bromsoks byte ktm660

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Triumph 800xc -14
Jag inhandlade ett lite bättre ok till min 660, killen jag köpte det av sa att det skulle passa direkt på min hoj men det är ju inte ens i närheten av att passa. :mad: Vet nån om hur man får dit detta ok på660? Vet nån vad oket är till för nån ktm från början?

Vad är skillnaden om jag byter handpumpen till en radialpump mot min original? En del säger att den inte behöver bytas en del säger att den SKA bytas men ingen kan säga varför?? :va

Bild på oket: http://www.geting.se/viewimage.php?image=38694-DSC00851.JPG

Finns det nån som vill köpa detta ok eller byta till ett som passar min 660 och naturligtvis inte mot ett originalok utan ett typ beringer men till min hoj

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
Jag inhandlade ett lite bättre ok till min 660, killen jag köpte det av sa att det skulle passa direkt på min hoj men det är ju inte ens i närheten av att passa. :mad: Vet nån om hur man får dit detta ok på660? Vet nån vad oket är till för nån ktm från början?

Bild på oket: http://www.geting.se/viewimage.php?image=38694-DSC00851.JPG

Oket är till KTM's modeller med WP gaffel med okfäste som ser ut som handen på smiliesen :yoparty ...
450, 520, 520, 560 etc.
LC4 med 2 kolvs brembo-ok orginal har väl samma infästning så där lär det passa med.
Din 660 har tyvärr en annan infästning med det har du ju märkt oxå.
Går väl å göra en distans i alu eller liknande å fästa det med annars för det e ett BRA bromsok.

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Triumph 800xc -14
precis vad jag tänkte på en distans i alu, men tänkte kolla om det va nån som visste om den finns att köpa lr om man är tvungen att göra den själv? Har ju ingen tillgång till fräs tyvärr :(

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
precis vad jag tänkte på en distans i alu, men tänkte kolla om det va nån som visste om den finns att köpa lr om man är tvungen att göra den själv? Har ju ingen tillgång till fräs tyvärr :(

Tag med ditt ok och din hoj till det lokala industrigymnasiet.. Finns massa motorintresserad moppekillar där som blir våta i brallan av att få hjälpa dig mot fika pengar. De har hela maskinparken plus kunniga lärare. Dessutom brukar lärarna bli glada när de får en vettig uppgift att ge sina elever. Så har jag gjort många gånger..

Bara ett tips..

Mvh
Simon

Solid snake

Guest
Jag är inte helt säker men jag TROR att du kan byta infästningen på gaffeln till oket.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...