djnikej
Snabb(på pappret)
Finns det bättre än orginalbelägg? Bromsar är ju något som utvecklats otroligt sista åren!
djnikej skrev:Finns det bättre än orginalbelägg? Bromsar är ju något som utvecklats otroligt sista åren!
Lasker skrev:Carbon lorraine sbk3 är kanonbra klossar för hård gatkörning tycker jag![]()
Daytona Peter skrev:Var köper man dessa?
djnikej skrev:Det bästa kanske är att enbart montera stunna slangar och köra med orginalbeläggen!
Instämmer, Yamahas original-belägg är bra, men SBK3 är ett strå vassare.Lasker skrev:Carbon lorraine sbk3 är kanonbra klossar för hård gatkörning tycker jag![]()
Nä ett "racing HH extra allt" behöver inte vara bättre för gatbruk då det kräver mer temperatur för att fungera optimalt har du för låg temperatur på bromsarna blir de betydligt sämre än orginal.aRWe skrev:Fick förklarat för mig från "over there" att EBC:s HH belägg skulle vara bättre än orginal.
aLcATRAZ skrev:Jag vill bara uppmärksamma er om att HH belägg och andra sintrade, icke-organiska belägg käkar upp bromsskivorna. En bromsskiva till kawan kostar 2700kr/st och det är billigt jämfört med suzuki som tar 5000kr/st...
Jag tänker köpa avancerade organiska belägg nästa gång...typ kevlar eller liknande.
/a
Zeb_Macahan skrev:Eller original kanske...?
//jaG
aLcATRAZ skrev:Original känns osäkert. Jag är inte hundra på om jag har original men de som jag har, har lyckats käka skivorna bra och gjort ganska grova ojämnheter i dem. Beläggen slits ingenting heller. Tydliga tecken på sintrade belägg. Så jag vill inte ta chansen med original. Tror de kostar mer också...
Köper nog EBC's Kevlar-belägg, verkar helt okejj. Pris och prestandamässigt.
Jag vill byta belägg i framtiden, inte skivor....
/a
Zeb_Macahan skrev:Men tänker du till ett slag nu (jag säger inte att du inte har gjort det och det är inget personangrepp) så säljer nog inte (ta suzuki som exempel) belägg som käkar upp skivorna som originalreservdel. Om dom gör det och skivan tar stryk av det så går man helt enkelt och reklamerar dom. Min förra 750 gick med originalbelägg sedan ny och hade alltid enormt bra bromsar och skivorna slets ingenting överhuvudtaget fram tills den dagen jag sålde den vid 3500 mil.
Originalbelägg är i dom allra flesta fall bäst, dom är konstuerade för just den hojen som du kör runt på..
det är ju lördag..
//jaG
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |