Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu blev jag tveksamm, hehe, jag som nästan bestämmt mig för iRiver.... Vad har iRiver för fördelar jämtimot JoS då?Trango_B skrev:Ang min JoS så är det ett måndags ex. Har en del kompisar som har likadana och inte haft problem.
Fördelen med JoS över Iriver är att JoS har inbyggt batteri som håller ca 15-20 timmar. Iriver håller nog lika länge minst men du måste köpa egna batteri hela tiden och byta själv. USB:n på JoS fyller 256MB på någon minut ungefär så det är lugnt med hastigheten. JoS mp-130 är mkt mindre och tunnare än Iriver pga det inbyggda batteriet. JoS laddar sig själv genom USB-porten = Smidigt. JoS mp130 är alltså bäst om den fungerar![]()
JoS lurar är geniala eftersom du kan hänga spelaren runt halsen i dom, ljudet är ok och säkert lika bra som andra standardlurar.
NSR_Martin skrev:Nu blev jag tveksamm, hehe, jag som nästan bestämmt mig för iRiver.... Vad har iRiver för fördelar jämtimot JoS då?
15-20 timmat?? iRiver ska ju hålla 40 timmar....
Måste man ladda den genom USBporten? Eller finns det separat laddare...? Känns konstigt o ladda genom USBn...
Då känns det mycket bättre med inbyggt batteri, lite sämmre tid får man väll ta då, men hur lång tid tar det o ladda den? Borde väll ta några timmar...?Trango_B skrev:Iriver har väl inte direkt någon fördel som jag ser det. Det skulle isåfall vara om man ser det som en fördel att behöva köpa batterier hela tiden istället för att ha inbyggt batteri. Man kan köpa en laddare till JoS och slippa ladda den i USB:n. Men du måste ju ändå ha den i USB:n när du för över musiken och då laddar den ju sig samtidigt. Iriver håller kanske 40 timmar om man använder som absolut bästa batterierna och kör på låg volym. Eftersom man ändå brukar byta musik efter några dagar så spelar det ingen roll att JoS bara håller 15h. Det är ju gratis att ladda dessutom.
Ett tips är att kolla recensioner på pricerunner ang dom olika spelarna.
Det finns ju olika modeller dessutom av dom olika märkena, kolla vad som passar dig bäst. Sedan kan det vara svårt att få tag på vissa modeller eftersom efterfrågan är grymt stor. Jag fick vänta ett bra tag på min eftersom dom såldes slut hela tiden.
NSR_Martin skrev:Då känns det mycket bättre med inbyggt batteri, lite sämmre tid får man väll ta då, men hur lång tid tar det o ladda den? Borde väll ta några timmar...?
Vad följer till JoS om man köper den? Halsrem o sån skit?
NSR_Martin skrev:Får nog bli en JoS då iaf.... En fråga bara, kan man ha mappar o sortera upp låtarna i den, så man kan välja mapp i spelaren o spela dom...? Så det blir lite lättare o hitta..
NSR_Martin skrev:Då känns det mycket bättre med inbyggt batteri, lite sämmre tid får man väll ta då, men hur lång tid tar det o ladda den? Borde väll ta några timmar...?
Vad följer till JoS om man köper den? Halsrem o sån skit?
DJM skrev:Dom med minne över 1gb har kass batteri tid, det tycker jag väger upp mycket när man ska köpa, annars hade jag haft en sån. Det blir dyrt att byta batteri 1gånger om dan.
More skrev:Jag menar att du får med alla tillbehör som går att ha till spelaren och inte som tex iPod du måste köpa till allt förutomd et grundläggande för att kuna lysna på musik.
More skrev:Inget bra ljud i dom där och någon annan iPod.
Konstigt, dom får ju bra betyg på just ljudet i alla recensioner jag läst i allafall.More skrev:Inget bra ljud i dom där och någon annan iPod.
Trango_B skrev:Ipod funkar ju inte om man ska använda den till en MP3-spelares huvudsakliga uppgift, löpning. Då skakar den sönder totalt. Ipod är säkert bra att ha på skrivbordet eller på stan osv men annars gäller dom små stötsäkra robustare spelarna från JoS och Iriver m.m
Jag som i min enfald trodde att MP3spelares huvudsakliga uppgift var att spela upp MP3-filer...Trango_B skrev:Ipod funkar ju inte om man ska använda den till en MP3-spelares huvudsakliga uppgift, löpning.
Är det bättre ljud i dom kosslurarna?? Bättre passform...?t-rex skrev:Till och med för mina marathonlöpningar (=10 minuter, vila, 5 minuter, dush...) funkar iPod mini utmärkt.
Sedan traskade jag och handlade ett par koss "the plug" häromveckan. Något jättebra blev perfekt!
NSR_Martin skrev:Är det bättre ljud i dom kosslurarna?? Bättre passform...?
Nån sa att dom passade bätte under hjälmen...? Vad kostar dom?
NSR_Martin skrev:Är det bättre ljud i dom kosslurarna?? Bättre passform...?
De återger mycket bas. Och de dämpar ljudet utifrån.NSR_Martin skrev:Är det bättre ljud i dom kosslurarna?? Bättre passform...?
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |