Bromsbänken...

tele

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Honda SuperMagna -87
ngn som har lust att få igång den i helgen? gärna fredagkväll..

för visst funkar den nu eller har jag missat ngt?

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Varför hittar ni på så roliga saker när man inte är i stan?

maackan123

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Hoj
-08 Kawasaki Z750
Hej!

Hejsan, Jag är nybliven motorcykelåkare och medlem som nu ska ta körkort. Teorin och hojjen är fixade. uppkörning 11 juli! Nu till frågan. Jag måste strypa ner hojjen till 25 kw eftersom jag bara är 18 och således bara får köra A begränsad. Hojjen blir strypt på tisdag, men eftersom den också ska bänkas så undrar jag om någon som kan med utrustningen skulle kunna hjälpa mig med detta? Den ska reg besiktigas nästa torsdag.

/ Marcus

Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Hejsan, Jag är nybliven motorcykelåkare och medlem som nu ska ta körkort. Teorin och hojjen är fixade. uppkörning 11 juli! Nu till frågan. Jag måste strypa ner hojjen till 25 kw eftersom jag bara är 18 och således bara får köra A begränsad. Hojjen blir strypt på tisdag, men eftersom den också ska bänkas så undrar jag om någon som kan med utrustningen skulle kunna hjälpa mig med detta? Den ska reg besiktigas nästa torsdag.

/ Marcus

Jag vet inte om ett papper från våran bänk duger eller om det måste vara från firma med stämpel och sånt krafs?

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a

/ Marcus

du köpte inte en färdig strypsats då? då medföljer oftast papperna som bara behövs skriva under av han som utförde arbetet

maackan123

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Hoj
-08 Kawasaki Z750
du köpte inte en färdig strypsats då? då medföljer oftast papperna som bara behövs skriva under av han som utförde arbetet

Jag luskade lite i det där idag och när jag kontaktade mc kompaniet så sa dom till mig att den inte behövde bänkas, utan precis som du säger bara monteras med skriftligt intyg och därefter lämnas in. Med andra ord var det bara jag som yrade i mössan. Men tack ändå! :tummenupp

Muppi

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
Thunderace 97.a
Jag luskade lite i det där idag och när jag kontaktade mc kompaniet så sa dom till mig att den inte behövde bänkas, utan precis som du säger bara monteras med skriftligt intyg och därefter lämnas in. Med andra ord var det bara jag som yrade i mössan. Men tack ändå! :tummenupp

som jag tänkte, jag köpte också strypning där och fick med alla papper.. kolla bara noga så att ramnr.et och sånt stämmer annars så blir det ajja bajja på besiktningen, vilket det blev för mig ^^

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0