Jag tycker den platsar, och för att den inte ska bli för indisk har de utvecklingsavdelningen utanför Birmingham i England.Jag vet inte om min Royal Enfield räknas som brittisk eller indisk. Men det var ju ett brittiskt fabrikat från början. Och "Made like a gun" låter ju bättre än "Made like a vindaloo". Eller hur?
View attachment 473592
Jo, det stämmer.Det .. är inte en el-hoj närmast i bilden där?
Det är ett hembygge där även motorn är hembygd. J A Prestwich och Lord Brough skulle varit nöjd med kvaliteten.Kul bild med en Brough Superiour, en efterkrigs Norton 16H, en Norton 961 och ett par jag inte klarar att identifiera.
Men plugga till kortet är det värre med. Hur tvingar man en envis kvinna att ta A-kort?
View attachment 474680
Hon får vara co-pilot tills hon tröttnat. Det viktigaste är att hon själv fattar beslutet. Kanske surra litet med andra damer som ledsnat på att låta annan spaka.".. ok, men bara en vända till hangaren och tillbaka."
Så lät det för bara lite mer än en månad sedan. Nu har hon köpt en ryggplatta för 1500 kr och en hjälm för 6000 kr, och låter mig inte åka ensam på Enfielden längre.
Och hon är mycket angelägen om att jag också har min dyra hjälm på mig, tar jag min öppna 'J.O. pilot' blir hon nervös.
Men plugga till kortet är det värre med. Hur tvingar man en envis kvinna att ta A-kort?
View attachment 474680
Du säger att det var väl bra, eftersom hon nog ändå inte klarar det. Kvinnor kan visst inte, trots sina bedyranden.Men plugga till kortet är det värre med. Hur tvingar man en envis kvinna att ta A-kort?
View attachment 474680
Hur går det med strejken?Du kan prova med att sex-strejka, det gjorde jag.
Hon är nu inne på sitt 6:e år som övningskörande....
Vilodag på Isle of Man. Lite framför datorn istället för att vara nyttig...
Många fina bilder och hög igenkänningsfaktor för oss som varit där några gånger
ExploreBike: Brittiska öarna (del 1)
Brittiska öarna erbjuder fantastiska vägar för motorcykelåkning och runt varje hörn finns det ett fototillfälle. Denna tvåveckorstur över England, Wales, Irland, Nordirland och Skottland erbjöd självfallet en hel del regn men även kultur och magiska naturupplevelser. Förberedelserna inför resan...www.bike.seExploreBike: Brittiska öarna (del 2)
Del två av resan fortsätter på Irland och första anhalten är den vackra nationalparken Wicklow Mountains som ligger strax söder om Dublin. Vägarna i nationalparken är bitvis så smala att endast en bil i taget kan passera. Vyerna och landskapet är vackert och det är fullt med fantastiska...www.bike.se
Giants causeway...
Man måste klara regn men har man kört motorcykel några längre sträckor i Norge eller Finland så vet man vad det handlar om.Har helt klart varit en dröm ett tag att åka någon gång. På hoj alltså.
Helst med ett stopp på Isle of man, självklart. En sväng upp åt Skottland obligatorisk också.
Klart avundsjuk - var planerat i år med Peters Evenemang, men det blev inställt. Får bli nästa år istället - kanske på egen hand......Vilodag på Isle of Man. Lite framför datorn istället för att vara nyttig...
Nja, jag är hemma och lyssnar på radio. https://www.manxradio.com/radioplayer/am/Klart avundsjuk - var planerat i år med Peters Evenemang, men det blev inställt. Får bli nästa år istället - kanske på egen hand......
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|