Bra sadelväskor till sporthoj?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Anders R skrev:
Vadå 120! Jo jag vet att det står så. Men jag marschade genom Tyskland och Frankrike i runt 140 med mina E36'or och en E45 som toppbox nemas problemas. Paris tur och retur. Det är nog mer en friskrivning från Givis sida för att man inte ska stämma dem eller nåt. Men det är klart väskhållare på en gixxer....

Man vet ju inte, man vill ju inte ha sprickor i dom :(

Självklart ska jag inte ha hårda väskor på gixxern :) Därför passar mjuka rätt bra. Ska bara ha med ett litet tält, tandborste, ett ombyte underkläde, sovsäck å uppblåsbart liggunderlag, trangia och lite elektronik :)
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hoztic skrev:
Efter lite klurande har jag börjat titta på Givi Arrowbag, T431. Kostar 500 mindre än Oxford Humpback :tummenupp Är det någon som har testat dom? :va

handelsboden har ju fina, dom funderar jag på

tankväskan(fäster med magnet) för 750kr och 950 för packväskor
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Vill man ha rikligt med utrymme och se ut som en lastbåt/husbil så kan man göra som jag och kombinera mjuka Oxford-sidoväskor med en packrulle och en stor fet tankväska, sväljer allt du behöver och funkar bra upp till åtminstone 150-160 :)

Oxfordväskorna är (för) dyra, ganska bra men ändå inte superhögkvalitet, regnskyddet på en av mina gick sönder i sömmarna av fartvinden, jävligt ostabilt. Louis väskor är säkert minst lika bra.
 

Bifogat

  • normal_IMG_1076.jpg
    normal_IMG_1076.jpg
    41.4 KB · Visningar: 157

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Mr Helmut skrev:
handelsboden har ju fina, dom funderar jag på

tankväskan(fäster med magnet) för 750kr och 950 för packväskor

Jag klurade lite på handelsboden också, ska kolla nästa gång jag åker hem till Gävle :)

Björn J skrev:
Hos oss på Stibix har Du alltid 20% rabatt på Oxford produkter. Vi skickar även med post.

www.stibix.se

välkommen!
Hälsningar Björn

Tyvärr slår du nog inte engelska siter, men PM'a gärna om du vill ge ett ännu bättre pris ;)
 

GixxerMike

Gixxerpilot. V-Man-Racing.
Gick med
13 Feb 2005
Ort
kalmar Sweden
Hoj
suzuki Gsxr1100 -87 Såld + en DM-02
Hoztic skrev:
Tja!

Jag är på jakt efter mjuka sadelväskor till min gixxer, kan ju vara bra på dom lite längre turerna. Men, vad ska man satsa på för väskor? Till min andra hoj har jag Givi E36'or, hårda väskor, men dom får man bara köra 120 med, så det blir att bromsa sig själv ibland. Vad tål mjuka väskor? Hur mycket skiljer det mellan olika märken? Anges öht maxfart med väskorna? Jag har letat som en tok på nätet, men inte hittat någon vettig info.

Tjena!
Jag köpte mina på
addemoto
artikelnr 28-870 pris 795:-
klicka på katalog & sedan packväskor (nr2)
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
GixxerMike skrev:
Tjena!
Jag köpte mina på
addemoto
artikelnr 28-870 pris 795:-
klicka på katalog & sedan packväskor (nr2)

Har du någon bild med väskorna på?

Letar själv efter packutrustning till sommarens långkörning.

Det blir ganska trångt på Gixxern med tält, sovsäck, spritkök, kläder, fotoutrustning, handuk mm. Jag funderar på skaffa en bagster tankväska och någon form av packkorv och sadelväskor.
 

Björn J

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Sjömarken
Hoj
Kawasaki ZX10R, Kawasaki KX450F
Kan tyvärr inte de engelska sidornas priser men jag tror inte vinsten blir så stor jämfört med vårt pris.
 

Björn J

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Sjömarken
Hoj
Kawasaki ZX10R, Kawasaki KX450F
Jo det var bra priser, nu vet jag inte säkert vilken modell Du titta på.
Tyvärr kan man inte alltid vara bäst.
 

Pegaso

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Sprint ST
JT skrev:
Har du någon bild med väskorna på?

Letar själv efter packutrustning till sommarens långkörning.

Det blir ganska trångt på Gixxern med tält, sovsäck, spritkök, kläder, fotoutrustning, handuk mm. Jag funderar på skaffa en bagster tankväska och någon form av packkorv och sadelväskor.

Ska du ha med allt det där får du köpa guldvinge.
Satsa på att bo på vandrarhem/B&B istället så slipper du släpa med allt
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Pegaso skrev:
Ska du ha med allt det där får du köpa guldvinge.
Satsa på att bo på vandrarhem/B&B istället så slipper du släpa med allt

Nej, campa är ju halva nöjet :)

Det borde få plats på Gixxern med lite god vilja, men kan man bara köra 120 km/h så är det ju värdelöst...

Inga bra packnings tipps?


Jag var och kikade på en KTM 950 Adventure idag, vilken hoj! På med några stora plåtlådor så kan man ha med hela bohaget utan problem och hänga med sporthojar! Dessutom slipper man vara bunden till tråkiga asfaltsvägar eller till att köra 120. :tummenupp

671536-L-1.jpg

4671162-M.jpg
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
JT skrev:
Nej, campa är ju halva nöjet :)

Det borde få plats på Gixxern med lite god vilja, men kan man bara köra 120 km/h så är det ju värdelöst...

Inga bra packnings tipps?

Håller med helt och hållet! :tummenupp

När exet åkte med hade jag två hårda Giviväskor, E35, ryggsäck på henne och tankväska, då hade vi med ett tremannatält, sovsäckar, liggunderlag, kläder, spritkök osv. När jag åkte själv hade jag ryggsäck och tankväska, och tältet spänt på tvärn över passagerardynan. Men nu håller jag ju på att byta från 750F till R750, så jag skulle vilja ha mjuka väskor på den, när man sticker iväg i sommar! :)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag tycker tvärtom att campa suger. Dels måste man packa sönder hojen så den inte går att köra längre och sedan regnar det alltid och det är lagom kul att packa ihop ett lerigt tält på morgonen efter man inte kunnat sova p g a smatter i taket. Sedan när man ska packa upp på kvällen igen är skiten mögligt. Dessutom kostar det nästan inget extra med en stuga på en campingplats jämfört med att tälta på densamma. Utomlands kan man ju inte alltid bara dra upp tältet var som helst.

Nä, campa går fetbort för mig. Har det regnat hela dagen är det skönt att kunna torka kläderna och kolla på TV. Man måste ju skrapa ihop krafter till nästa (regniga) dag.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Hoztic skrev:
Man vet ju inte, man vill ju inte ha sprickor i dom :(

Sprickor? De tål rätt mycket! Körde omkull pga oljespill 1:a säsongen tank repad, framkåpa repa och plasten runt sadeln sprack. Endast skrapmärken på E45:an. Byttes på lastbilens försäkring. Påkörd bakifrån där smällen tog högt i en E36 med endast skrapmärken byttes på motpartens försäkring.

Men lycka till med de mjuka väskorna. De ser bättre ut på en gixxer.

Är det dessa?
 
Last edited:

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Neutral skrev:
Jag tycker tvärtom att campa suger. Dels måste man packa sönder hojen så den inte går att köra längre och sedan regnar det alltid och det är lagom kul att packa ihop ett lerigt tält på morgonen efter man inte kunnat sova p g a smatter i taket. Sedan när man ska packa upp på kvällen igen är skiten mögligt. Dessutom kostar det nästan inget extra med en stuga på en campingplats jämfört med att tälta på densamma. Utomlands kan man ju inte alltid bara dra upp tältet var som helst.

Nä, campa går fetbort för mig. Har det regnat hela dagen är det skönt att kunna torka kläderna och kolla på TV. Man måste ju skrapa ihop krafter till nästa (regniga) dag.

Det låter som du varit i Norge en gång för mycket! ;)

Testa länderna kring medelhavet.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
JT skrev:
Det låter som du varit i Norge en gång för mycket! ;)

Testa länderna kring medelhavet.
Faktiskt enda gången jag varit i Norge så var det regnfritt trots allt man hört. Kanonresa blev det. Naturligtvis utan tält. ;)

norway2.jpg


Det är i Europa jag haft otur med regn men icke-campingregeln formades redan som barn tillsammans med föräldrarna. Kommer nog aldrig att gå ur. :)

img42e57b9a11191.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top