Bra på ansikten?

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Ok gött.. Och nu tror jag poletten trilla .. Simon Crafar? Har för mig han då var en av de längsta på en gp cykel..

Mycket bra!
Kommer mest ihåg honom på en Kwak i WSBK och för att klarade sig ovanligt bra när han bytte till GP. Tog en seger i 500 på WCM Yamahan under en period när Honda var totalt dominerande. Tycker hojen var rätt estetisk för övrigt
WCM.jpg

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Mycket bra!
Kommer mest ihåg honom på en Kwak i WSBK och för att klarade sig ovanligt bra när han bytte till GP. Tog en seger i 500 på WCM Yamahan under en period när Honda var totalt dominerande. Tycker hojen var rätt estetisk för övrigt
View attachment 430358

Minns det, det var på Donington och ganska överlägset dessutom. Kom som en blixt från en klar himmel dvs helt oväntat.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Olivier Jacque hehe ..Världsmästare men är väl han och West o någon japan i bsb man krasst sett enbart minns för galetvilda regnrejs .. Den andra gubben till höger måste jag nog fundera på .. MS Aprilian på typ 90 talet hmmm ..

Haha gillade Jacque! Alltid snabb i 250 sen var ju hans karriär i 500/MotoGP inte så lyckad men han satt ju ofta på dåligt material. Som du säger, en demon i regn!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Beundransvärt krappar - vad Ni kan om våra gamla rejsinghjältar:tummenupp:yoparty

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
den andre killen är Lucchi:tummenupp

Haha fy fan vad bra! Google sökning eller? Marcellino Lucchi är ju en riktig hjälte! Testförare åt Aprilia som var Wild Card på Mugello varje år och skitvass. Vann någon gång på 90-talet också! Om jag inte minns helt fel jobbade han som soppåkare rätt långt fram i karriären.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
jaa på Lucchi jag var tvungen o googla när han dök upp i huvudet, för att kolla om jag var rätt ute.. Kände ju igen killen på din bild där. precis som du säger, en lite annorlunda karriär där. stor hjälte utefter de förutsättningarna. Om jag minns rätt drog oxå kommentatorerna på eurosport alltid utan undantag just den storyn med att han kört sopor hehe

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Ser också bekant ut men svår! Får fundera på den. Du nämnde ju förresten Anthony West förut, riktigt respektabel placering av honom som inhoppare i dagens WSBK race!

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Två till. För lätt?

Bifogat

• Skärmavbild 2016-05-15 kl. 19.50.28.jpg
    Skärmavbild 2016-05-15 kl. 19.50.28.jpg
    15 KB · Visningar: 71
  • Skärmavbild 2016-05-15 kl. 19.54.09.jpg
    Skärmavbild 2016-05-15 kl. 19.54.09.jpg
    34.4 KB · Visningar: 65
Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping