Bromspump o Beringer 4-kolvsok

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Hur funkar en KTM 625 SMC 2006 orginalbromspump ihop med Beringers 4-kolsok och 320mm skiva. Har fått korn på en sådan till min SXC, oket o skivan har jag redan till motardkittet.

Någon med erfarenhet?

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Gutt, men var det just en SMC pump du hade på din SXC?

Följdfråga: är det samma pump på smc o sxc? Jag tänkte att motard o endurona var olika med avseende på pumpen eftersom det skiljer på ok o skiva.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Gutt, men var det just en SMC pump du hade på din SXC?

Följdfråga: är det samma pump på smc o sxc? Jag tänkte att motard o endurona var olika med avseende på pumpen eftersom det skiljer på ok o skiva.

Nej det är inte samma. Sorry jag uppaffatade inte frågan rätt. Jag hade originalpumpen från SXC och fyrkolvsok och det funkade ypperligt.
Så egentligen så behöver du inte byta pump.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Tanken är att jag skall ha en färdig bromsuppsättning för respektive enduro o motard kitt.

Jag har fått nys på en pump från en SMC o tänkte ha den till motardkittet så det bara är o skifta pumpen på styret.

Antar att SMC pumpen funkar minst lika bra som SXC pumpen i sammanhanget så jag kör på den!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tanken är att jag skall ha en färdig bromsuppsättning för respektive enduro o motard kitt.

Jag har fått nys på en pump från en SMC o tänkte ha den till motardkittet så det bara är o skifta pumpen på styret.

Antar att SMC pumpen funkar minst lika bra som SXC pumpen i sammanhanget så jag kör på den!

Sxc pumpen är lite väl liten men duger i nödfall. Smc pumpen fungerar bättre....

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Har handlat en SMC pump från en -06a på Ebay nu. Skall bli kul o testa, delar med mig om mitt subjektiva intryck här sedan.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!