Bredband adsl

vill du ha billigt och jättesnabbt utan bindningstid behöver du fiberoptik. 100/10 för ca 239 i månaden.

om du inte får annat än adsl kan du lika gärna köra 3g.. kan du ju ta med det också! jag har adsl och 3g men använder typ aldrig adsl..

dom flesta ADSL leverantörerna har bindningstid, så den blir du nog inte av med...

Gå in på de olika leverantörernas hemsidor och kolla. Priserna kan variera med tiden så att lita på ett tips som är några månader gammalt kanske inte betyder något.
Personligen kör jag med Bredbandsbolaget ADSL med 3 ut och 20 in.
Funkar utmärkt och jag får den fasta telefonen gratis på köpet.
Priserna skiljer inte så mycket mellan olika operatörer på internet.

om du inte får annat än adsl kan du lika gärna köra 3g.. kan du ju ta med det också! jag har adsl och 3g men använder typ aldrig adsl..

3G är utmärkt om man vill ha hjärnblödning.
Jag har 20mbit ADSL hemma och även ett 3G abonnemang.
Hastigheten går inte att jämföra.
ADSL är ohyggligt mycket snabbare än vad något 3G kan åstadkomma ens under optimala förhållanden.
Personligen anser jag att även om jag är mitt i stan och har full täckning och får 7,2 mbit så är det plågsamt långsamt även om man jämför med en fesig 2 mbit ADSL. Anledningen är att svarstiderna är mycket längre via 3G gissar jag.
Dessutom är upplänken ohyggligt mycket långsammare med 3G vilket påverkar hur snabbt man upplever att det går. (Om en förfrågan tar längre tid att skicka iväg så tar det också längre tid innan svaret kommer)

En 7,2 mbit 3G kan under optimala förhållanden kanske anses vara likvärdig med en 512 kbit ADSL.

dom flesta ADSL leverantörerna har bindningstid, så den blir du nog inte av med...

Ja. Men det går ofta att få teckna utan bindningstid till något högre pris.

BBB som jag har har för övrigt inga bindningstider. Det enda dom har är 3 månaders uppsägningstid. Superbt. Jag kommer aldrig att byta till en leverantör som vill försöka låsa in mig i något bundet avtal. Om dom inte är väldigt billiga i förhållande till vad dom levererar möjligtvis.

Last edited:
Ja det verkade vara stört omöjligt att hitta nånting utan bindningstid så jag körde på bredbandsbolaget nu i alla fall.

Om du tänkt köra BBB skulle jag vänta till nästa vecka då deras drajv börjar.

Man kan teckna till och med december.

Ordinarie pris ADSL - Upp till 24mbit/s
Kampanj ADSL: Halva priset under 2008. Beställer man i dec så får man alltså halva priset hela dec bara. Kampanjen slutar sista december.
24 Mbit/s - 104 kr/mån (ord. pris 209 kr/mån)

Det var nog bredband2 jag tänkte på.
b2= bredbandsbolaget
bb2=bredband2

Ingen större risk för förväxling.

Last edited:

Ordinarie pris ADSL - Upp till 24mbit/s
Kampanj ADSL: Halva priset under 2008. Beställer man i dec så får man alltså halva priset hela dec bara. Kampanjen slutar sista december.
24 Mbit/s - 104 kr/mån (ord. pris 209 kr/mån)

Det var nog bredband2 jag tänkte på.
b2= bredbandsbolaget
bb2=bredband2

Ingen större risk för förväxling.

Jaså den kampanjen.
Jag menade den nya bra kampanjen som börjar på måndag som jag hittade på för att vara jobbig för jag är hemma och sjuk och du vet ju hur ynklig jag blir då. :gråta

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back