Bromma mc, erfarenheter?

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
zx750r
shoo ska byta skola efter 15 lektioner på bannan :( känner mig lurad, som fan!!

ska gå till bromma mc skola har nån en erfarenhet av dem??

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
zx750r
ne, för det meste så sittar han med sin mobil, o gör nåt.. jag får köra tills tiden e slut samma vissa nästa gång :(

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
kör på st eriks trafikskola. där är dem inte bara dina lärare utan vänner kursen ut!

Lilleman

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
KTM 690 SMC 2010
Själv körde jag i tullinge. Fick köra 3 timmar för 1500kr och när man kände för det kunde man åka in och köra av sig lite på gokartbanan brevid. Det var iofs ett par år sedan.

Om det var något så var det bara att fråga om hjälp. Sen att man fick övningsköra på bulten var inte heller fel.

Riktigt bra gäng hursomhelst, rekommenderas!

Bikerchick

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2010
Hoj
kawa z750 -10,urbansportedtion.
Västerhaninge trafikskola rekomenderar jag, där finns en go-cart bana med som är nyttig och rolig :)
Hade jag varit d så hade jag sagt till men det är jag.

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Västerhaninge kan jag också rekommendera, men det ligger ju ganska fel för dig geografiskt.

AMace

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2010
Hoj
SV650s
Jag körde på Bromma förra året. Hade Christian å tycker att han var bra.
Lycka till!

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
om det är skolan vid golfbanan så tycker jag inte dom var något vidare bra...

X_Vanquish

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Hoj
zx750r
det är många som rekomenderar farsta trafik skola, jag vill testa den, man får göra det då!

tack alla för era svar!!

Tapper

Laxmacka?
Gick med
11 Feb 2009
Hoj
sextresexor
Jag körde där och tog två lektioner inne på banan och en dubbelektion ute och sen skulle jag köra upp tyckte han, lånade hoj av dom och fick lappen direkt :)

KinOO

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
Rc8R-11 & Crf 450-07
Bromma e helt ok, försöker garanterat inte mjölka ur en pengar iallafall.
lite vimsigt och snurrigt men helt ok :tummenupp

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Inte för att strö salt i såren men hur kan man behöva ta 15 körlektioner för att klara uppkörningen för mc?
Förstår att du vill byta körskola!
När jag tog mitt körkort tog jag 5 körlektioner och då handlade 4 av dem om krypkörningen eftersom jag hade haft b-körkort i tre år så jag visste hur jag skulle bete mig i trafiken. Jag körde inget privat.

Jag håller tummarna för att du klarar av att ta ditt kort snart och att du har vett nog att ta det lugnt så att du inte blir en siffra i statistiken.

Har själv precis ansökt om att bli handledare för min sambo. Känns mer verkligt och skrämmande nu när det handlar om någon annan man älskar och bryr sig om än sig själv när vi nu ska ut itrafiken.

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Klabbe85, känns inte som man borde flasha med hur få lektioner man behövde när 4st handlade om en lågfartsbana med 4 koner :D

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
nada
Gick på nån skola i Bromma 1988, väldigt nära eller på flygplatsen om jag inte minns fel, fick en sliten lärare runt 50 bast som hade mörk whiskey röst och tjatade jämt i radion om att jag skulle sträcka på ryggen och skjuta bak min sexiga rumpa och en dag bad han mig svänga in på en grusväg, han skulle bara pissa, stanna du oxå och sträck på benen tyckte han. Men jag satt kvar stel som en pinne, ettan i och redo att släppa kopplingen. Ingen aning om han var gay, men otäckt för en 19 åring var det iaf, och det var sista gången dom såg mig där :)

Men de e nog lungt, han e nog inte kvar haha

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Klabbe85, känns inte som man borde flasha med hur få lektioner man behövde när 4st handlade om en lågfartsbana med 4 koner :D

Inte för att få dig att verka trög men vad vill du med ditt inlägg?

Tråden handlar om en kille som har tagit 15 lektioner på en körskola där han känner att han inte lär sig det han skall. Jag berättar du hur det var på min körskola där min lärare var väldigt bra. Detta gör jag för att inspirera killen att hitta en bra körskola istället för att ge bort en hel del pengar i onödan till giriga trafikskolor.

Sen att du inte är smart nog att lägga ihop 1+1 är ditt problem!

Edit:
Om du hade haft någon aning om vad du pratade om så hade du vetat att det är vid lågfartsdelen av uppkörningen som folk har problem (inklusive mig).

Edit2:
Om du ska skriva team maskin under ditt nick borde du skriva team machine eller lag maskin istället. Inte snyggt att blanda svenska och engelska.

Edit3:
Dumjävel!

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...