Bra musik?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Lite düschk euro-techno-trance-rave-dynga i form av GAMLA scooterplattor funkar alltid...

Inte de nya skräplåtarna utan de gamla.
Som på "...And the beat goes on." och "Our happy hardcore"...

:tummenupp

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
hållundan skrev:
Lite düschk euro-techno-trance-rave-dynga i form av GAMLA scooterplattor funkar alltid...

Inte de nya skräplåtarna utan de gamla.
Som på "...And the beat goes on." och "Our happy hardcore"...

:tummenupp

Jag är helsåld på "how much is the fish" och "nessaja" i träningssammanhang. Ska kolla upp dina tips. :tummenupp

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Flamma77 skrev:
Jag är helsåld på "how much is the fish" och "nessaja" i träningssammanhang. Ska kolla upp dina tips. :tummenupp
Låter bra det...

HELA "...and the beat goes on" är grym.

Hör låtar som, "waiting for spring", "cosmos", "hyper hyper", "raving in mexico"....dom är grymma dom...

:hej

Coola Ola

Guest
Clawfinger funkade väldigt bra för mig när jag jag höll på o löptränade som värst, speciellt eftersom den plattan jag har (som bara heter clawfinger) växlar tempo som man kan anpassa träningen till. Annars är The Hives - Veni Vidi Vici en helt given träningsskiva (och som man inte ska lyssna på när man kör hoj :tungan ), jävla vad energi man får då....

Tung hip-hop som Methodman/Redman eller Wu-Tang Clan funkar bra om man ska ligga o pumpa mer. Mest brukar jag nog ha old school trance/goa i lurarna, typ Astral Projection, Hallucinogen o sånt.

Last edited:

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Kanske lite Iced Earth? Ett album som dom har är bra Somethins wicked this way comes.

/David

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
-Rage against the machine (Bulls on parade är ett hett tips. dom har många andra som passar också)
-Audioslave
-AC/DC (helst då nån av skivorna med bon scott. fast dom andra funkar också)

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
Fear Factory´s "Act of god" från deras "NYA" album...en skola i hur man hanterar en baskagge som heter duga. Helt vansinnigt tight..dream theater = gå o lägg er typ.

Ni som tror ni hört d mesta...Moahahahaa :hihi
Nu låter dom som dom en gång gjorde igen...tack gode gud :Bugar
Nu går ja o lägger majj!!

Last edited:

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
vissa linkin park låtar är :tummenupp

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag kör just nu mest Accept, Megadeth, UDO, Judas Priest, Sabbath, AC/DC, Metallica och Deathstars (svart-hårdrocks-varning, lite hårdare än Rammstein men samma stuk). Halford (solo) har jag faktiskt missat fram till för ett tag sen = det bästa att ha i lurarna tycker jag.

Henken

Guest
Lost Horizon
Children of Bodom - Follow the Reaper men då ska man nog vara själv.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Flamma77 skrev:
Musiksituationen på gymmet lämnar en del övrigt att önska. :arsele

Antingen får jag släpa på musikmaskin själv eller övertala dem att variera sig lite... Hursomhelst skall här fixas CD-skivor med bra träningsmusik.

Jag har ju givetvis mina egna favoriter, men det vore trevligt med inspiration! Jag har säkert missat nåt...

Kör på med listorna nu!! :D
en bra låt om du vill öva posning inför den stora dagen är "i spy" med jessica folker.Dra på den o tänk dig att du kommer in sakta,sakta över scenen.Du kommer haja när du hör den.Annars har jag faktiskt slutat att lyssna på hårdrock när jag tränar då jag märkt att det gör mig okoncentrerad,annars älskar jag det.Lagom lugn musik gör mig mer fokuserad på vad jag ska göra,lättare att visuallisera setet i förväg.Prova får du se,kanske somnar vem vet,men för mig funkar det bra.mvh//jacke

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Ain't no mountains high enough är grym att köra när man är deppig och ändå vil ta i lite:) den stärker

Lauryn Hill - everything is everything (uppvärmning)
Michael Jackson - bille jean, thriller (kanske inte så mycket gym)
Nelly feat. Justin - Work it
Outcast - Hey ya(kanske lite fjant stämpel på, men den har ett skönt gung!)
Rolling stones - Satisfaction
The Hives - Get together to tear it apart

Lite blandat som sett... Man kan ha ganska mycket olika. Spelar inte så stor roll bara den inte är seg. dvs hellst inte under 100 fjärdedelar per minut! ;) Om du nu fattar vad jag menar... Musiknörd som man blivit!

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
ktmjacke skrev:
Lagom lugn musik gör mig mer fokuserad på vad jag ska göra,lättare att visuallisera setet i förväg.Prova får du se,kanske somnar vem vet,men för mig funkar det bra.mvh//jacke

Jag blir bara irriterad av lugn musik, det är ju lite plågsamt med tunga vikter i imellanåt, så jag behöver lite tryck i musiken! :crash
Tar det lugna när jag stretchar och varvar ned. Red hot chilipeppers samlingsskiva från i år är guld just nu. :)

cool_adde skrev:
Rolling stones - Satisfaction
The Hives - Get together to tear it apart

Rolling stones har jag inte tänkt på i träningssammanhang förut ( tillhör whiskey och sex kategorin ) men det är värt att överväga...
The Hives har jag trots/på grund av att jag gick gymnasiet ( med Pelle Almqvist´s mamma som klassföreståndare ) och bott två år i Fagersta inte kollat upp. Får väl göra det då. Det är ju andra gången de dyker upp i tråden... :)

Tack alla för tipsen! Det kommer att bli bra och varierade skivor detta! :tummenupp
Fortsätt fylla på är ni gulliga... :rock

Last edited:
Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...