Braking Wave STX50D på XR650

Xo

Sitter fint
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
XR650 Superjävelmotard
Hola!

Har just kvitterat ut en STX50D wave-skiva från Braking och gluttar i monteringsinstruktionen. Där kan man läsa att bromsbelägget (brake pad) skall vara 30mm högt för att korrekt funktion skall uppnås, dvs skall beläggets längd ner mot skivans centrum gå minst 30mm.

Använder man Hyndans ok så är beläggen vanligtvis inte mer än 23-25mm. Någon som monterat denna typ av skiva med orginalok+adapter?

Den ser fräck ut, speciellt nu eftersom jag skar mig på skivan...metall med blodflames..

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Xo skrev:
Hola!

Har just kvitterat ut en STX50D wave-skiva från Braking och gluttar i monteringsinstruktionen. Där kan man läsa att bromsbelägget (brake pad) skall vara 30mm högt för att korrekt funktion skall uppnås, dvs skall beläggets längd ner mot skivans centrum gå minst 30mm.

Använder man Hyndans ok så är beläggen vanligtvis inte mer än 23-25mm. Någon som monterat denna typ av skiva med orginalok+adapter?

Den ser fräck ut, speciellt nu eftersom jag skar mig på skivan...metall med blodflames..

Har ingen aning ang montering, men jag är däremot nyfiken vad skivan kostade, och var du köpt den? :)

Xo

Sitter fint
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
XR650 Superjävelmotard
Hittade dem på två ställen;

1. www.central-wheel.uk.co
skiva inkl TALON adapter, 240GBP dvs 3327SEK inkl frakt

2. www.jwbikeparts.com
Skiva inkl TALON adapter (700SEK), 3480SEK inkl frakt

Jag köpte av JW, kul med folk som tar initiativ för att vi skall kunna köpa billigare pryttlar på hemmaplan.

:)

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Xo skrev:
Hittade dem på två ställen;

1. www.central-wheel.uk.co
skiva inkl TALON adapter, 240GBP dvs 3327SEK inkl frakt

2. www.jwbikeparts.com
Skiva inkl TALON adapter (700SEK), 3480SEK inkl frakt

Jag köpte av JW, kul med folk som tar initiativ för att vi skall kunna köpa billigare pryttlar på hemmaplan.

:)

Tackar! :tummenupp
Ska kolla genast! :tungan

McGee

bikelover
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
gsx750 -82, 690enduro -13, RC8R -13
AAHhhhhhhrrgggghhhh mina motardfälgar ligger ute i garaget å väntar på nytt bakdäck innan montering.. det sitter brakingskivor :) på dom fälgarna men eftersom jag inte fått bakdäckshelvetet än så :mad: .... ligger dom där dom ligger :huvet

Xo

Sitter fint
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
XR650 Superjävelmotard
Så, nu sitter skivan på plats.. kan meddela att det blev seitans trångt!

Nu ska bara sensor monteras fast på adpatern och magnet limmas på bromsskivan så datorn kan mäta hastigheten. Det e fan så mycket tid det skall ta att göra enkla saker.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Highlands skiva är väl samma som KTM har för mig att den senaste genrationens highland hade samma mått som KTM

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Brakings Wave-skiva sågar ner dina belägg på skrämmande kort tid. Jag lånade en wave-utrustad XR650-motard och körde slut på ett par belägg på en vecka. Inte stannade den särskilt tvärt heller.
Hoppas det berodde på nåt annat än skivan. Lämna rapport!

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Jag har inte kört slut på mina belägg innu som jag har från mitt isr 6kolvs ok.

Visst slits mer men inte så jävla mycket.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...