Bredband

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Ringde och kollade lite med detta.
Varken Telia eller Vattenfall kunde fortsätta leverera ADSL om man sa upp sitt fasta abonnemang idag.

BBB verkar dock klara detta på något sätt, genom att hyra kopparparet direkt vid anslutning av kunden.

Hittade även följande:
"I höst sker en avreglering som gör att man inte behöver skaffa ett Teliaabonnemang för att sedan kunna ansluta DSL från Telia eller annan operatör. Visserligen kommer man ändå bli tvungen att betala kopparhyra till operatören men den torde bli betydligt lägre än Telias fasta kostnad."
 

Coola Ola

Guest
zykl0n skrev:
Ringde och kollade lite med detta.
Varken Telia eller Vattenfall kunde fortsätta leverera ADSL om man sa upp sitt fasta abonnemang idag.

BBB verkar dock klara detta på något sätt, genom att hyra kopparparet direkt vid anslutning av kunden.

Hittade även följande:
"I höst sker en avreglering som gör att man inte behöver skaffa ett Teliaabonnemang för att sedan kunna ansluta DSL från Telia eller annan operatör. Visserligen kommer man ändå bli tvungen att betala kopparhyra till operatören men den torde bli betydligt lägre än Telias fasta kostnad."

Det låter ju helt underbart! Har hört lite om avreglering tidigare men visste inte datum. Tack även för klargörandet ang BBB :tummenupp
 

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Hultafors
Hoj
Honda VT750DC
magnyb skrev:
Som sagt , jobbar på BBB så det är ju hit de ringer o felanmäler och även vi avänder skanova .
Du KAN säga upp Teöia när du uppkoppling´men först när din uppkoppling kommit igång... :fatta! ...tack o hej för mej !!!

//Magnus

Passa er för BBB! Dom är underbara så länge allt funkar, men den dagen något pajar då är det kört! Har haft två avbrott senaste året, bägge gångerna har det tagit sega BBB en hel jävla vecka att komma ut och laga skiten. Har begärt att få tala med chefer som kan försvara detta agerande, men dessa skiter i att ringa upp. :7peta Har klagat via mail och kundtjänst utan gensvar. Tröttnade och har nu gjort en anmälan via ARN så får vi se vad det blir av det. Det roligaste (!?) var när jag skulle ringa och felanmäla IP-telefonin på deras 020-nummer .. detta var spärrat för mobiltelefonsamtal :huvet med påföljd att jag nu har 300kr extra på mobilräkningen för dessa samtal.

Men som sagt, NÄR det funkar med BBB så är det gôtt .. :yoparty
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Tompalino skrev:
Tjenare, har en liten fråga till de på sporthoj som har erfarenhet av Comhems bredband. De har precis dragit in Comhem till mitt hus nu och jag funderar skarpt på att skaffa deras 8000-tjänst.

Dock har jag hört rykten om att det varit mycket strul med Comhem tidigare och att folk inte alls har varit nöjda. Istället har jag blivit rekommenderad att skaffa ADSL som i och för sig är lite billigare men också långsammare. Jag vore tacksam om ni ville dela med er av åsikter o synpunkter. Tack på förhand.

Orkar inte läsa alla andra inlägg men delar med mig av mina erfarenheter av ComHem.

Skaffade ComHem 512 först för sju år sedan. Då var det otroligt mycket problem, fungerade inte dom två första månaderna m.m. Fick dock ersättning för varenda timme utan internet :tummenupp

Sen på senare år har dom fått ordning på sina grejjor! Hade ic 2000 tills för ett tag sedan då jag bytte till ic 8000. 2000 fungerade klanderfritt. Hade alltid bra hastighet. Nu har jag ju 8000 och det fungerar bra. Jag har inte laddat hem i 1MB/sek men det kommer säkert.. eller inte ;) Har "bara" kommit upp i ~690kb/sek

Det fungerar iallafall bra men jag tror att tjänsten inte är helt 100% än, dvs som alla andra tjänster dom har så kommer det funka bättre och bättre med tiden ;)

edit: btw. ComHem kundservice får 5 muttrar av 5 möjliga. Trevliga, lätta att ha o göra med och så följer dom upp om problemen kvarstår! :tummenupp
 

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Ort
Skogarna...
Hoj
Såld...
Kalle_rs skrev:
Dom ryckterna är inte sanna har inte hafft ett enda avbrått sen comhem blev själv ständiga. Men hadde massa problem när FELIA ägde comhem.
8000 är väll DSL går via tevekabelen, istället för telejacket(ADSL) om jag inte är helt ute och cyklar. Enda nackdelen med 8000 är att det bara är 1mb upload men det är ändå bätre en telia 8mb som har 0.8mb upload.

Telia 8 mb har 1 mb upload

EDIT: Det stod det i allafall på kontraktet när vi skaffade det, precis när det kom till lilla Str. bruk
Har dom sänkt det eller?
Hur som helst: Telia är sjukt stabilt, har haft 8 Mb i 4-5 månader nu och har krånglat typ 1-2 ggr... och dom gångerna har det inte varit långvarit
 
Last edited:

magnyb

Två erktyg kolla på tv, en såg!
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Karlskoga
Hoj
Skitsnabb
Smeddie skrev:
Passa er för BBB! Dom är underbara så länge allt funkar, men den dagen något pajar då är det kört! Har haft två avbrott senaste året, bägge gångerna har det tagit sega BBB en hel jävla vecka att komma ut och laga skiten.

Har du frågat vad som var felet då? Avbrått 2 ggr på ett år...då kan du va glad. Jag har själv Comhem o det suger fett me avbrått hit o dit o hastigheter som inte alls stämmer.
Har som sagt svårt att tro att det tagit en vecka att fixa till dit fel från felanmälningstillfället.

//Magnus
 

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Hultafors
Hoj
Honda VT750DC
magnyb skrev:
Har du frågat vad som var felet då? Avbrått 2 ggr på ett år...då kan du va glad. Jag har själv Comhem o det suger fett me avbrått hit o dit o hastigheter som inte alls stämmer.
Har som sagt svårt att tro att det tagit en vecka att fixa till dit fel från felanmälningstillfället.

//Magnus

Jag räknar inte med de kortare avbrotten .. som iofs inte varit speciellt många. Men det första berodde på att någon/några ljuskygga individer snodde switchen som är monterad i trappuppgången. Tog en full vecka att få dit en ny. Under tiden stod skåpet på vid gavel och innan de "hann" hit hade alla patchkablar (naturligtvis) hunnit försvinna också. :kocko

Denna gången berodde det på ett åsknedslag .. skiten trasigt, NU har jag internet men inte telefon, eftersom iptelefonidosan tydligen dog samtidigt.

Jag tror inte heller på att det har tagit en vecka men fakta är svåra att bortse ifrån. Vis av erfarenheten från första gången har jag nogrant noterat alla datum och klockslag. Hur många minuter/timmar jag spenderat i telefonkö samt namnen på de jag pratat med på kundtjänst.

Men nu har jag tröttnat på att försöka prata med BBB :huvet , ARN får ta över! :fatta!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top