H3dlund
Sporthojsnörd
Jag hade ju nästan !!! NÄSTAN gått av hojen och dödat snubben "kvinnan" i bilen..
Dum eller?
Hur skulle bilföraren kunna se en mc komma i en kurva i alldeles för hög fart. Skillnad om han kört i laglig hastighet..
Jag hade ju nästan !!! NÄSTAN gått av hojen och dödat snubben "kvinnan" i bilen..
Moralpanik som vanligt, man måste älska sporthoj.
När kärringen körde så var du ju fritt från vänster. Hon kan ju inte se längre än vad omgivningen gör de möjligt. Inte så idealiskt ställe att ge järnet Bara man kan köra så funkar de!
Jag skulle vilja se dig skriva det där om nån kört så där och skadat/dödat oskyldiga i din närhet. Men hey, vadå, våra vägar är väl racebanor eller? Eller kan man välja sina tillfällen tro?
Ja, åtskilliga gånger per sommar får man väja för folk som förutsätter att allt på två hjul är stillastående mopeder Tyvärr kvittar det ju i många fall om man håller dubbla skyltade eller strax under skyltat, folk har aldrid tid att vänta 3 sekunder extra
Jag säger ingenting om hans sätt att köra, bara kommenterar det faktum att alla trådar urartar till pajkastning. För vi vet alla att det är där det kommer sluta. Det kommer upp ett klipp, sen börjar ena sidan vråla om hur fel han gör medan den andra sidan tar vederbörande i försvar. Och så slutar det med att folk blir arga och irriterade på varandra och någon moderator får gå in och försöka få stopp på kriget i sandlådan.
Om man inte gillar det så behöver man inte engagera sig så hårt i det hela, men det är ett forum och alla får skriva vad dem vill. Men man kanske ska välja sina strider och inte kriga i alla trådar samtidigt? Vore ju kul om man fick gå in och kika i en tråd utan att se personangrepp överallt. Men hey, det är ju bara jag...
Japp, den tiden kan jag gott offra! Precis som att jag hellre tar det lite lugnt och kommer lite för sent om det är dålig sikt, halt osv. Iaf dom lärdomarna har jag lärt migTar du dig 3 sekunder extra när du stannar till för att svänga ut när du själv kör bil?
Jag har själv nästan blivit påkörd (vek upp på trottoaren) och blivit påkörd på en och samma dag. Den första var jag beredd på men sen blev jag nonchalant till den andra eftersom jag trodde att det inte fanns någon större risk att det skulle hända två gånger på samma dag...
Det spelar ingen roll ifall bilförarna gör fel eller inte, i slutändan är man ändå den som sitter minst säker i trafiken och det är upp till en själv att hålla sig vid liv.
Jag skulle vara föga överraskad om det fanns folk här som inte bryter mot trafikregler mest varenda gång de är ut och kör på sin hoj. Tänk på hur många gånger som ni själv har kunnat ställa till det för folk.
Fast hade dom i Fabian kommit ut 1m till så hade det ju smällt, och då hade med största sannolikhet både han på hojen och han/hon som körde bilen dött omedelbums. Är det värt det för att få kickar? Eller rättare sagt, om man måste ha såna kickar så är nog hojåkning inte rätt hobby. Rysk roulette, ensam, i betongrum, är nog lämpligare då. Fast tyvärr så är publiken minst lika häftig när man ska tänja gränserna...Adrenalinet måste fan pumpa efter en sån händelse! Är en del av tjusningen med att åka sådär fort. Risken. Har man inte snabba reflexer och kan verkligen bemästra hojen så ska man verkligen inte köra såhär fort (om man nu överhuvud taget ska det på allmän väg, med tanke på andras säkerhet).
Ibland går inte inte riktigt lika bra...
http://www.youtube.com/watch?v=erzcFTGrbdA&feature=related
Ibland går inte inte riktigt lika bra...
http://www.youtube.com/watch?v=erzcFTGrbdA&feature=related
Kul att möta en sån här person ute på vägarna med noll respekt för andras liv!
så du rastar inte din hoj på allmän väg då?
mycket snack på folket här, och som vanligt är SH dubbelmoralens högborg..
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|