Är dom?? Åfan!!
Själv så svarade jag bara på trådskaparens fråga samt ditt påstående med fakta utan att nämna andra märken mm om du nu missat detta!!
Klart att dunlop alltid är bäst. Jag glömde det
Klart att dunlop alltid är bäst. Jag glömde det
Bridgestone verkar funka för MotoGP
Oavsett, 016 har brister vad gäller saker som våtgrepp mm.
Bridgestone dåliga däck? Nä, skulle inte tro det.
Du bör inte köpa däck som är till för bankörning om du skall köra på gata. Anledningen är att däck för bana kräver en högre arbetstemperatur för att man ska få bra grepp medans ett gatdäck får önskat grepp MYCKET fortare. För att komma upp i arbetstemperatur på ett racedäck så krävs racetempo (och det är väl ingen här som är puckad nog att köra så på gata) Mao så kommer du få ett sämre grepp om du kör på racedäck än om du skulle köra på ett vanligt sportdäck, tex Michelin power pure eller liknande.
Jag har kört en del med begagnade racedäck på gata, och tycker att man ska se lite mer nyanserat på det där med arbetstemp och grepp med den sortens däck. På papperet är det säkert skillnad, men ytterst få kör så ohälsosamt fort på vägen att det har någon praktisk betydelse. Vet man att man bara kommer att köra gata och inte vill köpa beggat racegummi ska man så klart sikta på något gat-orienterat, men men man halkar inte nödvändigtvis av vägen bara för att man har lagt på ett Racetech K1.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|