Simp
King of the hill
Hej.
Tog i morse årets första längre tur med surgixxern. Åkte de 18 milen till jobbet och låg och matade mil i ganska hög hastighet. Mellan 150-190 gick det i större delan av resan. Dock så märkte jag något konstigt. När jag efter 12 mil behövde bromsa kraftigt så pulserade det i bromshandtaget väldigt kraftigt och det kändes som hela cykeln hoppade. Min första tanke var att bromsskivorna hade blivit sneda men det borde väl inte uppstå så under färd? Kan det vara felaktigt slitna belägg eller något annat? Värt att nämnas är kanske att jag körde hojen i fredags och då inte hade några tendenser till konstiga bromsar. Dock körde jag bara 5 mil då. Igår så fyllde jag i lite bromsvätska då det var lite för lite i behållaren. Kan det vara problemet?
Jag sökte i forumet och hittade en tråd där det pratades om felaktigt slitna belägg. Vad tror någon som kan mer än mig (de flesta) att det är för fel och hur får jag enklast ordning på det.
Vore hemskt tacksam för hjälp.
Tog i morse årets första längre tur med surgixxern. Åkte de 18 milen till jobbet och låg och matade mil i ganska hög hastighet. Mellan 150-190 gick det i större delan av resan. Dock så märkte jag något konstigt. När jag efter 12 mil behövde bromsa kraftigt så pulserade det i bromshandtaget väldigt kraftigt och det kändes som hela cykeln hoppade. Min första tanke var att bromsskivorna hade blivit sneda men det borde väl inte uppstå så under färd? Kan det vara felaktigt slitna belägg eller något annat? Värt att nämnas är kanske att jag körde hojen i fredags och då inte hade några tendenser till konstiga bromsar. Dock körde jag bara 5 mil då. Igår så fyllde jag i lite bromsvätska då det var lite för lite i behållaren. Kan det vara problemet?
Jag sökte i forumet och hittade en tråd där det pratades om felaktigt slitna belägg. Vad tror någon som kan mer än mig (de flesta) att det är för fel och hur får jag enklast ordning på det.
Vore hemskt tacksam för hjälp.