Bra område i sthlm att bo?

Toxicity

Snart i ett dike nära dig
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
ÄrrSecks nollnoll
Ja just det, glömde ju det viktigaste.

Som ovanstående skriver, Älta kan jag rekommendera. Bott där i 18 år av mitt liv, lugnare ställe får du leta efter. Det är en liten byhåla, men ändå väldigt charmigt och naturnära. Vet inte hur priserna ligger där dock. Värt att kolla upp!

Åh, nu längtar jag tillbaka..

samhainie

Guest
ja. ETT är iaf helt säkert...håll dig borta från tumba om du vill bo på ett ställe där man får behålla sina ägodelar...

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Segeltorp (huddinge) är ett av Sveriges största villaområden och där byggs just nu nya lägenheter:)
Dom lägenheterna blir väldigt fina och inte alltför dyra.
Då kungenskurva tillhör segeltorp så har du nära till mataffärer biografer och en massa andra roliga saker:)
Men tyvär så ligger det lite mer invandrartäta (kan man säga så?) områden i närheten och då finns det en risk att man blir av med vissa ägodelar:gnissla

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
mellan 2
Stuvsta så klart, en liten oas i storstan, 12 minuter till centralen och 4 pizzerior inom 500 meter :tummenupp

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Årsta, hägersten, midsommarkransen är fina gamla områden med mycket gamla hus å en del gamla föreningar. Det tråkiga med dessa områden är väl som för övriga sthlm, tjuvarna ligger å lurpassar på dina grejer. Men som sagt, inte bättre eller sämre än de flesta andra områden.

sportbike

Guest
som sagt,det finns ju många fina områden runt stan om du inte vill bo på söder.
Ta en titt på Solberga,Västberga,Hägerstensåsen också....

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag bor i sköndal! Tvärlugnt här! Jag har 100 m ner till sjön med badplats och perfekt promenadstråk längs vattnet för att rasta hunden oxå....:tummenupp

Det är skönt att slippa tunnelbanan som drar med sig drägg... Om man ska åka kommunalt så går det direktbussar under rusningstid till gullmars som tar 5 minuter....

Last edited:

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Tyresö Myggdalsvägen eller Tyresö Sikvägen.Fina Brf lägenhetr.Myggdalsvägen håller just nu på att renovera sina fasader.Dom ser helt nybyggda ut.Sen är högre avgifter = lägre pris och vice versa.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Norr om stan, Sundsvall...
Söder om stan vet jag inte var det börjar bli anständigt, men någon fläck mellan Ghettoborg och Fjollträsk måste väl vara beboelig?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept