Brinks race rapport....

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
Ankom till anderstorp kl 22.00 torsdag kväll förkylingingen kändes ok och hostan va nästan borta...
Pröjsar i kansliet för fredags träningen och tävlingen.
Tänker "imorgon ska det åkas!" :banana
går och lägger mej i husbilen där det e hyffsat varmt, vaknar sen runt 3 tiden och det SVIN KALLT! ligger och skakar och ber till gud att strömmen ska gå igång snart..... men icke....

fredag morgon och nu känns förkylningen värre än någonsin... PISS! :sjuk
tar mej ut sista passet under slutet av dagen och kör några varv och testar två olika drev, men kommer inte fram till vilket jag ska köra med.

lördag morgon, haft värme hela natten? helt otroligt juh anderstorp imponerar! (eller inte)
första kvalet. börjar klyda med dreven igen och får typ 3 varv på banan så nån tid han jag inte prestera. (1.59.nånting)
andra kvalet. nu har jag bestämt mej äntligen vilken drevning jag ska ha, kör ut först av alla och gasar på direkt för att få upp tempen i däcken så jag kan ge järnet första flygande varvet innan jag kommer ifatt varvningar...
allt går som planerat, känns som det går hur fort som helst! pole position here i come! 2 kurvor kvar... men så klart i karusellen ska 125jr åkarna köra 3 pers i bred... ska man chansa? det kanske går att klämma sej i mellan?
bestämmer mej för att lugna ner mej och se va det blir för tid när jag korsar linjen. 1.53 nånting hmmm borde räcka till första led?
kör in i depån o kollar, jovisst en andra plats till och med.
oscar tjatar på mej att jag måste köra mer bla bla bla. så jag kör ut igen men hojen känns riktigt konstig. (någon hade glömt spänna bakdrevet) :rolleyes:
med snygga märken i svingen och fälgen rullar jag tillbaks till mitt tält....

söndag! regn regn regn....
känner att förkylningen klarar sej utan warmupen så den hoppar jag över.
kollar lite på Anders Högberg när han kör och ser att han trivs bra i regnet och jag konstaterar antagligen skulle stå på huvet om jag försökte hålla samma tempo.

strategin för racet va att hålla sej lugn, sätta ett eget tempo och se till att komma i mål med så mycket poäng som möjligt.
starten går och jag ligger typ 8-9 när vi går ut på rakan ser att torkel och nån till försöker hänga på Anders som leder och börjar dra ifrån.
känner att det inte är lönt o jaga för nån av dom kommer ändå klota om dom ska fightas.
mycket riktigt så ligger den ena killen precis ut på start och mål rakan och nått varv senare torkel efter start och mål rakan och jag tänker "tack för den placeringen" :hihi
kör i mitt eget tempo och tar mej upp till en andra plats innan det e målgång. att jaga ikapp Anders hade vatt helt omöjligt då han lede med 52 sek....
Grattis till vinsten Anders Högberg!

nästa gång ska du få spö :fatta!
(om det inte regnar dvs :hihi )
ses på linköping!
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Smått osannolikt att du faktiskt fick en pallplats till sist. Bara att gratulera - det har ju varit rätt nära förr :)
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Grattis! Jag ska försöka undvika att ge bort fler pallplatser fortsättningsvis... :mad:
 

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Paradiset
Hoj
None for the moment
BrInK skrev:
2130048
Grattis till vinsten Anders Högberg!

nästa gång ska du få spö :fatta!
(om det inte regnar dvs :hihi )
ses på linköping!

Anders 1:a
Brink 2:a +52.857

Ser ut som det bör vara mycket torrt för att hinna i kapp :D han e ju på gång nu :tummenupp .

//Anders Högbergs mek o tillika bror

Skämt åsido kul o underhållande race hela helgen trotts allt jeffla regn stor elogé till er alla som trottsade detta skitväder. :)
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Warlock skrev:
2131836 Anders 1:a
Brink 2:a +52.857

Ser ut som det bör vara mycket torrt för att hinna i kapp :D han e ju på gång nu :tummenupp .

//Anders Högbergs mek o tillika bror

Skämt åsido kul o underhållande race hela helgen trotts allt jeffla regn stor elogé till er alla som trottsade detta skitväder. :)
Högberg ska vara glad att ingen lämnade in en protest för omkörning på gulflagg. Då hade Brink vunnit :banana
 

BrInK

Winner 250sp cup 2006!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
malmö
Hoj
pw50
Warlock skrev:
2131836 Anders 1:a
Brink 2:a +52.857

Ser ut som det bör vara mycket torrt för att hinna i kapp :D han e ju på gång nu :tummenupp .

//Anders Högbergs mek o tillika bror

Skämt åsido kul o underhållande race hela helgen trotts allt jeffla regn stor elogé till er alla som trottsade detta skitväder. :)

haha äh jag har varit före honom i mål med över 50 sek två ggr innan så jag leder den statistiken :hihi :tuttar :tungan
http://www.roadracing.se/Sections/All/results2004/arc/race/race-600std.htm
http://www.roadracing.se/Sections/All/results2004/lms/race-600std.htm
 

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Paradiset
Hoj
None for the moment
Åsa skrev:
2132519 Högberg ska vara glad att ingen lämnade in en protest för omkörning på gulflagg. Då hade Brink vunnit :banana

Var på banan uppstod denna påstådda omkörning under gulflagg :va

BrInK skrev:
2132614 haha äh jag har varit före honom i mål med över 50 sek två ggr innan så jag leder den statistiken :hihi :tuttar :tungan
http://www.roadracing.se/Sections/All/results2004/arc/race/race-600std.htm
http://www.roadracing.se/Sections/All/results2004/lms/race-600std.htm

:D Fattar vad du menar han var ingen klippa i 600 racen :)
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Warlock skrev:
2133647 Var på banan uppstod denna påstådda omkörning under gulflagg :va

Ut på start och mål? Verkade iaf. som om kommentatorerna uppmærksammade den, jag hørde men såg inte racet.

/Joakim
 

Warlock

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2006
Ort
Paradiset
Hoj
None for the moment
Pålle skrev:
2133681 Ut på start och mål? Verkade iaf. som om kommentatorerna uppmærksammade den, jag hørde men såg inte racet.

/Joakim

Jag stod i bandepån o hörde också komentatorn påpeka att man inte får köra om vid gulflagg men han sa inget om att detta skedde utan tvärt om så påpekade han att han lyckades bromsa in innan kurvan och undvika omkörning innan olycksplatsen passerats, men om detta har skett på start o målrakan så borde tävlingsledningen uppmärksammat detta då de har perfekt uppsikt där. (min åsikt) sen talade Torkel om att han såg sin chans att komma i kapp när han såg att Anders tvingades ligga lågt men tyvärr så vurpade han senare som bekant.


För övrigt så kommer det fler tillfällen under säsongen att visa vem som är bäst så titta inte bakåt ta nya tag o se framåt i stället :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top