bredband> 2 datorer??

Dj_fluffy

Toppsi
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -98
tjena..

e så här att,farsan´s nya brud har en dotter o dom ska snart flytta hit..ooo va intress va :D

jaja..skit som samma..frågan e iafall..
hon tar med sig sin dator så, här e kruxet, kan man koppla mitt bredband till 2 datorer o hur gör man o vad kostar de??

tacksam för alla svar..

adde

Fartman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 996
Dela Bredband

Tja.. ett billigt och bra sätt är att skalla en bredbansrouter. Typ D-Link 804. Den kopplar man till nätet med Wan kontakten. Sen är där 4 st portar för att koppla in datorer på. Alla kan surfa individuellt. Eller sammtidigt. Funkar skitbra.. lätt att konfigurera oxå. Kostnad... ca 5-600:- Tror jag hittade min för 550:-

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Re: Dela Bredband

Fartman skrev:
Tja.. ett billigt och bra sätt är att skalla en bredbansrouter. Typ D-Link 804. Den kopplar man till nätet med Wan kontakten. Sen är där 4 st portar för att koppla in datorer på. Alla kan surfa individuellt. Eller sammtidigt. Funkar skitbra.. lätt att konfigurera oxå. Kostnad... ca 5-600:- Tror jag hittade min för 550:-
:mattias :fakta

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Dj_fluffy skrev:
tjena..

e så här att,farsan´s nya brud har en dotter o dom ska snart flytta hit..ooo va intress va :D

hon tar med sig sin dator så, här e kruxet, kan man koppla mitt bredband till 2 datorer o hur gör man o vad kostar de??

tacksam för alla svar..

adde

Hur gammal är hon? :D

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Re: Dela Bredband

Fartman skrev:

Varför skall man skalla bredbansroutern? :crash

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Re: Re: Dela Bredband

JoS skrev:
Varför skall man skalla bredbansroutern? :crash

Bredbandsrouters är stöddiga ting som måste lära sig att veta sin plats, annars tar de över hemmet helt. Att skalla den är effektivt, för då inser den att det inte är någon idé att sticka upp.

Ichnoz

Jag har galna kossor i datorn...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
.::**::.
Re: Re: Re: Dela Bredband

Mattias skrev:
Bredbandsrouters är stöddiga ting som måste lära sig att veta sin plats, annars tar de över hemmet helt. Att skalla den är effektivt, för då inser den att det inte är någon idé att sticka upp.

:tummenupp :D

Bulan

*bonk*
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
såld
Crash skrev:
Smäll in 2 nätvärks kort i den ena datorn o dra kabel mellan billig o bra

Vad ont datorn ska få med två nätVÄRK... :slicka
Nätverkskort funkar nog bättre, men det jobbiga med det är att den med två kort i måste vara igång för att den andra ska kunna surfa...

Köp en router istället..

Crash

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Dr 750 BIG
jo det e ju sant men det e mycket billigare så värkerdet inte i plånboken:) mne får ju se til vad man har för pengar att sätta in...

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Dj_fluffy skrev:
tjena..

tacksam för alla svar..

adde

Tjena!
Kolla upp med din internetleverantör hur många IPadresser du kan få. Har du BredbandsBolaget kan man få minst 5. Har du möjlighet att använda flera IPadresser på ditt abonnemang ska du helt klart skaffa en Switch istället för en router. En router är iof säkrare men kräver konfigurering.
Jag skulle i första hand satsa på en switch!

// Tommy

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Kan man ställa in kanalerna på sin TV kan man också konfigurera den genomsnittliga routern på 15 minuter. I mitt tycke är därför en router, men dess större möjligheter, till bland annat säkerhet, det bättre valet.

Om den ursprunglige postaren nu kan ställa in kanalerna på sin TV vill säga :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...