat kika lite på MP3-spelare, tänkte införskaffa en sådan...

Runt 2000 kr får den kosta, har kollat lite, verkar som om det är vanligast med 128, 256 eller 512 mb i dom, en del har Radio med, vilket kan va bra då man är trött på alla gammal musik när man inte orkar lägga in nån ny...

Vad för bra funktioner finns det i olika spelare? Vad har man nytta av?
Hur stort lagringutrymme är lagom?

Hade tänk att delvis använda den då man kör hoj lite längre sträckor, därav lite speciella krav på hörlurarna, dom ska ju helst va rätt smala så dom inte sticker ut för långt från örat, dämpa ljudet runtomkring lite, men inte för mkt, vill höra om folk tutar osv, hehe... Finns det nån spelare som har bra "mc-hölurar" från början?... Ska ju helst va bra ljud i dom med... Mååånga krav nu, hehe...

Tacksam för svar.

Kolla på Sorell på Teknikmagasinet, det är orginalet som Jens of sweden bygger sina spelare på, några hundralappar billigare med samma funktioner.

köp en muvo för 400 på giganten, eller en muvo med radio för 700 på onoff och sedan ett par separata hörlurar... lätt bäst och billigast. Du har inget behov av design och sånt... Det som betyder något är att den är liten, har bra batteritid och låter bra.

har en 400 kronors muvo från giganten. 10h spelar den på hög volym med uppladdningsbara AAA. låter bra och är lätt o smidig att ha kring halsen !
**** av *****

Gör som jag, köp en iPod 20GB utan moms för 2552kr... och om du även har csn så får du 10% rabatt

Dom med minne över 1gb har kass batteri tid, det tycker jag väger upp mycket när man ska köpa, annars hade jag haft en sån. Det blir dyrt att byta batteri 1gånger om dan.

Sony Net MD! Nackdelen är att man mmåste konvertera innan man lägger det på md'n men gött smidigt att kunna ha massa MD's å inte va begränsad vid 1gb eller whatever.

NSR_Martin skrev:
Tack för tippset, nån speciel modell du tänker på...?

EDIT: Vad menar du med alla tillbehöv, vadförnåra tillbehör finns till MP3spelare?? :confused:

Jag menar att du får med alla tillbehör som går att ha till spelaren och inte som tex iPod du måste köpa till allt förutomd et grundläggande för att kuna lysna på musik.

Har en Ipod mini som funkar toppen:- ) Litet format, hyffsat stor hb. (4gb) 6 h batteritid kan känns kort dock. Bra ljud enligt mig. Kollade med hörlurarna nyss, funka okej under mc hjälm. Klart bättre än de hörlyrssettet man fick låna av mc skolan under lektitoner. Kostar runt 2400.-. Bältesklipp följer med. Känner du nån i usa som ska hit så be dem köpa den där. Cirkalisa 500billigare. Enda du behöver byta är själva kontakten till laddaren (obs ej adaptern, 100-240v klarar den) Finns även i 15-40 gbs varianter men de kostar mer och är lite större.
Om nån har någon av ipod modellerna som är intresserad av en itrip (fm-sändare) så skicka ett pm..

NSR_Martin skrev:
Tjena

Har börjat kika lite på MP3-spelare, tänkte införskaffa en sådan...

Runt 2000 kr får den kosta, har kollat lite, verkar som om det är vanligast med 128, 256 eller 512 mb i dom, en del har Radio med, vilket kan va bra då man är trött på alla gammal musik när man inte orkar lägga in nån ny...

Vad för bra funktioner finns det i olika spelare? Vad har man nytta av?
Hur stort lagringutrymme är lagom?

Hade tänk att delvis använda den då man kör hoj lite längre sträckor, därav lite speciella krav på hörlurarna, dom ska ju helst va rätt smala så dom inte sticker ut för långt från örat, dämpa ljudet runtomkring lite, men inte för mkt, vill höra om folk tutar osv, hehe... Finns det nån spelare som har bra "mc-hölurar" från början?... Ska ju helst va bra ljud i dom med... Mååånga krav nu, hehe...

Tacksam för svar.

http://www.mp3spelare.se/

har själv en JOF 256 Mb, kanon tycker jag :tummenupp

Jag har en JoS MP-130. Den har bra ljud(har shure lurar) men kvaliteten är sjukt j-a dålig :huvet
Första dagen pajade usb-luckan. Efter någon vecka var hörlursjacket glappt.
Efter ytterligare någon vecka blev displayen randig så man ser knappt vad det står. Skickade då in den på garantireparation(hade haft den 20 dagar)
Nu fortfarande efter 8 veckor har jag inte fått tillbaka den :mad: :mad:

Riktig skitprodukt och JoS är ett j-a skitföretag :4skrika

Efter att ha kollat runt lite och utnyttjat era tipps så känns det som det står mellan JoS 512 mb eller nån iRiver 512mb...

Trango_B Verkar dock haft problem, är det dålig kvalitet elelr bara otur att få ett måndagsex?

Va en klasskamrat som hade en JoS, verkar vara en läcker liten pryl, vad ä'r det som skiljer mellan den och iRiver...? Nån skillnad i storlek?

Om jag fattat det rätt har inte JoS USB 2,0, vilket innebär lite slöare sändningshastighet, är det nått man tänker på eller går det tillräckligt fort ändå?

Nått mer som skiljer? Vad får man till dom när man köper dom? Nån vidare skillnad på hörlurar? Nån som är mer MC-hjälms-vänliga...?

EDIT:Blev fel, 256 mb får jag nog nöja mig med!! :gnissla

Tack för all hjläp hittils :Bugar

Last edited:
Ang min JoS så är det ett måndags ex. Har en del kompisar som har likadana och inte haft problem.
Fördelen med JoS över Iriver är att JoS har inbyggt batteri som håller ca 15-20 timmar. Iriver håller nog lika länge minst men du måste köpa egna batteri hela tiden och byta själv. USB:n på JoS fyller 256MB på någon minut ungefär så det är lugnt med hastigheten. JoS mp-130 är mkt mindre och tunnare än Iriver pga det inbyggda batteriet. JoS laddar sig själv genom USB-porten = Smidigt. JoS mp130 är alltså bäst om den fungerar :D
JoS lurar är geniala eftersom du kan hänga spelaren runt halsen i dom, ljudet är ok och säkert lika bra som andra standardlurar.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick