Bra restaurang i Sthlm?

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Om man klantänka sig något utanför innerstaden så......
Edsbacka krog mellan Sollentuna och Häggvik under förutsättning att man har tjockt läder. Mysigt, gott och d-t dyrt. 2 stjärnor i "Guide Michelin" är välförtjänt. Skärgårdskrogen vid Neglige och Telegrafbryggan vid Orminge duger gott också.

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Vanlig mat (typ husman) "Söderkisen" på Sankt Paulsgatan (Södermalm) är grymt bra! Bra mat och vettiga priser, du bör dock boka bord om det ens finns..

Thaimat säger jag "Phi phi island" på Birger Jarlsgatan (ner mot Roslagstull) mitt nummer ett val när det skall käkas thai. Grymt gott, inte direkt dyrt heller.

Sugen på kött, ribs eller mex-mat så är Texas Long Horn ett måste! Finns flera restauranger över stan. Deras ribs är inte av denna värld! :kär

Oj.. finns många bra ställen... det här var några.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
955i skrev:
Sugen på kött, ribs eller mex-mat så är Texas Long Horn ett måste! Finns flera restauranger över stan. Deras ribs är inte av denna värld! :kär

Detta ställe kan starkt rekomenderas! Hela menyn är smått fantastisk! :Bugar

:edit Obs! Man måste dock gå på Söders eller Kungsholmens.. De andra suger! :fakta

www.grillboss.com

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Min favorit när det gäller att käka mysigt och gott (läs: bjuda tjejen på fin-middag) är Sally's Bar ( http://www.aos.se/profile?fid=2&id=896664 ) på västerlånggatan i gamla stan. Namnet är missvisande. Det är en italiensk krog med mycket mysig miljö.

Läs inte recentionerna i länken. Dessa är för deras lunch och det är stor skillnad.

Dom serverar pizza (lite lyxigare än en vanlig...), pasta, kött och fiskrätter. Med stil.

Det gör en hel del att det ligger i gamla stan eftersom man kan ordna en mysig promenad till/från resturangen för att få igång stämningen. Priserna är helt ok. Inte tokdyrt men inte billigt heller. Servicen är mycket god och maten underbar. Rekommenderas inte om du vill ha smal-mat.

Dom är duktiga på att rekommendera bra vin till käket oxå. Dom har lyckats varje gång jag varit där iaf.

Se till att boka bord och glöm inte att nämna syftet... Romantik. :)

Helt klart värt ett besök om man vill vara lite extra gullig. :)

/Lucky9

The_FacultyGirl

Diggar hästkrafter
Gick med
12 Sep 2003
Stockholm, västerort... och emellanåt i södra skån
Hoj
Hade en CBR 600f -93 (blev stulen). Nu är det svart 850 som gäller!
korvgubbe skrev:
Skulle precis tipsa om densamme.. Koh PhanGan. Bra asiatisk mat även om det inte ät den bästa men har vad mig beträffar mysigaste atmosfären... Som någon skrev i en recenssion: Man sitter verkligen under månskenet på en thailändsk strand och äter...

http://www.alltomstockholm.se/profile?fid=2&id=860922 :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

OBS!! - Se till att boka i förväg!!!

Oja! Har varit där en gång och det var nog bland det godaset jag någonsin ätit! :tummenupp :tummenupp

Visst är det den som har åskväder och dylikt?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping