Bra Rejs-skola / kurs ?

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen alls :(
Jag fyller Gubbmycke imorgon och har av mina förståndiga och ansvarskännande föräldrar fått en hemmagjord presentcheck på ospecat kul evenemang
:Bugar Mor & Far
Nu funderar jag på en sån här kurs eller vad man ska kalla det, för bil-rejsing alltså, som erbjuds av flera företag, där man får lära sig teori kring rejsing i allmännhet, sen träna under överinseende med tips osv, och sen i slutet försöka ta en F3 licens eller liknande.

Har kollat på drivingevents, motorevents och radicalmotorsport såhär långt, nu undrar jag om någon här har gått nån av dessa och har kommentarer, och / eller om någon här har andra bra tips om vad jag kan göra istället, har ju ingen sporthoj att tillgå tyvärr, funderar dock på en enklare motard till våren.

/XJR

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ujuj då, låter ju onekligen oerhört kul, frågan är väl närmast om man klarar att tillägna sig nåt överhuvudtaget, kunskap, teknik, känslor osv, när man står inför en F1, jag tror jag skulle ha fullt upp med att komma ihåg att andas... jag ska nog hellre börja ett snäpp ner, kalla mig fegis.

Sen var det ju rätt dyrt, 20 papp ink moms

Tackar för tips iaf, kanske nästa gång !

Therudeboy

Guest
Visst kostar det men jag tycker det är värt 20k för en sån upplevelse. Jag hade chansen för många år sen, men jag var liten och feg men idag hade jag inte tvekat.

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Va inte Martin Timell å körde formel ford eller va det heter har för mig att det inte va lika dyrt som ovanstående??

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Hittade detta:
På våra Motordagar får du tävla!! med våra racepreparerade Chrysler Neon med ABS bromsar. Du provkör även Formel 3 i racetempo och tävlar i go-kart. Våra go-karts har dubbla Honda motorer.

Bohlin Racing utrustar samtliga deltagare med komplett förarutrustning. Hjälm, balaklava, racingoverall, racinghandskar och racingskor.

Lennart och Jimmy Bohlin är instruktörer
på motordagarna. Båda är aktiva racerförare.

Samtliga deltagare får Diplom med foto. Under dagen ingår även kaffe, lunch och prispokaler.

Vårt koncept ger Dig och Dina vänner
"En dag de aldrig glömmer"

För mer information och foto se Program
För bokning se Bokning

Pris: 4 750:- per person/heldagspaket
Priser inkl. 6% moms.

www.bohlinracing.nu

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
XJR skrev:
Har kollat på drivingevents, motorevents och radicalmotorsport såhär långt, nu undrar jag om någon här har gått nån av dessa och har kommentarer. /XJR
För ett par år sedan körde jag Formel Fårrd på Mantorp. Svinigt kul :yoparty
(http://www.drivingevent.com)
Rekommenderas å det grövsta!

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Maranello skrev:
För ett par år sedan körde jag Formel Fårrd på Mantorp. Svinigt kul :yoparty
(http://www.drivingevent.com)
Rekommenderas å det grövsta!

Ja, dom har ju ett paket med mycke körning över två dagar och chans till F3-licens i slutet, ligger på 9990,- tror jag, verkar vara förhållandevis bra pris, har frågat runt hos dom andra men inte fått svar än, får se... tackar iaf !
/XJR

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...