Kuben
Cementarsel Mc
Fjr 1300
Stod ju att det tog drygt 3 timmar ju.58.8 mil mellan berlin-münchen enligt google maps, ganska bra snittfart om man kör på 3 timmar mao.
Blackbird är det du söker efter.
Är du riktigt touringaktig monterar du på styrhöjarna från VFR800:an och sitter helt upprätt.
B King är svaret. Kör min på halvlitern milen. Har inte testat toppfarten ännu, men det lär nog räcka. Kingen är av någon anledning billig i inköp. Busamotor.
K1200s
Har kört från Boden ner till södra Sverige över dan med både CBR1000 modell05 och modell 08. Tycker dom är otroligt bekväma så länge man marschar 140-160 samt lite då och då +200(2-1 vägar eller många bilar ska köras om)
Soppaförbrukningen med packning på låg på cirka 0,55 på 05:an och 0,65 på 08:an. Tror knappast man kan köra snålare med nån hoj i dom farterna.
Ska hojen vara billig i inköp, så har redan en bra hoj nämnts CBR1000F. Still going strong. Kanske inte direkt snål på soppa, men den känns oftast nyare än vad årsmodellen skvallrar.
Fjr 1300
Förutom Blackbird och Busa, så kan jag så ett slag för ZX12R. Går väldigt fint i höga farter. Tidiga modeller saknar strypning och toppar över 300. Så gammal maskin att försäkring och inköp är överkomliga, men känns fortfarande modern i chassi och motor. Dock ingen abs och antispinn mm.
Vad är det för fel på Kåtten då, på med motardhjulen bah!
En dag på Autobahn blev jag omkörd av en stor vindruta i en jefla fart, det bara blåste till! Vid nästa tankstopp stod killen (i skinnjeans med snörning) och rökte när han berättade att han veckopendlade mellan Berlin och München med FJR:en. Hans personbästa låg på drygt tre timmar!
Vad är det för sträckor vi pratar om, 30 mil, 100 mil?
58.8 mil mellan berlin-münchen enligt google maps, ganska bra snittfart om man kör på 3 timmar mao.
Gällande Honda CBR1000 så kommer jag ihåg att mitt gamla härke var törstig som attans. Har känsla av att detta gäller alla äldre honda. På senare tid har de presenterat modeller som är snåla men det är ju ungefär som när Volvo presenterade sina e-drive bränslesnåla modeller -Jättelätt att dra ner förbrukningen om tidigare modeller var ohemult törstiga, eller hur?
Har flera bekanta som kör FJR och de är snåla, går fort och kan köras inspirerat på små vägar.
K1200S är lika snål i drift dessutom tycker jag de är snyggare än FJR så jag skulle nog välja en sådan.
Men vänta nu, TS kriterier såg ju ut såhär:
*Sitta bekvämt
*Kunna köra fort, till jävligt fort
*Slippa tanka hela jävla tiden
*Rimliga kostnader (Inköp, service, försäkring)
Då spelar ju inte utseendet någon roll
Då skulle jag kolla på en gammal BMW R1100RT/R1150RT, Skitfula och går kanske inte riktigt lika fort men oerhört bekväma och snåla, med rätt förare går de att köra fort också även om toppfarten kanske bara ligger runt 220.
58.8 mil mellan berlin-münchen enligt google maps, ganska bra snittfart om man kör på 3 timmar mao.
Du måste ha ett roligt jobb när du har så bråttom att komma dit
http://www.kawasaki.se/ZZR1400
Kanske dyrt men fy fan vad snygga de är. Kanske finns i tidigare årsmodeller. Sån skulle jag ha tjöpit om jag var i din sits, den eller BMW:n som tipsats om tidigare. Gsx-r1000-03 är ju i det närmaste en touringhoj också. Jag är 1,81 och satt som en chef på den.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |