Bra och billiga ställen och köpa däck

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Sant, jag köper själv helst från hojdäck av olika anledningar. Men ibland har de inte det jag vill ha helt enkelt. Sen som det skrevs, både sortiment och pris skiljer. En lev. är inte billigast och bäst på allt.

Finns bara en anledning till att jag handlar däck från hojdäck och den stavas Tom!!!

mullansson

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2013
Hoj
Honda CBF600 -08
Bäst pris på nytt framdäck hittade jag på däck365, ett Dunlop Roadsmart 2. Jämförde även med med tysken och spanjoren.

Fick hem det häromdagen, tillverkat v.49 2011, dvs. ca 15 månader gammalt. Inte purfärskt men ändock acceptabelt.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
billigt är nog inte alltid bäst,färska däck är bäst! :tummenupp

Det är tur för mig att sådana som du finns :)

Vad tror du händer på ett år inomhus? Ingenting som gemene man uppfattar iaf.
Gummi åldras ja men ett år när det kommer till däck är inga problem.
Dock tål inte racevarianten av sportsmart låg temperatur! Minns inte hur låg men det kan nog någon fylla i med. (mindre än +5 har jag för mig)

Last edited:

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Min lokala däckhandlare.Köper mina däck där till samma priser om inte lägre monterat och klart som internetfirmorna.:tummenupp

Nirp

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
-98 Kawasaki ZX-6R (Såld), GSX-R1000 K5
Vilket bra tips du kommer med! Din lokala däckhandlare som är billigare än nätet och monteras gratis... Du vill inte göra lite reklam för honom så att andra också kan ta del av detta erbjudande? :p

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Nu blir jag väl anklagad för att göra reklam... ;) men Arnes Gummiverkstad i Borås har sålt mina senaste 4-5 uppsättningar däck. När jag summerar kostnaden för inköp på nätet + fraktkostnad + och att sedan "hänga upp" hojen och köra iväg hjulen till min lokala Gummiman för byte - ja då har det varit bättre att köpa hos handlaren. I stort sett samma pris och mycket bekvämare. Bara att åka dit, dricka en kopp kaffe, snacka hoj med däckskillen och åka hem igen 45 minuter senare med nya gummin. Ett tips bara, för er som bor i närheten.

Alla handlare är inte billiga. För mig lönar det sig alltså att åka till Borås. På köpet får jag en tur på mindre landsvägar och några mils asfalt direkt efter bytet för att slita ned det hala ytskiktet.

*Nej, jag jobbar inte där och har inget ekonomiskt intresse. Jag är bara en nöjd kund.*

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...