Broms & kurvdag på Midlanda 3 augusti

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Jaag har bytt nikname! Heter numer #46
Forsberg skrev:
2349316 Så, upp med bilder nu :)

Ja lite bilder vore roligt att få se från kursen!
Speciellt de 2 modiga killarna vi hade som rullade omkring i rullstolar!
Kanonväder hade vi bägge dagarna!

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
sp2 skrev:
2352073 Ja lite bilder vore roligt att få se från kursen!
Kanonväder hade vi bägge dagarna![/QUOTE)

Ja det var så man tappade hakan! Det rullar in 2 rullstolar i depån. Sedan kravlar ena kilen på en R1000 och den andre på en fireblade. De gör sig iordning för lite banåkning. De kör hela dagen som vem som helst (gående) till och med blir den ena av dem tillsagda att inte göra "wheelies" på bakrakan:D . Sen blir man ju hur nyfiken som helst och undrar lite hur det går och så, då säger den ena av dem att vi har nyss kommit hem från Nürburgring. Reeesspekkt!! En vilja av stål eller gissa om det tagit tid å bygga om hojarna med sidostöd av flygplanskvalitet alltså landningställ för att de inte ska tippa när de står still. I med växeln åsså gas, sen smyger landningsställen upp och man kan inte tro att dem är förlamade från bröstvårtorna och neråt. Hur som helst jag har sett mycket, men detta tar faan priset. Hatten av för Umeboysen :rock

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
750-R skrev:
2352105
sp2 skrev:
Kanonväder hade vi bägge dagarna![/QUOTE)

Ja det var så man tappade hakan! Det rullar in 2 rullstolar i depån. Sedan kravlar ena kilen på en R1000 och den andre på en fireblade. De gör sig iordning för lite banåkning. De kör hela dagen som vem som helst (gående) till och med blir den ena av dem tillsagda att inte göra "wheelies" på bakrakan:D . Sen blir man ju hur nyfiken som helst och undrar lite hur det går och så, då säger den ena av dem att vi har nyss kommit hem från Nürburgring. Reeesspekkt!! En vilja av stål eller gissa om det tagit tid å bygga om hojarna med sidostöd av flygplanskvalitet alltså landningställ för att de inte ska tippa när de står still. I med växeln åsså gas, sen smyger landningsställen upp och man kan inte tro att dem är förlamade från bröstvårtorna och neråt. Hur som helst jag har sett mycket, men detta tar faan priset. Hatten av för Umeboysen :rock

hittade lite mer substans på www.kritto.se :tummenupp

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Forsberg skrev:
2349316 Så, upp med bilder nu :)

Nuså är mina på G iaf!

Finns Här!!

Inte bara jag som fotat dock, lånade ut kameran till Redan som fotat mellangruppen så jag oxå hamnade på en bild eller två :tummenupp

Bifogat

• liten1.jpg
    liten1.jpg
    95 KB · Visningar: 67
  • liten2.jpg
    liten2.jpg
    77.6 KB · Visningar: 45
  • liten4.jpg
    liten4.jpg
    95.7 KB · Visningar: 39

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Ha ha, jag gjorde det igen ! 300 bilder och jag lyckades inte fastna på en enda..

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
Taco skrev:
2353249 Ha ha, jag gjorde det igen ! 300 bilder och jag lyckades inte fastna på en enda..

Du kör för fort, ingen hinner ju knäppa när du flyger förbi! ;)

Trevliga bilder förresten, kul att enhandsknäskrapet kom med på bild! :tummenupp

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
sp2 skrev:
Kanonväder hade vi bägge dagarna!

Pelle, han med Firebladen, var med på Kemora för ett par veckor sedan också, han körde så fort att vi fick modda hans hoj, fothållarna tog i backen hela tiden:tummenupp

Jezqio

Coca-Cola skall drickas ur burk!
Gick med
24 Jun 2005
Hoj
Honda Africa Twin -93
Taco skrev:
2353249 Ha ha, jag gjorde det igen ! 300 bilder och jag lyckades inte fastna på en enda..

Fångade en mille på bild, men den blev inte så bra desvärre.. hamnade i sopkorgen men jag slänger upp den ifall det är nått att ha.

gav den en minut i Gimp oxå så gick det att se vad det föreställde :tummenupp

edit: sen om det är rätt hoj har jag förståss ingen koll på :rodnar
Tror jag fick med den där på fler ställen... jeje

Bifogat

• mille_liten.jpg
    mille_liten.jpg
    71.2 KB · Visningar: 43
Last edited:

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Jezqio skrev:
2353132 Nuså är mina på G iaf!

Finns Här!!

Inte bara jag som fotat dock, lånade ut kameran till Redan som fotat mellangruppen så jag oxå hamnade på en bild eller två :tummenupp

Vilka bilder!!! Mycket fina, verklig proffskaraktär!

Håller med, killarna i rullstol var imponerande att titta på. De bevisade att ingenting är omöjligt, allt går.

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Jezqio skrev:
2353295 Fångade en mille på bild, men den blev inte så bra desvärre.. hamnade i sopkorgen men jag slänger upp den ifall det är nått att ha.

gav den en minut i Gimp oxå så gick det att se vad det föreställde :tummenupp
Tack för ditt besvär men det är inte moi, (gammla svarta Millen) hängde mestadels som rote tvåa med Tellan. he he nån dag nån gång kanske jag fastnar på en bild :rolleyes: Men jäkligt bra kvalité på fotona du tog iaf, nice ! :tummenupp

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
750-R skrev:
2352122
750-R skrev:
2352105

hittade lite mer substans på www.kritto.se :tummenupp

Helt underbart!! Det finns så starka människor som har varit med om så mycket och kan ge andra männsikor så mycket hopp om möjligeter och en annorlunda framtid....

Jag blir alldeles varm i hjärtat av att se sånt här...

Jag är mållös...och överväldigad

Wheels

Inte lika kul i år!
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Fireblade 929
Stort tack till alla instruktörer och speciellt tack till Pilas som gnuggade mig och Kritto ganska ordentligt. Vi hade en kanondag.
Kanonfina bilder Jezqio. :tummenupp
Förstår om det är lite förvånande att se två killar i rullstol komma på en bandag för hojåkning. :D
Kritto frågade faktiskt på vägen ner om jag sagt något om att vi sitter i rullstol. Vilket jag inte hade. Tänkte att om jag bara skriver det på anmälan på webben så blir det nåt strul. Brukar ju lösa sig på plats i alla fall. :rolleyes:
Nu ska vi på kurs igen. CSS på Midlanda i morrn. Man kanske kan få till lite hastighet på banan så småning om.

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Wheels skrev:
2355003 Stort tack till alla instruktörer och speciellt tack till Pilas som gnuggade mig och Kritto ganska ordentligt. Vi hade en kanondag.
Kanonfina bilder Jezqio. :tummenupp
Förstår om det är lite förvånande att se två killar i rullstol komma på en bandag för hojåkning. :D
Kritto frågade faktiskt på vägen ner om jag sagt något om att vi sitter i rullstol. Vilket jag inte hade. Tänkte att om jag bara skriver det på anmälan på webben så blir det nåt strul. Brukar ju lösa sig på plats i alla fall. :rolleyes:
Nu ska vi på kurs igen. CSS på Midlanda i morrn. Man kanske kan få till lite hastighet på banan så småning om.

Det är vi som skall tacka för en lärorik dag, det är så kul att träffa sådana otroligt positiva grabbar som dig och kritto. Jag fick också en lära mig en hel del. :tummenupp
Tack grabbar och hoppas vi ses på en bana snart igen.

//B

P.S Lycka till på CSS kursen D.S

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Mycket fina bilder!!
Nu blir man ju sugen och ha kvar hojen!?

Niklasinorr skrev:
2353294 Pelle, han med Firebladen, var med på Kemora för ett par veckor sedan också, han körde så fort att vi fick modda hans hoj, fothållarna tog i backen hela tiden:tummenupp

Ja och Kristoffer hade lagt 8 och 1/2 minuters tider på Nurburgring nu i sommar!
Själv darrade man runt på 10 minuter förra sommaren!?

Last edited:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
sp2 skrev:
2355708 Mycket fina bilder!!
Nu blir man ju sugen och ha kvar hojen!?

Ja och Kristoffer hade lagt 8 och 1/2 minuters tider på Nurburgring nu i sommar!
Själv darrade man runt på 10 minuter förra sommaren!?

Att köra fort på ringen har inte med att köra fort på ringen att göra, det har bara med avlägsnande av vett att göra...:)

Btw, Pelle har ett guld i Paralympics och två VM-guld, rullstolsrace, medeldistans...du kanske skulle testa armbrytning med honom...:D

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Niklasinorr skrev:
2355755 Att köra fort på ringen har inte med att köra fort på ringen att göra, det har bara med avlägsnande av vett att göra...:)

Btw, Pelle har ett guld i Paralympics och två VM-guld, rullstolsrace, medeldistans...du kanske skulle testa armbrytning med honom...:D

Hörrö gamle man!
Vad gör du uppe så sent?

Jo så tänkte nog jag också, men samtidigt så flyttar man fram marginalerna ju duktigare man blir!?
Ringen är i alla fall skrämmande bra!

Näe nån armbrytning vill jag inte ge mig i kast med honom!

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
sp2 skrev:
2355772 Hörrö gamle man!
Vad gör du uppe så sent?

Jo så tänkte nog jag också, men samtidigt så flyttar man fram marginalerna ju duktigare man blir!?
Ringen är i alla fall skrämmande bra!

Näe nån armbrytning vill jag inte ge mig i kast med honom!

Vi som är vuxna får faktiskt vara uppe sent, frågan är vad du gör uppe, du borde fått din välling och nannat för länge sedan, va...?:rolleyes: :)

Apropå ringen så var faktiskt, för första gången i historien, tidningen Bikes ringen-DVD en riktigt bra produktion. Deras tidigare DVD-försök går ju inte direkt till historien som något som fastnar på hjärnbarken...

sp2

Nytt nik. #46
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Niklasinorr skrev:
2355908 Vi som är vuxna får faktiskt vara uppe sent, frågan är vad du gör uppe, du borde fått din välling och nannat för länge sedan, va...?:rolleyes: :)

Apropå ringen så var faktiskt, för första gången i historien, tidningen Bikes ringen-DVD en riktigt bra produktion. Deras tidigare DVD-försök går ju inte direkt till historien som något som fastnar på hjärnbarken...

Jag kanske ska ta å stoppa in den i dvd´n då!?

Har du fått nå mer info om Bkk på gokartbanorna i Lycksele och Skelefteå från Tomas Larsson?
Det är ju bara 11 dagar kvar till man skall upp!

Nu ska jag ta och packa mig iväg till Åsen och köra Bkk med Ståhlis mfl. Det är ju bara 28 grader i skuggan så jag längtar till att få sätta mig i bussen! Jag ska kanske trycka på den där knappen med en snöflinga på!?

Wheels

Inte lika kul i år!
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Fireblade 929
Bear skrev:
2355182
Tack grabbar och hoppas vi ses på en bana snart igen.

//B

P.S Lycka till på CSS kursen D.S

Nu har vi varit på Midlanda. Igen! :)
Grabbarna på CSS kan köra hoj, och framför allt lära ut att köra hoj.
Nu gäller det bara att få fler bandagar för att nöta in det som ingick i steg 1 kursen så vi blir redo för steg 2. :yoparty

Niklasinorr skrev:
2353294 Pelle, han med Firebladen, var med på Kemora för ett par veckor sedan också, han körde så fort att vi fick modda hans hoj, fothållarna tog i backen hela tiden:tummenupp

Nu måste det moddas igen. Paul och Andy gav lite mera tips om hur jag kan få Bläjden att gå fortare i kurvorna. :yoparty
Tänkte få åka i en snabbare grupp om jag får åka med till Finland fler gånger. :D

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom