Bridge-Blandning

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Nä Jag var ung (yngre :mad: ) så fick vi alltid en skål bridge-blandning medans alla kompisar gottade loss på Tom & Jerrypåsar med färgglada fluffgodisar i. Vi fick nöja oss med mogen, mörk choklad, russin, mint å helvette i en djävulsk blandning.

Det knepiga är att Jag för inte så länge sen stod öga mot grön lakritsstav med en skål av just denna mix. Efter att ha tagit tjuren vid honen och knaggat i mig ett par bitar slog det mig att den inte var fullt så hemsk som Jag mindes den.

Har de mildrat till mixen för att nå en yngre skara transfettsökare eller har Jag helt enkelt blivit gubbe?:näsblod

Bridgeblandning är ju typ det vidrigaste godiset. Finns några bitar som är ätbara men det som etsat sig fast i smakregistret för ever (äcklighetsskalan alltså) är de där chockladöverdragna russinjävlarna. :zpy

Tror bara att det är konservativister och riktigt gamla människor som tycker om B.B.

EDIT: Den där runda blå pucken täckt med korn var rätt :zpy också. Eller var det nån annan blandning??

Last edited:
Jag har faktiskt tänkt på samma grej. Jag tror att det är lugnt Teo, men om du startar en tråd om "Danske kungens" bröstpastiller då äre dax att lyfta på hatten och tacka för kaffet.

Förresten, dricker du kaffe på fat med en bit "Bitsocker" i mungipan?

Du har blitt gubbtjYv, gubbdjävel! :mad:

Fasen också! det var som jag befarade då. De har bytt färg på påsen från börkblå till en lekfullare ljusrön, hoppades att det var så även med innehållet men du har nog rätt.

Jag får äta min djävulsmix och slå på ettan på radion då i stället. :huvet

Jag har faktiskt tänkt på samma grej. Jag tror att det är lugnt Teo, men om du startar en tråd om "Danske kungens" bröstpastiller då äre dax att lyfta på hatten och tacka för kaffet.
haha, där är Jag inte än men snart om man ska tro prognoserna:gnissla

Förresten, dricker du kaffe på fat med en bit "Bitsocker" i mungipan?
näe neskaffe å snus.

Last edited:
Nej, faktum är att du blivit en medelålders kvinna.

Å fi fan! Jo det skulle ju förklara en del faktiskt. I går drog Jag i vattenskotersläpet isamma grindstolpe 3 ggr. Visst, dubbelkärran är bred, en Land Rover är en skitbil men är det något jag är bra på så är det backa med släp (eller VAR bra på) så du har nog rätt.:mad:

Å fi fan! Jo det skulle ju förklara en del faktiskt. I går drog Jag i vattenskotersläpet isamma grindstolpe 3 ggr. Visst, dubbelkärran är bred, en Land Rover är en skitbil men är det något jag är bra på så är det backa med släp (eller VAR bra på) så du har nog rätt.:mad:

Om du regelbundet känner svettningar, nyligen tecknat prenumeration på Amelia och känner allt större lust att lyssna på Bo Kaspers Orkester är det bara att tjöpa klänning på en gång.

FI fan...den är ju lika äcklig den, som bridgeblandningen..!! :näsblod

Jag tror att du säger sådär bara för att verka lite cool och ouTlAw.
I själva verket så tror jag att du stiger upp kl 05.15 varje morron och sätter på kok-kaffet och står och väntar på tidningsbudet, "han är ju så trevlig och har så rosiga kinder den lille gynnaren".
Efter att du har nypt klart i tidningpöjkens rosiga kinder så sitter du vid köksbordet, dricker kok-kaffet med en liten kaka och tittar på den lille domherren som så käckt sprätter solrosfrön från fågelbordet utanför köksfönstret.
"Ring så spelar vi" skvalar i bakgrunden på knappt hörbar volym och gökuret tickar på väggen. Snart kommer den lille göken ut!
Om ett par timmar är det dax att kamma till håret och ta på sig kappan och gå till Konsum för att köpa en potat, en liten skiva fläskkotlett och kanske till och med en Anton Berg's Marsipanlimpa!

Dagens äventyr har precis startat! :tummenupp

Bridgeblandningen är fin-fint sniskesnask och faktiskt det enda godis man kan äta sittandes med benen i kors och fortfarande ha någonslags stolthet kvar.

Salt & Blandat är rätt schysst men drar man i sig en hel påse på en gång mår man inte speciellt bra. :gnissla

:zpy Hur man kan få salt lakrits, som är så gott, att smaka så förtvivlat illa är en fullständig gåta. Idioten som smaksatt innehållet i de där påsarna skulle fan hängas. :mad:

Bridgeblandning är rena himmelriket i jämförelse.

/G.Odisexperten.

Jag tror att du säger sådär bara för att verka lite cool och ouTlAw.
I själva verket så tror jag att du stiger upp kl 05.15 varje morron och sätter på kok-kaffet och står och väntar på tidningsbudet, "

Dagens äventyr har precis startat! :tummenupp

Äh...såklart att jag är ouTlaW för fan.

Och....det var nästan ett rätt. För klockan ringer 05:00 eller 05:10 och då går jag upp för att endera ta på löparskorna, ta på mig baddräkten, eller rulla ut yogamattan.

Någon domherre har jag inte sett till, men rådjur med unge och fasaner och ja lite annat smått och gott brukar trava förbi utanför köksfönstret.

/Madsominteärnågonjävlahemmafru :tungan

Edit: och appropå godis så får jag för mig ibland att köpa sånt där smågodis på lösvikt...man köper en hel jävla påse ledsnar efter några bitar å så vill man inte se skiten på flera veckor. En hederlig chokladkaka går ner emellanåt, men jag äter sällan godis. Mat är godare. :fakta

Last edited:
Hemma finns en som gillar Bridgeblandning... :zpy (inte jag altså...)
Jag kallar det pensionärsblandning.
Det samt konungen av danmark, honungskarameller och sen de där silverfärgade kuddarna hade alla mor/farmödrar/tanter osv när man var liten.
Självklart hade allt legat i veckor och satt ihop i en enda stor "klut".

FI fan...den är ju lika äcklig den, som bridgeblandningen..!! :näsblod

Eh - Öh - nej!
Ey nu trampar du ut i ett minfält brÿden!
Bassets (bara den! ingen kopia duger) är ju en av högtidsstunderna inom konfektyr!
Helst de runda kokoshjulen med lakritsgrejen i centrum...eller de bruna chokladfykanterna med lakritslagret i mitten... :kär

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...