Bridgestone säger upp avtalet som däckleverantör 2015


Klockren kommentar till den senare artikeln:

So Dorna said "We want a little more" and Bridgestone said "We can't do it" so Dorna said "OK, we'll find someone else who can. We mean someone who can get out another compound option and an intermediate on top of getting up to speed with current GP bikes within a year and adapting the tires to the new ECU software that comes out the exact same year that none of the prototype bikes even have any data with yet and we're probably going to remove a hell of a lot of the options the teams have to cope with tire wear at the same time but we're not sure yet all while keeping lap times at about the same pace and keep our riders safe even when Marc Marquez stands the entire bike up on the front tire on the brakes and starts to turn even before the back tire is on the pavement again all while the riders say the Bridgestone was a much better tire and it's a shame they're no longer in the championship."

Then Bridgestone says "Good luck" and Dorna says "Thanks".
 
Har dock en seriös fråga till dig. Skulle det funka att ta fram 3 torrdäck, samt 1-2 regndäck, som blir de enda tillgängliga, på alla banor, utan att varvtiderna blir mycket högre? max en sekund långsammare? vore det möjligt? eller skiljer det för mycket mellan banorna för att det skulle vara möjligt?

Jag tror inte att det skulle vara möjligt, vare sig ur ett säkerhets eller prestandaperspektiv. Trots att det heter att man bara har hårt, medel och mjukt så finns det i själva verket ett trettiotal olika däck. Olika styva konstruktioner, olika gummiblandningar, symmetriska däck, assymetriska däck samt däck som är extra förstärkta på den ena eller den andra sidan. Vilka som väljs ut som hårt, medel och mjukt för varje race bestäms av däckleverantören själv och team och fabriker meddelas normalt i god tid.
 
Just inkommet från IRTA:

Michelin to become MotoGP™ Official Tyre supplier

Following French tyre manufacturer Michelin’s official tender, Dorna is pleased to announce that Michelin is to become the Official Tyre Supplier to MotoGP™ as of the 2016 World Championship season.
At the beginning of May 2014 Dorna, in agreement with the FIM, opened a tender for tyre manufacturers interested in becoming Official Tyre Supplier to MotoGP™ from the 2016 season.
Interested tyre manufacturers were able to request the technical specifications from Dorna’s Managing Director Javier Alonso, with three potential tyre suppliers initially expressing an interest – before Michelin alone made a formal tender before the 22nd May deadline.
The next step in the process will be the drawing out of a commercial agreement between Dorna and Michelin as Official Tyre Supplier, Michelin having already clearly proven its technical abilities to respond to the needs of a demanding Grand Prix racing schedule.
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top