Brno - Onboard Aprilia RSV4

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Grymt härlig video! Hur är rsv4:an jämfört med bmw:n? Varför bytet?
RSV4:an är roligare. BMW:n snabbare rakt fram, dock ska jag nämna att jag körde om flertalet snabba BMW-förare. Hakade på vid utgång på rakorna och kom om utan enorma problem. Trodde inte jag skulle lyckas med det faktiskt... Dock fanns en del "trimmade" BMW:s som absolut inte gick att rå på.

Varför gungar bilden emellanåt? Rör kameran på sig?
Kameran satt lite högt på tanken så jag kom troligen åt den då och då.

Last edited:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Varför gungar bilden emellanåt? Rör kameran på sig?

Det kallas Jello-effekt och det händer för att sensorn i kameran inte tar hela bilden exakt samtidigt utan fungerar mer som en scanner som läser in en bilden i ett svep (även om det går snabbt).

Detta i kombination med att kameran vibrerar på hojen/fartvind så blir det såna rörelser.

Mr.R

Test rider
Gick med
31 Oct 2007
Hoj
Brio - Double Wave
Snyggt filmat :tummenupp
RSV4'an är en helt underbar hoj att köra :tummenupp. Har bara haft den äran att testa den på Torpet några varv och habegäret satte in väldigt snabbt.
Din film har ju inte precis gjort begäret mindre...

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
KTM 640 SM
Knappt en minut in i filmen byter Spotify låt, från "Kärlekens Tunga" till "Before I Forget". Vet den om att jag kollar på hojvideos och sätter på något mer passande? :va

brutalissimo

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Första till höger, sen vänster efter rondellen
Hoj
-10 Aprilia RSV4 Factory
RSV4:an är roligare. BMW:n snabbare rakt fram, dock ska jag nämna att jag körde om flertalet snabba BMW-förare. Hakade på vid utgång på rakorna och kom om utan enorma problem. Trodde inte jag skulle lyckas med det faktiskt... Dock fanns en del "trimmade" BMW:s som absolut inte gick att rå på.

Är din med APRC paketet?

Fast_Man

#11# Fast_man
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Vit supermoppe
Riktigt bra med kameran på tanken!
Blev bra känsla i filmen när man såg så mycket av hojen!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Shit, saknar hojen :( Har jag någonsin pengar över igen så ska jag fan parkera en hoj i garaget och ALDRIG sälja den! (behövde sälja RSV4:an pga renovering av huset... suck!). Inte för att jag har mycket tid att köra, men OM jag vill köra så måste det få stå en hoj i garaget redo!

CMA

Övning ger färdighet
Gick med
18 Jun 2009
Hoj
Suzuki SV1000S-2007 Suzuki sv1000s-04 (såld) Fireblade-98 (såld)
SAAB = Sälj Absolut ALDRIG Bågen ;)
Shit, saknar hojen :( Har jag någonsin pengar över igen så ska jag fan parkera en hoj i garaget och ALDRIG sälja den! (behövde sälja RSV4:an pga renovering av huset... suck!). Inte för att jag har mycket tid att köra, men OM jag vill köra så måste det få stå en hoj i garaget redo!

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Har du lagt märke till att typ vid varannan växling tror du att du inte har ngn QS...:) (du gör små handryck vid växlingen)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC