ProfessorRekyl
Medlem
Har precis kommit hem, var nu mot slutet av dagen på teater med skolan. När jag stolt gled ned mot stan från skolan, hände helt plöstsligt något mycket märkligt. Utan för stationen bara segade den ner, blev väldigt förvånad när motorn tvingades gå ned i varv.
Nervös och irriterad åkte jag in till kanten, och undersökta vad som hänt. Ser du hur det ryker från bromsoket baktill!
Skivan är brännande het, ovanligt het.
Så, här stod jag, dåligt placerad, en icke rullande hoj och en tid att passa.
Börjar genast konka bort hojen, och ställer den lite snyggt brevid ABB Huset. Bakhjulet snurrar inte, så jag bar den baktill så gott jag kunde.
När teatern är slut och jag ska gå bort och kolla hur hojen nu mår, saknas en hanske... Nån stackars människa har nog troligtvis plockan ENA handsken ur min hjälm. Suck, nu början man bli riktigt besviken...
Kollar in hojen, och provar att rulla den. Funkade fint..
Så, detta slutade med att jag ganska lungt och försiktigt körde hem hojen.
Vågade inte använda bakbromsen, ska snart kolla in den.
Nu har du läst långt, och här är min lilla fråga!
Varför stannade bakhjulet? Beläggen är nästan helt nya, så kanske var det dem som expanderade så pass mycket och kilade fast bromsskivan?
Är det något som jag bör göra? Vill ha säkra och effektiva bromsar, skulle nog inte vara så kul och låsa i 110.
Tack för att du läste, behövde bara skriva av mig lite. Känns bättre nu!
/mvh Johan
Nervös och irriterad åkte jag in till kanten, och undersökta vad som hänt. Ser du hur det ryker från bromsoket baktill!
![Brinnre upp :brinnerup :brinnerup](/img/smilies/flamed.gif)
Skivan är brännande het, ovanligt het.
Så, här stod jag, dåligt placerad, en icke rullande hoj och en tid att passa.
![Död :död :död](/img/smilies/nya/dead.gif)
Börjar genast konka bort hojen, och ställer den lite snyggt brevid ABB Huset. Bakhjulet snurrar inte, så jag bar den baktill så gott jag kunde.
![Näsblod :näsblod :näsblod](/img/smilies/nose.gif)
När teatern är slut och jag ska gå bort och kolla hur hojen nu mår, saknas en hanske... Nån stackars människa har nog troligtvis plockan ENA handsken ur min hjälm. Suck, nu början man bli riktigt besviken...
Kollar in hojen, och provar att rulla den. Funkade fint..
![Tomten :tomten :tomten](/img/smilies/santa.gif)
Så, detta slutade med att jag ganska lungt och försiktigt körde hem hojen.
![HIHI :hihi :hihi](/img/smilies/hihi.gif)
Vågade inte använda bakbromsen, ska snart kolla in den.
Nu har du läst långt, och här är min lilla fråga!
Varför stannade bakhjulet? Beläggen är nästan helt nya, så kanske var det dem som expanderade så pass mycket och kilade fast bromsskivan?
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
Är det något som jag bör göra? Vill ha säkra och effektiva bromsar, skulle nog inte vara så kul och låsa i 110.
Tack för att du läste, behövde bara skriva av mig lite. Känns bättre nu!
/mvh Johan