Breda MC-stövlar

Är de breda upptill så de täcker mina tjockisvader?

Jag har också någon dainesestövel, touringaktig just nu.. Men den fanns bara ner till 38, så den är jättestor i foten, och går bara att med nöd och näppe knäppa, om man kämpar som fan!

Nya kollektionen från Dainese
Den jag titta på har inga knäpningar. Den är mycket töjbar, gjord för att man drar över skinnstället på stöveln istället för att ha skinnstället innanför stöveln som många har. (lite svårt att förklara jag har alldrig sett en sådan stövel förut)

Såg den på yamaha-center i göteborg. Vet inte om den finns kvar såg bara ett par

Nya kollektionen från Dainese
Den jag titta på har inga knäpningar. Den är mycket töjbar, gjord för att man drar över skinnstället på stöveln istället för att ha skinnstället innanför stöveln som många har. (lite svårt att förklara jag har alldrig sett en sådan stövel förut)

Såg den på yamaha-center i göteborg. Vet inte om den finns kvar såg bara ett par

Jaha, men då funkar inte det heller, för jag har så pass feta vader att jag precis kan dra igen kedjorna på stället, så det finns inte en chans i världen att jag ska kunna dra igen de ovanpå stöveln. :rolleyes:

Jaha, men då funkar inte det heller, för jag har så pass feta vader att jag precis kan dra igen kedjorna på stället, så det finns inte en chans i världen att jag ska kunna dra igen de ovanpå stöveln. :rolleyes:

Hitta ett par stövlar och lämna till skomakarn de kan säkert bredda vaden om det inte är allt för mycket plast o krafs i vägen.

Eller lämna skinnstället till Tonys pR look han kan sy till /bredda vaden på skinnställ så det passar som du vill ha det ( han är ruskigt duktig I know )

Last edited:

Testa Puma´s stövlar. Jag har Puma 1000 sport och jag har stora vader.

Om man inte hittat något som passa så finns det alltid Daytona, Dom kan fixa allt, stor vader/fötter och breda fötter. sen finns det även formgjoda skor där!!
Personligen har jag gigantiska vader och små fötter men jag hittat på Sidi Vertigo, Dom är justerbra i vaden och dom formas efter foten fint, sen är det bra pris på dom...

jag har för mig att berik och alpinestars har breda modeller :D

annars så kan ni ringa kajsa o fråga vad hon använder för några :P

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back