BRASSA mc me kasst bakdäck

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På torken
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Johnsen skrev:
Hehe varken jag eller brassarn har nåt bakdäck som sheriffen skulle gilla.
Fan det e ju dyrt med gummi..

Hehe, vi får se hur vi gör, jag håller på att spåna med Ingel...vi vill ju helst köra hoj ner, men det är lite svårt att frakta alla flak med öl på hojjarna också :3freak
 

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
KalleBalik skrev:
Hehe, vi får se hur vi gör, jag håller på att spåna med Ingel...vi vill ju helst köra hoj ner, men det är lite svårt att frakta alla flak med öl på hojjarna också :3freak
Det är billigt som fan med däck på bergkvist gummiverkstad i sunne bakom torget!
1900 spänn för ett bridgestone battlax 180/55/17 med monterning och balansering, det e fint det.
Hmm ja glasbanken är ju stängd på fredag..
jamen en hela sprit får du väl i ryggsäcken väl
 

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På torken
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Johnsen skrev:
Det är billigt som fan med däck på bergkvist gummiverkstad i sunne bakom torget!
1900 spänn för ett bridgestone battlax 180/55/17 med monterning och balansering, det e fint det.
Hmm ja glasbanken är ju stängd på fredag..
jamen en hela sprit får du väl i ryggsäcken väl

Åfan, det var ett bra pris, men dom lär väl inte ha öppet på söndag eller?
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
BRASSARN skrev:
Hejsna!

Jag undrar hur mkt man får i böter om bylingen haffar en å ser att ens bakdäck nästan saknar mönster????

beror kanske på vad man blir stoppad för men i sån där körkort/alko-kontroll har jag åkt med utanmönsterimitten däck och slicks.. även miniregskyllt, utan blinkers och backspeglar.
detta har hänt mig 3 gånger, inget mer än verbal anmärkning som "det kanske är dags att byta däck snart?" och ... "de där har ju bra fäste så länge det är torrt".
När de har sagt att det där är det egentligen böter på, då var min "motkommentar" att om jag får böter för det där, då blir det inget nytt däck.
Var hövlig så brukar det funka finfint, de är bara människor de också!

f.ö gick min mc igenom besiktning utan backspeglar och med slicks, med en anmärkning på dåligt mönsterdjup :banana

//Håkan
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
håkan skrev:
När de har sagt att det där är det egentligen böter på, då var min "motkommentar" att om jag får böter för det där, då blir det inget nytt däck.
Var hövlig så brukar det funka finfint, de är bara människor de också!
Det där frsökte jag också med, men de tyckte att det var inte deras sak och så blev det en fin bötelslapp och prickeliprick iaf.
 

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Ort
Mettidreten
Hoj
--
håkan skrev:
beror kanske på vad man blir stoppad för men i sån där körkort/alko-kontroll har jag åkt med utanmönsterimitten däck och slicks.. även miniregskyllt, utan blinkers och backspeglar.
detta har hänt mig 3 gånger, inget mer än verbal anmärkning som "det kanske är dags att byta däck snart?" och ... "de där har ju bra fäste så länge det är torrt".
När de har sagt att det där är det egentligen böter på, då var min "motkommentar" att om jag får böter för det där, då blir det inget nytt däck.
Var hövlig så brukar det funka finfint, de är bara människor de också!

f.ö gick min mc igenom besiktning utan backspeglar och med slicks, med en anmärkning på dåligt mönsterdjup :banana

//Håkan

aja de typ som ja har dårå. bara å BRASSA på i helvet me andra ord. hojen ska väl ändå inte stå på mitten av däcken eller?

Måste bara tvätta å såna krehjer, å sen BRASSAR å drar i helvet 45:an... för där finns nog inte bylingen neeej neeej neeeeej :va

Trevlig midsommar från er BRASSARE till Er Alla!

Kom ihåg att inte köra fort som satan när om ni har druckit mer än en kvarting!! sånt e faligt
 
Last edited:

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Ort
Mettidreten
Hoj
--
don_tomazo skrev:
Vad är det för fel på dig? Säg brassa en gång till och.. :fatta!

BRASSABRASSABRAASSSSSSAAABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSARNHANEENRIKTIGGOJEVELBRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRAASSARNWILLPUNISHUBRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSARENBRASSARBRASSSOMENBRASSAREBRASSABRASSABRASSABRASSADUSKAFANINTEKLAGAPÅBRASSARNFÖRDÅJEVLARBRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABARADRARIHELVETÅBRASSAPÅBRASSABRASSABRASSABRASSAAKTADIGFÖRBRASSARNBRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSATREVLIGMIDSOMMARBRASSABRASSABRASSABRASSA
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
BRASSARN skrev:
BRASSABRASSABRAASSSSSSAAABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSARNHANEENRIKTIGGOJEVELBRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRAASSARNWILLPUNISHUBRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSARENBRASSARBRASSSOMENBRASSAREBRASSABRASSABRASSABRASSADUSKAFANINTEKLAGAPÅBRASSARNFÖRDÅJEVLARBRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABARADRARIHELVETÅBRASSAPÅBRASSABRASSABRASSABRASSAAKTADIGFÖRBRASSARNBRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSABRASSATREVLIGMIDSOMMARBRASSABRASSABRASSABRASSA
Hurrududu. Om du får något klokt svar i tråden angående ljudet i växellådan så skicka gärna ett PM. Denna tråden kan bli jobbig att följa :gnissla
 

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Ort
Mettidreten
Hoj
--
yonsson skrev:
Hurrududu. Om du får något klokt svar i tråden angående ljudet i växellådan så skicka gärna ett PM. Denna tråden kan bli jobbig att följa :gnissla

Spänn drivkedjan! Byt olja om det inte försvinner?? så har jag fått fått det berättat iaf.

//Din BRASSARE
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top