Motormaniac
Ny medlem
- Gick med
- 7 Apr 2012
Tack för alla svar. Kan berätta att jag har flera stycken Cetek Multi XS 3600 som jag använder till både bil- och hojbatterier. Batterierna är alla av bra kvalitet. t.ex. Yuasa, Exide, Global m.fl. I bilen har två batterier som ej varit äldre än ett respektive två år dött sedan dom stått påkopplade hela vintern. Ett gelebatteri i en hoj dog första vintern och där sa hojfirman till mig att man inte kan ha Cetek på en hel vinter på dessa. Ett bilbatteri fick jag faktiskt i ersättning en gång, men i övriga fall har det bara varit att betala för ett nytt.
Bland de kommentarer jag fått bland "branchfolk" så säger dom att ett batteri måste tillåtas att "gymnastiseras" lite, vilket tydligen inte Cetek skulle göra. Håller med om att Cetek är bekvämt att använda, men inte är den bekvämligheten värd ett antal döda batterier. Har pratat med Cetek på mässor, men dom säger sig inte förstå varför detta händer. Känner mig rådvill om jag ska fortsätta med dessa eller om jag ska skaffa nya, och isåfall vad?
Bland de kommentarer jag fått bland "branchfolk" så säger dom att ett batteri måste tillåtas att "gymnastiseras" lite, vilket tydligen inte Cetek skulle göra. Håller med om att Cetek är bekvämt att använda, men inte är den bekvämligheten värd ett antal döda batterier. Har pratat med Cetek på mässor, men dom säger sig inte förstå varför detta händer. Känner mig rådvill om jag ska fortsätta med dessa eller om jag ska skaffa nya, och isåfall vad?