Bra pang-pangspel ?

s9d8as0vjk

Guest
Äh ! Blir nog att testa både Call of Duty och FarCry !

Tack för tipsen grabbar ! Säg till om ni kommer på flera spel
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Skalman skrev:
FarCry! Det överlägset roligaste pangpang-spelet jag lirat.



Håller med, grafiken, ljudet är helt fantastiskt, grym AI också (när man kör på svåraste när dom lär sig ens spelstill).
Skjut en kille som står bredvid en annan så slår de larm och hela gänget börjar leta efter dig.


MEN DOCK.


Det finns en sak som fick mig att sluta efter halva spelet, monstrena, fy fasen det förstörde allt, så trött på sådant. Monster och fantasy ska hålla sig till half-life =/.


Värt att tilläggas är ju att Farcry´s grafikmotor "CryEngine" är inte gjord för spel och speciellt inte på "inomhusdelar" så räkna med att det hackar förjävligt inomhus till och från.


Mej installerar farcry nu igen :)




Edit: Demo finnes här http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/farcry/DemoFarCry.zip
 
Last edited:

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Jo Far Cry ska man spela, vad jag vet så behöver man då åtminstone ett 9800Pro kort eller motsvarande för att spela med lite högre detaljer. Det är inte nå roligt tycker jag att spela med ett "sämre" graffakort pga detalj rikedomen. JAg väntar bara tills jag köper ett 6800GT och fläskar på med lite AA och vad nu alla förkortningar heter

Sen måste jag fråga om det är någon som har varvat det, dom måste ha varit på fyllan när dom gjorde slutet av spelet, nu skämtar jag inte, men när man kommer ner i "grytan" med alla fiender så går det "KNAPPT" att klara spelet med alla fusk. Men hur fan klarar man spelet utan fusk, det är en gåta för mig????
 
Last edited:

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
The-PatriX skrev:
Håller med, grafiken, ljudet är helt fantastiskt, grym AI också (när man kör på svåraste när dom lär sig ens spelstill).
Skjut en kille som står bredvid en annan så slår de larm och hela gänget börjar leta efter dig.


MEN DOCK.


Det finns en sak som fick mig att sluta efter halva spelet, monstrena, fy fasen det förstörde allt, så trött på sådant. Monster och fantasy ska hålla sig till half-life =/.


Värt att tilläggas är ju att Farcry´s grafikmotor "CryEngine" är inte gjord för spel och speciellt inte på "inomhusdelar" så räkna med att det hackar förjävligt inomhus till och från.


Mej installerar farcry nu igen :)




Edit: Demo finnes här http://www.fz.se/filarkiv/?file=spel/farcry/DemoFarCry.zip
Utomhus miljön är helt underbar, synd bara att inte spelet kunde utspela sig vid vattnet hela tiden
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
OJ OJ OJ


Spelade precis lite farcry, eller skulle testa men fastnade i lite mer än en timme.

Full AI och maxade iställningar :yoparty.



Hackade inte speciellt mycket inomhus nu, kör med ett Sapphire ATi 9600PRO Atlantis Fireblade Edition. Utom hus flöt det på perfekt :banana.


Jävla AI, snajpa på mig direkt, :näsblod.
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Farcry va lätt att klara utan fusk. Dog "grytan" nångång men annars flöt det på rakt igenom
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Jag fixade inte grytan utan fusk. Blev Godmode en stund där :D
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Tjoffe skrev:
Farcry va lätt att klara utan fusk. Dog "grytan" nångång men annars flöt det på rakt igenom
det måste var jag som är lite :kocko då, det är bara se i min avatr, har ju för fan tröjjan bak och fram.

Men hur gjorde du då, vilken svårighetsgrad hade du på ???????måste bara veta hur man gör, det är hur många JÄTTAR som helst där, och dom dödar man inte bara med ett skott???????
 

Makz

-
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV1000R, Yamaha R1
R1 Uffe skrev:
det måste var jag som är lite :kocko då, det är bara se i min avatr, har ju för fan tröjjan bak och fram.

Men hur gjorde du då, vilken svårighetsgrad hade du på ???????måste bara veta hur man gör, det är hur många JÄTTAR som helst där, och dom dödar man inte bara med ett skott???????


I slussen ut till grytan kan man gömma sig bakom en stolpe där jättarana inte ser en. Sen e det bara och vänta tills dom kommer upp och peppra för fullt. Tog mig ca 93856 försök att klara det...
 
Last edited:

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Jag har för mig att jag stog bakom stolpen i slussen ett tag så dom närmast kom traskandes. Plockade dom en och en. Sedan lubbade man järnet över till dörren man ska in i plockade bara dom som va i direkt närhet. Dessutom har jag för mig att det sitter nån i "taket" som man ska plocka innan man börjar springa.
 

Yamaha_Fille

Väntar på våren.
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
Silver Retta -03, Akrapovic slip on, Öhlins styrdämpare.
Call of Duty med uppföljaren United Offensive...GG
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
Doom 3 e hyffsat, Call of duty svinbra så även Farcry. Fick inte fusken och funka på farcry så det tog typ 30 försök på den ökända grytan. Gjorde som alla andra och väntade bakom stolpen i slussen, sen tog jag dom andra med snipern.
Call of Duty tyckte jag var lite för lätt nästan.
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Call of Duty Call of Duty Call of Duty Call of Duty Marks det at jag gillar call of duty? mest som multiplayer då...
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Krigge skrev:
Doom 3 e hyffsat, Call of duty svinbra så även Farcry. Fick inte fusken och funka på farcry så det tog typ 30 försök på den ökända grytan. Gjorde som alla andra och väntade bakom stolpen i slussen, sen tog jag dom andra med snipern.

Är FarCry spelbart på en PIII 800EB, 384MB, Fx5200 128MB eller måste man vänta tills man köpt en P4:a?
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
abstruse skrev:
Är FarCry spelbart på en PIII 800EB, 384MB, Fx5200 128MB eller måste man vänta tills man köpt en P4:a?

Svårt att säga, men antagligen är det spelbart om du kör på låg upplösning (640x480 t.ex.) och skippar effekterna (skuggor, FSAA osv). Kommer inte ihåg hur mycket inställningar man kan göra i FarCry.
En av anledningarna till att det kan vara tungrott är att det är mycket natur som byggs upp med polygoner, typ träd, buskar, gräs osv.

Lämnar inga garantier dock :)
 

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
STENUNGSUND
Hoj
Gixxer 1000
abstruse skrev:
Är FarCry spelbart på en PIII 800EB, 384MB, Fx5200 128MB eller måste man vänta tills man köpt en P4:a?


Kanske, men då försvinner en STOR del av grejen med spelet.
Skulle tro att det kan hacka på en del banor ändå.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top