Thundercat
Ringmärkt
Är det någon som har bredbandstelefoni med bredbandsbolaget? Fungerar det bra? Är du nöjd? Något annat att tillägga?
Är Telia verkligen så dåligt?Wiseguy skrev:det är skönt att slippa Telia.
Han menar nog bara att det är skönt att slippa telia pga deras monopol på den analoga linjen. Det är då så jag tänker i varjefall när jag tänker "bara man slipper telia".eus skrev:Är Telia verkligen så dåligt?
Jag har bara bra erfarenheter av dom, vad är det du inte är nöjd med?
R1 Uffe skrev:Han menar nog bara att det är skönt att slippa telia pga deras monopol på den analoga linjen.
Har du uppgraderat/ bytt till den nya dosanSpinky Spendrup skrev:Kortfattat:
*Det strulade lite i början. En dag utan fungerande telefon, inga problem om man har mobil...
*Ganska ofta har jag hört en svag eko-effekt på talet.
*Ibland så kan det bli en underlig effekt om den man talar med är tyst. När personen börjar prata igen kan några millisekunder av första ordet försvinna. Bakgrundsljudet hos personen man talar med kan också låta lite skumt pga det här.
*Betalnummer (Blocket t ex) fungerar inte med BBB. Blir till att åka hem till kompisar och ringa in annonser.
Willmar skrev:Har du uppgraderat/ bytt till den nya dosan
Jag fick meddelande om det, bytte direkt (gratis)
Har aldrig haft eko m,m.
Har ej kvar min lapp, men jag vet att det stog nått om störningar/ eko.Spinky Spendrup skrev:Nä, jag orkade inte skicka in lappen. Den infon jag fick var bara något blaj om att den gamla boxen kunde stråla ut någon radiostörning i extremfall. Men ekot nämndes det inget om?
Be skrev:Telia har inget monopol på någon linje, det är Skanova som är nätägare ! Varför skulle telia annars godkänna andra operatörer både på fast telefoni och även på ADSL om man själv ägde nätet !?
telia är idag ett vinstdrivande företag utan något monopol eller sammhällsansvar !
så det så
R1 Uffe skrev:Telia äger väl en bit av SKANOVA om jag nu inte är helt ute & cyklar. TELIA är tvungen att släppa in andra aktörer på marknaden för Post & Tele Styrelsen har bestämt det pga att TELIA skulle få monopol annars. Detta hände ju för ett X antal år sedan när dom släppte konkurensen "fri"
R1 Uffe skrev:Telia äger väl en bit av SKANOVA om jag nu inte är helt ute & cyklar. TELIA är tvungen att släppa in andra aktörer på marknaden för Post & Tele Styrelsen har bestämt det pga att TELIA skulle få monopol annars. Detta hände ju för ett X antal år sedan när dom släppte konkurensen "fri"
Godkänna andra leverantörer? Det är nog en definitionsfråga. Om jag tex. tecknar avtal med tele2 får jag fortfarande en räkning från dem för samtalen plus en för den fasta avgiften, och den kommer från telia. Har inget emot telia egentligen men ogillar sådant man förknippar med dem... Typ snedvriden konkurrens osv.Be skrev:Telia har inget monopol på någon linje, det är Skanova som är nätägare ! Varför skulle telia annars godkänna andra operatörer både på fast telefoni och även på ADSL om man själv ägde nätet !?
telia är idag ett vinstdrivande företag utan något monopol eller sammhällsansvar !
så det så
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |