Bromsbelägg indränkt i bromsvätska

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Är det någon som med framgång lyckats rädda ett bromsbelägg som är helt nerdränkt med bromsvätska så får ni gärna skriva hur

Last edited:

henrikbarfot

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2008
Hoj
Honda car 1000rr 2008
Den mekaniker jag frågat sa att man kunde prova med bromsrengörning som man sprejar på, men det kan bli sämre bromsverkan och det var inte jag så villig att prova så det blir nya. Ganska billigt med tanke på vad som händer om det inte stoppar. Har man en hoj som kommer fort upp i hastighet måste den även kunna komma ner fort om det behövs ......

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
efter att ha testat så kan jag säga att bromsrengöring hjälper föga...

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Hoj
2 X
Prova med ättika el ättiksprit.. funkar kanoon bra!!:tummenupp den suger ut oljan i beläggen.. bromsa bara inte för hårt me frambromsen första gångerna för då kan du slå nosen i backen:D

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
Jag rengjorde mina med aceton.. och jag märkte inte av någon försämrad bromsverkan före och efter

ice13

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Italiensk
Jag rengjorde mina med aceton.. och jag märkte inte av någon försämrad bromsverkan före och efter

Aceton innehåller olja ( oftast ), finns väl oljefri på apoteket också iofs har jag för mig. Men den vanliga som :tuttar har till att ta bort nagellack med innehåller olja.

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Aceton innehåller olja ( oftast ), finns väl oljefri på apoteket också iofs har jag för mig. Men den vanliga som :tuttar har till att ta bort nagellack med innehåller olja.

Men då heter det väl "nagellacksbortagning" ändå? ;)

Ren Aceteton finns ju i 1 liters flaskor typ på färghandeln o.sv.

Jag har hört nån sägen om att slänga in dom i ugnen? Eller bränna rent dom med gassvetsen???

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
när jag montenbajkade.(mountainbike-ade) så hörde jag att man kunde lägga dom på en het spis, o typ elda bort skiten. ifall det funkar vet jag inte. men värt som en sista försök ifall inget annat funkar

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning