Bra MP3-spelare för runt 2000 kr...??

Har du råd så köp Shure e2c istället för Koss the plug. Shurelurarna sitter perfekt i öronen och har betydligt bättre ljud och neutralare ljudbild än the plug. The plug passar endast elektronisk mögmusik med mkt bas. Ska du lyssna på annat så drunknar dom högre tonerna i den övedrivna basåtergivningen.

Jag köpte mina Shure på JoS hemsida men dom finns nog på andra ställen oxå.
Kostar 900kr nu på rea

Kolla här
http://www.shure.com/earphones/index.asp

Bifogat

• e2c_big.jpg
    e2c_big.jpg
    18.8 KB · Visningar: 40
200-300 ska man väll lyckas gräva fram för ett par hörlurar, men 900...? njae....

Men, hur mkt dämpar dom ljudet? tänker bara på att man vill ju helst höra lite ljud runtomkring samt motorljud när man kör hoj, gör man det ändå?

NSR_Martin skrev:
200-300 ska man väll lyckas gräva fram för ett par hörlurar, men 900...? njae....

Men, hur mkt dämpar dom ljudet? tänker bara på att man vill ju helst höra lite ljud runtomkring samt motorljud när man kör hoj, gör man det ändå?

Du menar Shurelurarna? Ja dom dämpar väldigt mkt. Nästan som om du skulle haft riktiga hörselproppar i öronen. Men motorljud hör du ju såklart.
Dock kan det vara svårt att höra vad folk säger även om man inte har musik på.

När det gäller kosslurarna så har jag bara testat dom i några timmar och inte kört hoj med dom. Dock så dämpar dom inte ljud lika mkt som Shure eftersom dom inte tätar lika bra i örat. Det är nog lite individuellt iofs beroende på hur ens öra ser ut osv. Shure har 6st olika proppar att välja mellan så det är alltid någon som passar. Koss är vad jag vet bara en storlek så får man hoppas på det bästa sedan. Tycker du ska köra ett tag med orginallurarna och spela in dom ordentligt. Dom är inte alls dåliga så det är stor risk att du blir nöjd.

Precis, tror med jag blir nöjd med orginallurarna i början...

Nu tänkte jag mer på Koss lurarna... Dom verkar ju helt okej, är det "lite skillnad" eller "gigantisk skillnad" mellan dom o orginal, om man säger så...?

NSR_Martin skrev:
Precis, tror med jag blir nöjd med orginallurarna i början...

Nu tänkte jag mer på Koss lurarna... Dom verkar ju helt okej, är det "lite skillnad" eller "gigantisk skillnad" mellan dom o orginal, om man säger så...?

Jag tycker koss är sämre faktiskt om du inte kommer lyssna mestadels på typ Trance, hiphop, RnB osv. I det fallet är dom bra, ska du lyssna på rock,pop,klassiskt osv så är orginallurarna bättre.

Ljud är ju en väldigt individuell upplevelse dessutom. Det beror helt på vad du hört innan och vad du är van vid och gillar själv. Bara för att jag tycker att orginallurarna är bättre till rock så måste inte du tycka det.

Ta och testa orginal, gillar du inte dom köper du koss. Koss kostar ju bara 170kr på vissa ställen så det är ju ingen hemskt utgift även om du inte kommer gilla dom.

Klart jag kommer testa orginallurarna ordentligt :fakta

Jag brukar gilla bas, bara det inte är föööör överdrivet, lyssnar mest på rock....Men, en tanke, kunde man inte ställa eqvaizerkurvor (stavning?) på MP3-spelarn...?

NSR_Martin skrev:

Jag brukar gilla bas, bara det inte är föööör överdrivet, lyssnar mest på rock....Men, en tanke, kunde man inte ställa eqvaizerkurvor (stavning?) på MP3-spelarn...?

equalizer :tungan (iihkvalajser)

NSR_Martin skrev:

Jodå, det finns typ 10st förprogrammerade ljudbilder + att man kan ställa en ljudbild helt manuellt på alla frekvenser :tummenupp

Trango_B skrev:
Ipod funkar ju inte om man ska använda den till en MP3-spelares huvudsakliga uppgift, löpning. Då skakar den sönder totalt. Ipod är säkert bra att ha på skrivbordet eller på stan osv men annars gäller dom små stötsäkra robustare spelarna från JoS och Iriver m.m
Tjuravföring säger jag! Med 25-minuters skakminne så kan du skaka hur mycket du vill, tro mig, jag har provat med min iPod.

Shure E2C hörlurar till salu.
Ny skick med allt som följde med, betalade 900kr för 2 månader sen, säljes för att jag sålt min Mp3 spelare.

PMA vid intresse!

Pris: 600kr

Bifogat

• img1040454582.jpg
    img1040454582.jpg
    27.3 KB · Visningar: 34
kaZmur skrev:
Tjuravföring säger jag! Med 25-minuters skakminne så kan du skaka hur mycket du vill, tro mig, jag har provat med min iPod.

Ja det funkar ju vid enstaka tillfällen. Men tyvärr går ipod sönder om du skakar den ordentligt vid massor av upprepade tillfällen. Tex använder den på längre löprundor flera gånger i veckan. Den är inte gjord för det helt enkelt.

Trango_B skrev:
Ja det funkar ju vid enstaka tillfällen. Men tyvärr går ipod sönder om du skakar den ordentligt vid massor av upprepade tillfällen. Tex använder den på längre löprundor flera gånger i veckan. Den är inte gjord för det helt enkelt.

Och det vet du hur? Polaren har en 1a generationens iPod (den på 5 GB) som han joggat med några gånger i veckan i två år nu. Inga problem med den ännu iaf.

Coola Ola skrev:
Och det vet du hur? Polaren har en 1a generationens iPod (den på 5 GB) som han joggat med några gånger i veckan i två år nu. Inga problem med den ännu iaf.

Precis... dom rekommenderar ju själv att den funkar bra att ha när man är ute och springer..

Plus att när man springer så är det inte så värst stötigt för spelaren, man har den i byxfickan lr nån annanstans och kläderna dämpar dom hårda skakningarna.

Believe me, don't worry! :tummenupp

Man kanske skulle ha väntat med att köpa mp3 hör jag.

Köpte min Packard Bell 128MB för några månader sedan för det ringa priset 1200:- :död

Du med gröna ninjan, din länk fungerar inte :7peta

Coola Ola skrev:

Jag "vet" det eftersom jag själv ägt en tidigare och den gick sönder 3 gånger pga att den skakades för mkt. Det var iallafall supportens förklaring till varför just min Ipod gick sönder hela tiden(samma fel). Därefter bytte jag till en JoS. Den har oxå gått sönder men inte pga skakningar. Generellt verkar Mp3 spelare hålla riktigt låg kvalitet.

Trango_B skrev:
Jag "vet" det eftersom jag själv ägt en tidigare och den gick sönder 3 gånger pga att den skakades för mkt. Det var iallafall supportens förklaring till varför just min Ipod gick sönder hela tiden(samma fel). Därefter bytte jag till en JoS. Den har oxå gått sönder men inte pga skakningar. Generellt verkar Mp3 spelare hålla riktigt låg kvalitet.

Det beror ju lite på hur man använder dem, som du säger. Kvaliteten behöver ju inte vara dålig bara för att spelaren går sönder då du hoppar på den.
Förstår du ironin?

Jag går också och funderar på mp3spelare :) . Någon som har erfarenheter, kommentarer om iAudio:s spelare?
Är det bara JoS som har hörlurarna integrerade i "halsbandet" (tycker att det är jävligt smidigt)?

Snart kommer fader min hem med en "överraskning" :tummenupp

Surt att den måste ladda bara... Ska ändå iväg o fixa med båten, och så kan man utnyttja läget o läsa instruktionsboken (om det nu finns nån sån), lusläsa den, vilket man annars aldrig gjort, hehe...

NSR_Martin skrev:
Snart kommer fader min hem med en "överraskning" :tummenupp

Surt att den måste ladda bara... Ska ändå iväg o fixa med båten, och så kan man utnyttja läget o läsa instruktionsboken (om det nu finns nån sån), lusläsa den, vilket man annars aldrig gjort, hehe...

Den är redan laddad när du får den :tummenupp

Det säger du nu, hehe, Aja, satte i den i datorn, en blå lampa började lysa, nu kom jag hem igen och då va den släckt, då kan jag väll börja spela o leka med den nu...?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick