Bromsbelägg

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Ge mig tips på bra bromsbelägg till en R1 -03! Gärna om ni vet vad de kostar och var man kan beställa dessa. :)












Jo jag vet att det finns en sökfunktion, behöver ingen påminnelse. :tungan
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Vet inte hur det är just till R1-03 men generellt är EBC Stålcinter (stavning?) rackarns bra. Köpes med fördel av Wemi (www.wemi.nu). Du kan kontakta Johan Wedrup på 0702-18 14 62 så fixar det sig säkerligen.
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Don Quixote skrev:
Vet inte hur det är just till R1-03 men generellt är EBC Stålcinter (stavning?) rackarns bra. Köpes med fördel av Wemi (www.wemi.nu). Du kan kontakta Johan Wedrup på 0702-18 14 62 så fixar det sig säkerligen.
OK! :tummenupp
Vet du ungefär var dessa ligger prismässigt?
 

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
2-takt
kör du på samma belägg som DonQ så kommer du garanterat att orma dig över halva banan
hehe
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
grandmaster skrev:
kör du på samma belägg som DonQ så kommer du garanterat att orma dig över halva banan
hehe

Det har mer att göra med kwackerchassit, det ålar sig vilka belägg man än kör med :lol
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
grandmaster skrev:
kör du på samma belägg som DonQ så kommer du garanterat att orma dig över halva banan
hehe
Vad kör du själv med för belägg, jag ser att du har en R1:a.
 

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Umeås utmarker
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Don Quixote skrev:
Vet inte hur det är just till R1-03 men generellt är EBC Stålcinter (stavning?) rackarns bra. Köpes med fördel av Wemi (www.wemi.nu). Du kan kontakta Johan Wedrup på 0702-18 14 62 så fixar det sig säkerligen.
Beställt! :tummenupp
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Kan nog ligga viss sanning i det. Men det känns fräckt och som om det går snabbt när man får brottas med en bångstyrig hoj in i kurvorna ;)

oFFkeFF skrev:
Det har mer att göra med kwackerchassit, det ålar sig vilka belägg man än kör med :lol
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Uf skrev:
SBS Dual Carbon - Mkt bra inte anus !!!

Tillåt mig att inte hålla med. Med reservation för att det inte var SBS utan nått annat med Dual Carbon i namnet - javisst dom biter ganska bra men försvinner i ett moln av damm på ett litet kick. Tog slut löjligt fort...
 

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Höllviken - Skåne
Hoj
GSX-R 600 -01
Stacke skrev:
Testa Performance Friction (www.peansweden.com) nästa gång! En annan dimension både vad gäller prestanda och livslängd! :tummenupp

MVH
Per
Klart bästa belägg jag kört på. Håller länge (motiverar det höga priset), biter bra och har finfin känsla. SBS Dual Carbon som är dom som jag har kört näst mest på har samma bett, men sämre känsla och livslängd.
 

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Såld...
CorbenDallas skrev:
men vad kostar dom? Det enda som är prissatt är dom för gatbruk.

Jag kör med Carbone Lorraine. Tycker de nyper skitfint. Har iofs inte kört mer än 100 mil med de men jag e skitnöjd! :banana

Edit: SBK 3 ska det vara oxå. Asså Carbone Lorraine SBK 3
 

Stacke

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Ort
Skillingaryd
Hoj
Kawa
CorbenDallas skrev:
men vad kostar dom? Det enda som är prissatt är dom för gatbruk.

PFC 95-belägg till GSXR 600 -97 kostar 490:- inkl/ok brutto. Vi kör specialrabatt (-20%) till alla licensförare under 2004 mot dekaler på cykeln. :)

MVH
Per
 

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Vet inte om vi pratar exakt samma belägg, men min kommentar handlar om SBS DCS till en liten lätt R6´a:

Jag ifrågasätter Don Q, o Wenhof lite ang. livslängd. Jag har provat en hel del olika belägg (R6 -03) och SBS DCS-beläggen är GRYMMA på alla punkter! Har hittills hållit de 2 racen i SO-finalen, samt 80mil smisk på Brno i allt från sprint (20min) och endurance (~55min) utan att slitaget syns märkbart.

Fast ni kanske bromsar för mkt grabbar? :7peta :hihi

Skämt åsido, har dock ännu inte haft den äran att prova PFC.

Uf skrev:
SBS Dual Carbon - Mkt bra inte anus !!!
 

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Höllviken - Skåne
Hoj
GSX-R 600 -01
Quitte skrev:
Vet inte om vi pratar exakt samma belägg, men min kommentar handlar om SBS DCS till en liten lätt R6´a:

Jag ifrågasätter Don Q, o Wenhof lite ang. livslängd. Jag har provat en hel del olika belägg (R6 -03) och SBS DCS-beläggen är GRYMMA på alla punkter! Har hittills hållit de 2 racen i SO-finalen, samt 80mil smisk på Brno i allt från sprint (20min) och endurance (~55min) utan att slitaget syns märkbart.

Fast ni kanske bromsar för mkt grabbar? :7peta :hihi

Skämt åsido, har dock ännu inte haft den äran att prova PFC.
SBS har inte dålig livslängd, tvärtom är den riktigt bra. Däremot så är jag nu uppe i 12 timmars effektiv körning med mina nuvarande PFC belägg och där är fortfarande många timmar kvar, och den livslängden är imponerande.

Sen är det ju naturligt att jag måste bromsa mer eftersom jag tar det lugnt och försiktigt i kurvorna för att inte slita på däcken (eller nåt), men allra mest bromsar nog Don Q. Det kan inte finnas några belägg som håller för dom vansinnesimbromsningarna, men har man en slö cykel får man se till att bromsa sist :tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top