PeterNorth
Bannad
Vilka märken är bra för en nybörjare? Får gärna inte vara alltför blodig peng men ändå hålla rätt hög säkerhet.
Vilka märken är bra för en nybörjare? Får gärna inte vara alltför blodig peng men ändå hålla rätt hög säkerhet.
Tyvärr brukar det där gå lite hand i hand, ju dyrare desto säkrare (typ)Stämmer inte alltid design å skit spelar in oxå.
Räkna med en säker-Hjälm min 3000kr kolkomposit börjar på den prisnivån, ett skinnställ av känt märke som sitter tajt varför inte beggat? Ett par schysta stövlar cirka 2000, rygg platta på Lidel 500kr ? (inget skämt fått bra betyg) och ett par handskar för ca 600-1000kr.
Ovanstående är en bra början iallfall.
Lycka till!.
Skillnad på skinn och allväder-ställ?
fc-moto.de enbart på tyska?Finns det någon annan site som har bra priser, kanske från england?
fc-moto.de enbart på tyska?Finns det någon annan site som har bra priser, kanske från england?
Det finns en knapp som det står English på. Det är en kanonsida lycka till.
Stor skillnad på pris jämfört Sverige?
Själv började jag med ett allväders, eftersom jag inte var så stadd i kassan, och nu har jag kompletterat med ett skinnställ.
En annan grej du måste tänka på om du ska beställa från nätet är att du helst ska ha provat modellen du beställer i verkligheten först, så att du vet att stället verkligen passar dig. En 54 är inte alltid en 54..
Hjälm bör du kunna hitta för en hyffsad slant, speciellt nu när en del mcbutiker har öppethus och massa reaprylar..
Själv började jag med ett allväders, eftersom jag inte var så stadd i kassan, och nu har jag kompletterat med ett skinnställ.
En annan grej du måste tänka på om du ska beställa från nätet är att du helst ska ha provat modellen du beställer i verkligheten först, så att du vet att stället verkligen passar dig. En 54 är inte alltid en 54..
Hjälm bör du kunna hitta för en hyffsad slant, speciellt nu när en del mcbutiker har öppethus och massa reaprylar..
QUOTE]
Ska köpa en Honda 600 Hornet´07 och kommer förmodligen busa en del MEN inte köra som en galning i kurvor och utmana ödet.
En välsorterad MCbutik har samma sortiment som ex FC-moto.de? Kan man gå in prova, anteckna och beställa från nätet efteråt.
Hörde från en arbetskamrat att allt med Alpinestar är att rekomendera.
Får man duglig utrustning för 10.000?
Ja, för 10 000kr bör du kunna få en hyffsad bra utrustning. Speciellt om du handlar på FCmoto. (Men om du har köpt en splittny hoj bör du ju kunna köpa precis den utrustningen du själv vill ha också utan att tänka något särskilt på priset, annars har du enligt min mening köpt för dyr hoj.) :safetyfirst
Ja, för 10 000kr bör du kunna få en hyffsad bra utrustning. Speciellt om du handlar på FCmoto. (Men om du har köpt en splittny hoj bör du ju kunna köpa precis den utrustningen du själv vill ha också utan att tänka något särskilt på priset, annars har du enligt min mening köpt för dyr hoj.) :safetyfirst
Vi får se fört vad mcn kostar, killen från MC-poolen kunde inte ge mig ett pris utan skulle återkomma. 80.000 är min budget, vi får se om man kanske får skrapa fram lite mer kudos.
Top of the line prylar, vad springer det iväg på?
Ska köpa en Honda 600 Hornet´07 och kommer förmodligen busa en del MEN inte köra som en galning i kurvor och utmana ödet.
En välsorterad MCbutik har samma sortiment som ex FC-moto.de? Kan man gå in prova, anteckna och beställa från nätet efteråt.
Hörde från en arbetskamrat att allt med Alpinestar är att rekomendera.
Får man duglig utrustning för 10.000?
Bör tillägga att jag är 197cm lång, 2delad eller suit?
Du borde kunna deala till dig ett bra pris på utrustning när du köper en ny hoj. Minst halva priset borde det gå att få ner...
När man köper en ny KTM får man utrustning för 10 000 tex.
Det är importmc! antar att dom inte bjuder på något extra.
Ska man ha suit eller 2delad jacka/byxa? Hört att dressen är RIKTIGT svår att ta av sig och har man breda axlar kan det bli ett jobbigt problem. 197cm som sagt.
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |