Hej jag tänker byta bromspump på min Ducati 899 för att få bättre känsla samt bättre justeringsmöjlighet då jag har ganska små händer och därför vill kunna justera greppen mer precis för att kunna nå bromshandtaget utan att behöva sträcka mig efter det. Idag har jag original bromspump men andra grepp som går att justera i 4 steg, dock så upplever jag att stegen är lite för grova samt att det med nuvarande frigången i grepp och pump (ja den är ordentligt luftad) så tar bromsarna lite väl nära handtaget. Jag kan utan problem dra bromshandtaget in i gashandtaget så jag missar en del av den sista bromsverkan som finns om jag ställer greppet längre ut men då har jag som agt var svårt att nå dom vilket inte är så optimalt.
Jag tittar därför på att byta till antingen Brembo 19RCS Corsa Corta
Jag får för mig att möjligheten att kunna ställa spelet kan vara en bra lösning för mig med mitt dilemma.
Alternativet är den vanliga Brembo 19RCS
Frågan med dessa är om skillnaden i inställningsmöjligheter överväger prisskillnaden mellan dessa båda eller om man kommer långt nog med den vanliga 19RCS? Så frågan är om någon har erfarenhet av båda dessa eller Brembo 19RCS Corsa Corta och kan säga hur de upplever att dessa skiljer sig från tex vanliga OEM Brembo.
Jag tittar därför på att byta till antingen Brembo 19RCS Corsa Corta
Jag får för mig att möjligheten att kunna ställa spelet kan vara en bra lösning för mig med mitt dilemma.
Alternativet är den vanliga Brembo 19RCS
Frågan med dessa är om skillnaden i inställningsmöjligheter överväger prisskillnaden mellan dessa båda eller om man kommer långt nog med den vanliga 19RCS? Så frågan är om någon har erfarenhet av båda dessa eller Brembo 19RCS Corsa Corta och kan säga hur de upplever att dessa skiljer sig från tex vanliga OEM Brembo.
Last edited: