Hahaha...Probotector skrev:2224409Hehe detta förslag låter lika genomtänkt som när en Stockholmspolitiker lämnade det genialiska förslaget att man skulle begränsa alla parkeringsinfarter till 2 meters bredd eller något sånt.
Varför då? För att få bort alla SUV:ar (somliga kallar de för stadsjeepar) och då fick denna politiker några frågor ifrån Teknikensvärld (om jag inte minns fel) som hade med detta att göra (exempel: hur ska sjuktransporter kunna ta sig in? vad är en SUV? m.m.) och slutligen svarade hon något i stil med:
- Men jag är bara politiker, det är experternas uppgift att ha koll på sånt, jag lämnade detta förslag bara för att få igång en debatt.
Så här fungerar det inom politiken.
Så typiskt... tänk att kontorsråttor aldrig lär sig att det finns något som heter lastbilar.
Undrar hur det låter när snillena spekulerar ?:
- Lastbilar är ett jäkla otyg, borde förbjudas, eller åtminstone förvisas till landsvägar långt från stan.
- Bra förslag, nu ska vi bara beställa hem några pallar med kopieringspapper, så vi kan kopiera upp remissen till regeringen.
- Förresten, några pallar, är inte det ganska stort & tungt, hur blir det levererat ?
- Jag vet inte, jag brukar bara beställa, så dyker det upp så småningom.
Jodå, liknande förslag har faktiskt förekommit.
I princip ALLT man ser omkring sig har någon gång transporterats av en lastbil, men sånt fattar inte kontorsråttor, dom tror att tomten kommer med grejorna.
Byråkrater är verkligen ett släkte för sig.
"- Det är kul att betala skatt." // Mona Sahlin, strax innan hon ertappades för skattefiffel.
Last edited: