Off Topic: Ha-ha... Där har jag också kört. Kom på alldeles försent att jag borde tagit ett foto på skyltarna. Tur att du gjorde det!View attachment 462021Funderade om jag skulle ta mig till Ullevi eller Täby men fortsatte förbi Heby slott!
Min Daytona slutade tillverkas för 20 år sedan. Då fanns också både ett svenskt och brittiskt forum för nämnda motorcykel. Båda tillhör historien men en hade en tråd som hette Vad gjorde du med din Triumph idag? fast på engelska då. Men alla som kör brittiskt kör inte Triumph så därför blev det Brittiska tråden. Men fyrhjuligt och Daimler? Så långt hade jag aldrig tänkt!
Att fordon får kärlek och omvårdnad istället för misshandel ser inte jag som något negativt precis som jag föredrar att ge min tant kärlek och omvårdnad. Nu är britterna inte ensamma, slutväxeln på en kardanhoj vill gärna ha lite kärlek och omvårdnad har jag hört...
Nu finns det mer än bara engelskt. I färjekön på väg hem ett år frågade några på en CX500 vad jag tyckte om ENGLAND och det kändes som det var ??????? och inte ?? så jag kunde inte låta bli att svara ärligt att jag föredrog Skottland och Wales!Tyskt är definitivt tråkigare och inte nödvändigtvis bättre, det var inte poängen. Om man kan tala om engelsk charm så brukar det faktiskt finnas hos deras fordon.
Nja, humor vet jag inte men att kunna ge någon/något kärlek och omvårdnad är aldrig fel.And, since I´ve got humor I think I´m going to buy myself a Triumph, not because that would be a small tribute to Sean for being British, but for the reason that I think you got to have humor to own one.
Am I rigth?
Jag har till 99% bestämt mig för en Street Triple RS, ny i låda såklart.Nja, humor vet jag inte men att kunna ge någon/något kärlek och omvårdnad är aldrig fel.
Nu är jag ingen människokännare direkt men jag tror att du har rätt förutsättningar.
Sedan beror det på hur gammal Triumph du köper. En ny Triumph har lika stora eller små problem som de flesta nya, förutom KTM naturligtvis, medans en äldre och sönderskruvad kan ge dig en lång uppförsbacke.
Den enda Triumph jag kört som jag inte skulle vilja köpa är en äldre Scrambler tillverkad i Hinckley. Körde en sådan när den var ny och den gav inte mersmak. Ser ut som en gruSHoj men är det inte. Fjädringen slog igenom både fram och bak utan packning och det utan tvåhjulssladd. Men den lät gott och många kom fram och pratade och även frågade om jag renoverat den själv!
Erfarenhet är summan av begångna misstag. Jag har kört engelskt sedan 80-talet och är således erfaren...
Bra val! Utan att ha kört den tror jag, 99%, att du kommer att bli nöjd!Jag har till 99% bestämt mig för en Street Triple RS, ny i låda såklart.
Ska bara försöka provköra en, verkar slutsålda för i år.
Hör av mig när det blir dags, efter 40+ år i mc-branschen har jag fått ett begär att få packa upp och montera ihop mina nya hojar själv, det är bra för själen att ta isär och fetta in det som bör fettas in medans man fikar och tar det lugnt helt utan stressBra val! Utan att ha kört den tror jag, 99%, att du kommer att bli nöjd!
Är gärna med när du spräcker lådan. Såg en gammal film från 50-talet där en amerikanare öppnade lådan med sin nyköpta Black Shadow men hittar den inte på nätet.
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |
|
Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team
Screenshot KTM förstärke... |
|
Helt ny Yamaha R3
Inför kommande år lanserar ... |
|
KTM kommer med automatlåda
KTM lanserar sin nya halvau... |
|
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Screenshot Europeiska in... |
|
KTM presenterar en automatisk manuell växellåda
KTM presenterar sin automat... |