Bra olycksfallsförsäkring?

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
cbr1000rr
Jag håller på att kolla upp mina försäkringar och såg att min olycksfallsförsäkring inte täcker "extremsporter och motorsport".

Jag har trygg hansas Olycksfall plus idag.

Är det nån som har nå tips på bra olycksfallsförsäkring som täcker motorsport?
Eller bara en generellt bra olycksfallsföräkring.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Fackets försäkringar har sällan friskrivningar... jag tog den som finns på Folksam.
Billiga är de också!

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Länsföräkringar! Det enda de inte täcker är sporter där det går ut på att skada varandra typ kampsport. RR som alla vet går ut på att skada sig själv:tungan

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag vet inte hur villkoren är men Tennant gav mig bra service och "myche päningan" när jag vurpade omkring i skogen med min CBR600 och fick ett fjuttigt ärr på knät.

.

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Jag har nyligen pratat med Folksam, och där kan man göra ett tillägg för just Roadracing, det innebär då en premiehöjning på 70%.
Tillägget gör skrifligt och även sägs upp på samma sätt, det går även att säga upp det tex när säsongen är slut, "men det var väl inte så det var tänkt"... =)

//Niklas

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Jag pratade med folksam idag i samma ärende. Hon sa att min mc-körning innefattades av försäkringen. Om jag ser bankörningen som ett förkovrande och för att bli en bättre förare. Dvs tar jag licens så gäller inte min försäkring, men då täcker andra försäkringar i samband med sådana framtida val.

//KaliZ

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Ja, skall tilläggas att mitt ovan inlägg gäller bara om du skall tävla!
Vid "normal" körning gäller den som vanligt!

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
.....Dvs tar jag licens så gäller inte min försäkring, men då täcker andra försäkringar i samband med sådana framtida val.

//KaliZ

Det ingår ett visst skydd i och med att du betalar licensen, men kolla upp
villkoren, du vill säkert som många andra ha lite mer försäkring än den.

KentW

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Dvs tar jag licens så gäller inte min försäkring, men då täcker andra försäkringar i samband med sådana framtida val.

Det ingar en försäkring om man tar licens för RR men den är inte sa omfattande sa dom rekommenderade pa licenskursen att man tog en egen extra olycksfallsförsäkring för att skydda sig ordentligt.

Länsförsäkringar har jag ocksa tittat pa och dom har ingen restriktion mot RR.

Last edited:

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Japp, ni har rätt bägge två. Det var det jag menade med att det ingick! Hade vara hjärnpaj och uttryckte mig klumpigt!! :D

//KaliZ

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
"uppdatera" till trygghansas sjuk- och olycksfallsförsäkring "Trygg vuxen", ring o hör med dem (villkoren kan ha ändrats sedan jag tecknade den)
Jag har deras Vuxen Olycksfall (tecknade den i augusti förra året), och jag har ett skriftligt intyg på att den gäller på bana så länge det inte är organiserad träning eller tävling. Jag beskrev hur LMS trafikövningar går till, och han sa då att det tveklöst inte räknades som organiserad träning, så det var lugnt.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år