British MGP Donington

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Höganäs
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
Har lite svårt att återberätta, men han berättade om starten då alla körde ifrån honom och ser det på sitt vis; "and i thought, screw them".
Hela intervjun var helt strålande, men hittar den tyvärr inte på youtube.

okok, får hoppas den kommer upp!:D alltid kul med intervjuer från såna killar
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Grattis till Dovi!

Gillar RdP mer och mer, han ger verkligen järnet jämnt.

Men vad höll folket från den lilla fabriken på med? :va
Måste vara ett av de dummaste besluten någonsin att skicka ut båda förarna på regndäck. De kunde väl ha satt det på Haydens hoj men inte på Stoners när resten av startfältet hade slicks.
Lippio eller Livio eller vad han heter sa iofs precis före start till BBC att Stoner bett om regndäck för att det var för mycket vatten på bortre delen av banan men där måste väl en teamchef på den här nivån kliva in och säga nej, eller?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Grattis till Dovi!

Gillar RdP mer och mer, han ger verkligen järnet jämnt.

Men vad höll folket från den lilla fabriken på med? :va
Måste vara ett av de dummaste besluten någonsin att skicka ut båda förarna på regndäck. De kunde väl ha satt det på Haydens hoj men inte på Stoners när resten av startfältet hade slicks.
Lippio eller Livio eller vad han heter sa iofs precis före start till BBC att Stoner bett om regndäck för att det var för mycket vatten på bortre delen av banan men där måste väl en teamchef på den här nivån kliva in och säga nej, eller?
Man får väl hoppas att den som ansvarar för analysen av väderradarn i Ducatiteamet inte längre har jobbet kvar. Snacka om total missbedömning. :confused:
Otroligt roligt med prispallen dock! Hade bara önskat att det var Edwards som stod där på toppen, Dovis tid kommer så småningom.

Sen måste man undra vad fan de svenska kommentatorerna på Viasat håller på med? Ska en tittare verkligen behöva maila in till studion och berätta att Stoner och Hayden har regndäck? Det framgick ju med all tydlighet när dom visade Stoner och hans däcksval på gridden innan start. Skandal.
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Man får väl hoppas att den som ansvarar för analysen av väderradarn i Ducatiteamet inte längre har jobbet kvar. Snacka om total missbedömning. :confused:
.

Ducati MotoGP project manager Livio Suppo revealed that the team thought slicks were the correct choice, but the final decision had been made by the riders.
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Sen måste man undra vad fan de svenska kommentatorerna på Viasat håller på med? Ska en tittare verkligen behöva maila in till studion och berätta att Stoner och Hayden har regndäck? Det framgick ju med all tydlighet när dom visade Stoner och hans däcksval på gridden innan start. Skandal.

Jag har totalt gett upp att se MotoGP med något annat än Eurosports kommentatorer, även BBC tycker jag är lite ouppmärksamma när saker händer fast man själv klart och tydligt kan se den på skärmen. :tummenupp
 

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Kul för Dovi. Rdp imponera mer och mer. Hoppas han får vara kvar nästa säsong på en bättre hoj bara.
 

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Jag såg nån torrentinspelning med Australiensiska kommentatorer, hur lama som helst, tycker de på viasat är helt ok saknar dock lite spanskt inlevelse:yoparty

Racet talade för sig självt igår :Bugar
 

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Höganäs
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
Jag har totalt gett upp att se MotoGP med något annat än Eurosports kommentatorer, även BBC tycker jag är lite ouppmärksamma när saker händer fast man själv klart och tydligt kan se den på skärmen. :tummenupp

men jag tycker att det är jävligt bra tryck på bbc's kommentatorer. jämför med dom svenska. det låter som dom svenska kommenterar någon begravning eller nått
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Sen måste man undra vad fan de svenska kommentatorerna på Viasat håller på med? Ska en tittare verkligen behöva maila in till studion och berätta att Stoner och Hayden har regndäck? Det framgick ju med all tydlighet när dom visade Stoner och hans däcksval på gridden innan start. Skandal.
Man får onekligen mer och korrektare info om man ser tex BBCs sändning i efterhand. Sussi som springer runt och pratar med förarna på griden osv.

Fördelen med ViaSat är att man kan se racen live.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Första gången på över ett år nu som någon som inte kört i 250GP VM lyckats ta sig upp på pallen på ett MotoGP race nu när Colin Edwards var 2:a.

Colin är iof AMA-250 mästare innan men har vad jag vet inte kört något race i 250GP VM.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Första gången på över ett år nu som någon som inte kört i 250GP VM lyckats ta sig upp på pallen på ett MotoGP race nu när Colin Edwards var 2:a.

Colin är iof AMA-250 mästare innan men har vad jag vet inte kört något race i 250GP VM.
Edwards, Hayden, Vermeulen, Toseland och Canepa är det bara som nu kör i MotoGP som inte kört 250GP?

Liknande statistik då: Det finns 8 förare fostrade i 250GP som inte varit på pallen under årets 10 race, varav två är f.d. världsmästare i 250GP.
EDIT: Fel av mig, Melandri var ju tvåa i Frankrike :tummenupp En ex-världsmästare bara då alltså.

De senaste 20-åren har en förare av åtta varit världsmästare i 250 GP innan han blev världsmästare i 500/MotoGP (men vilken förare sen)
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Edwards, Hayden, Vermeulen, Toseland och Canepa är det bara som nu kör i MotoGP som inte kört 250GP?
..

Om man räknar VM så stämmer det nog med dom förarna ja.

Men räknar man på lägre nivåer så har Edwards varit AMA mästare i 250GP och Vermeulen varit 3:a i Asian 250GP och Hayden körde också 250GP i WERA. Toseland och Canepa då som kanske inte kört 250GP hojar.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Om man räknar VM så stämmer det nog med dom förarna ja.

Men räknar man på lägre nivåer så har Edwards varit AMA mästare i 250GP och Vermeulen varit 3:a i Asian 250GP och Hayden körde också 250GP i WERA. Toseland och Canepa då som kanske inte kört 250GP hojar.
Ok. En inte alltför vågad gissning är att de två troligen aldrig hävdat sig i 250GP, och hade de gått den vägen hade de säkert inte ens fått chansen att köra MotoGP.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Man får onekligen mer och korrektare info om man ser tex BBCs sändning i efterhand. Sussi som springer runt och pratar med förarna på griden osv.

Fördelen med ViaSat är att man kan se racen live.
Viasat är bra, dom är heltäckande men jag önskar att de var lite mer uppmärksamma på vad som händer på banan. Min sambo sitter och ser GP:t ihop med mig och hon har bättre koll på vad som händer på banan än vad de har. Det kan gälla däckval, omkörningar eller vad som helst.

Sen är hon i och för sig världsbäst då hon i lördags gav mig en resa till MotoGP finalen i Valencia i födelsedagspresent! :kär:Rockbanan
 

cbrkungen

cbrkungen
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Vagnhärad
Hoj
-92- Honda Fireblade
Måste säga att ViasatOnDemand visade ett snabbt aggerande ang. sändningarna via nätet i helgen. De beklagade att de hade haft problem med sändningen(fick ju se F1 istället)grr. Fick pengarna tillbaka direkt, så heder åt dem.
Sen så kan jag starkt rekommendera Motopg.com för oss som inte har Viasat motor. Jag provköpte racet för att se kvalitén och hur det funkade att streama på en sunkig 8mbit lina, och det funkade över förväntan.
 

jonyl

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2009
Ort
Mora
Hoj
-99 Ducati Monster 900
Måste säga att ViasatOnDemand visade ett snabbt aggerande ang. sändningarna via nätet i helgen. De beklagade att de hade haft problem med sändningen(fick ju se F1 istället)grr. Fick pengarna tillbaka direkt, så heder åt dem.
Sen så kan jag starkt rekommendera Motopg.com för oss som inte har Viasat motor. Jag provköpte racet för att se kvalitén och hur det funkade att streama på en sunkig 8mbit lina, och det funkade över förväntan.

Jag kör endast via motogp.com och tycker det fungerar mycket bra. finns ju mycket annat godis att titta på med.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top