Bra tips på weekend??

FireRacer

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Fireblade 97:a
Hej!
Jag o min flickvän som är gravid i 7:e månaden tänkte att vi skulle unna oss en liten sista avkopplande helg tillsammans innan bebisen kommer(mars).
Alla ni som har barn vet säkert att det är inte något man kanske kommer att kunna göra iaf inom det närmsta 2 åren=)

Är det någon som har bra tips om nåt sjysst ställe, typ slott eller herrgård med bra stämning och mat. gärna med lite aktiviteter typ spa mm
Vi bor i stockholm men har inget emot att åka en 30-50 mil. så länge det är värt det.
Vi tänkte oss en helg, men finns inget då, så åker vi även på vardag och stannar några nätter.

Står helt still i skallen just nu och hittar inget på nätet, så har ni tips på något så skriv gärna tillbaka. Alla svar är guld värda då vi vill komma iväg innan jul.

tack på förhand!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag o tjejen tänkte åka till sälen o se hur bergiga o vintriga Sverige ser ut. Vi har aldrig varit där. Kanske kan vara skönt o sitta i en stuga där o huttra helt borta från civilisationen.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Att sitta i en stuga borta från civilisationen är inte dumt alls. Det är dock svårt att lyckas med det i Sälen av alla ställen. Prova något annat!

Och se till att det finns öppen spis. Få saker är så bra som att sitta framför lågorna en höstdag/kväll. :tummenupp

En av mina favoritplatser i världen heter Öbergs fjällstugor. Åk till Gällivare, kör mot Stora Sjöfallet i en eller två timmar. Lasta ur, åk båt eller skoter till andra sidan Langas. Underbar plats, underbara fjäll. Lite långt kanske... ;)

FireRacer

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Fireblade 97:a
[Hon har precis gått in i 7:e månaden och till din förvåning så kan jag faktiskt berätta att man säger nio månader, men slå ihop alla 40 veckor så blir det 10 månader(en gravidmånad är 4 veckor)
Man lär sig lite nere vid mödravårdcentralen=)

Rikkard

drakkiR
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sjösala Rotterdam
FireRacer skrev:
[Hon har precis gått in i 7:e månaden och till din förvåning så kan jag faktiskt berätta att man säger nio månader, men slå ihop alla 40 veckor så blir det 10 månader(en gravidmånad är 4 veckor)
Man lär sig lite nere vid mödravårdcentralen=)

Aha.. I see... Då har jag lärt mig nått..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati